هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

باید جایگاه علمی قم در بالاترین سطح مورد توجه قرار گیرد

وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری

باید جایگاه علمی قم در بالاترین سطح مورد توجه قرار گیرد

کارگروه گسترش و برنامه‌ریزی مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی خاص حوزوی و دانشگاهی، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به‌میزبانی جامعةالمصطفی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر زلفی‌گل در این جلسه، ضمن تشکر از میزبانی جامعةالمصطفی، ابراز کرد: این کارگروه فرصت بسیار خوبی برای مراکز و مؤسسات خاص حوزوی و دانشگاهی فراهم نموده است که با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از ظرفیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، فرصت‌های بسیار خوبی پدید آورد.
وی تربیت دانش‌آموخته به‌همت نهادهای علمی عضو این کارگروه را، منجر به ترویج و گسترش فرهنگ ملی و اسلامی در سراسر جهان دانست و ابراز کرد: ارائه تسهیلات به این مراکز علمی، در حقیقت مسئولیتی ملی است که فرصت‌های فراوانی برای جمهوری اسلامی ایران به دنبال خواهد داشت.
وزیر علوم، با تأکید بر جایگاه و اعتبار مراکز علمی و دانشگاهی کشور، تصریح کرد: جایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه قم، اهمیت بسیار زیادی دارد و باید در همه مسائل علمی و دانشگاهی، به صیانت از این جایگاه در بالاترین سطح توجه نمود.
گفتنی است، در ابتدای این جلسه، رئیس جامعةالمصطفی، ضمن خوش‌آمدگویی به آقای دکتر زلفی‌گل و حاضران، به معرفی اعضای کارگروه پرداخت و در ادامه، برخی مسائل مرتبط با دانش‌پژوهان غیرایرانی در زمینه صدور مدارک، ارائه دکتری پژوهشی، مجوز راه‌اندازی مقطع دکترای غیرحضوری و تسهیل و انعطاف سامانه حس وزارت علوم در جهت بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت استادان حوزه علمیه را مطرح نمود.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین‌ پارسانیا، رئیس کارگروه گسترش و برنامه‌ریزی مراکز و مؤسسه‌های آموزشی و پژوهشی خاص هم در این جلسه، با اشاره به پیشینه شکل‌گیری این کارگروه، اظهار کرد: شکل‌گیری این کارگروه به حدود دو دهه پیش بازمی‌گردد و از سال ۱۳۹۴شمسی، اقدامات برای اخذ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز شد که پس از طی فراز و نشیب‌هایی، همزمان با تشکیل دولت جدید رسمیت یافت.
وی اعضای این کارگروه را نمایندگان مجموعه‌های راهبردی برای نظام آموزشی کشور دانست و ابراز کرد: رابطه حوزه و دانشگاه، یکی از مهم‌ترین مسائل مهم این کارگروه است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه