هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

چهار کتاب جدید تفسیری امام خامنه ای رونمایی شد

چهار کتاب جدید تفسیری امام خامنه ای رونمایی شد

کتب تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای شامل؛ سوره‌های حمد، بقره، حشر و جمعه، ۱۸‌خرداد به‌همت انتشارت انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار معظم‌له، در محل دانشگاه علوم اسلامی رضوی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، در این مراسم استاد قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور ابراز کرد: تفسیر قرآن را با فضای روز جامعه تطبیق دهیم و بیان کنیم؛ قرآن علم است و به‌همین علت، باید آن را در زندگی امروز خانواده و جامعه عملیاتی کرد.
 حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدباقر فرزانه هم، در جلسه رونمایی از این کتب تفسیری، با اشاره به خاطره خود از جلسات تفسیر مقام معظم رهبری در مشهد، گفت: تفاوت‌های عجیب و ویژه‌ای تفسیر ایشان با دیگر تفاسیر داشت و آنچه می‌شنیدیم، از دیگران نشنیده بودم.
دبیر شورای‌عالی حوزه علمیه خراسان افزود: در واقع، ایشان فرهنگ قرآن را به‌خوبی درک کرده و بر اساس این آگاهی به تفسیر می‌پرداختند.
وی ابراز کرد: این تفسیرها بر اساس حرکت امام خمینی(قد) و انقلاب اسلامی بود که البته بعدها آن را درک کردیم و به این نتیجه رسیدیم.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین فرزانه گفت: تفسیر قرآن توسط ایشان با نگاه به آینده و برای ورود به مبارزه و بینش و روحیه مبارزاتی داشتن بود.
گفتنی است،‌ استاد قرائتی، تولیت آستان قدس رضوی، مدیر حوزه علمیه خراسان و استاندار خراسان رضوی، از این کتاب‌های تفسیری رونمایی کردند.
لازم به ذکر است، طبق اعلام در این جلسه، کتاب‌های تفسیری مقام معظم رهبری شامل: ملک، منافقون، صف و طلاق نیز تا آخر سال آماده چاپ می‌شود.
پیش از این، چهار کتاب تفسیر رهبری معظم انقلاب شامل: تفاسیر سوره‌های مجادله، تغابن، ممتحنه و برائت منتشر شده که این کتب نیز، با هدف و هویت هنری مدنظر انتشارات انقلاب اسلامی، بازطراحی شده است.
کتاب تفسیر سوره جمعه، متن ویراسته‌ جلسات تفسیر این سوره است که در دوران مسئولیت ریاست جمهوری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری در ۸ نوبت از اواخر سال ۱۳۶۱ تا اردیبهشت ۱۳۶۲ صورت گرفته است.
جلسات تفسیر سوره حشر نیز، در دوران ریاست جمهوری معظم‌له در ۱۰ جلسه از هجدهم تیرماه تا بیست و سوم مهرماه ۱۳۶۲ برگزار شده و کتاب حاضر، متن ویراسته‌ جلسات مذکور است.
جلسات تفسیر سوره حمد، در دوران رهبری معظم‌له با حضور دانشجویان از پانزدهم اسفند ۱۳۶۹ تا هجدهم اردیبهشت ۱۳۷۰ در حسینه امام خمینی(قد) برگزار شده است و این کتاب، برآیند جلسات مذکور است که به‌همت انتشارات انقلاب اسلامی به زیور طبع آراسته شده است.
کتاب تفسیر سوره حشر، قبل از رونمایی، در نمایشگاه کتاب تهران امسال عرضه شده که عنوان دومین کتاب پرفروش این نمایشگاه را از آن خود کرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه