هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز خدمات  حوزه‌های علمیه و ستاد اجرایی فرمان امام(قد)

امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و ستاد اجرایی فرمان امام(قد)

با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد اجرایی فرمان امام(قد) و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، فرآیند ارائه تسهیلات جهت جوانی جمعیت و فرزندآوری، به طلاب حوزه‌های علمیه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در مراسمی با حضور دکتر نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(قد)، حجت‌الاسلام میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و مدیرعامل و جمعی از مدیران بنیاد ۱۵ خرداد، تفاهم‌نامه همکاری با هدف حمایت از جوانی جمعیت و عضویت طلاب و حوزویان در باشگاه خانواده مثبت پنج به امضا رسید.
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(قد) در این مراسم، اظهار کرد: از یک سال پیش و پس از پیوستن مجموعه بنیاد ۱۵ خرداد به ستاد اجرایی فرمان امام، مأموریت پیگیری و پرداختن به موضوعات اجتماعی مهمی مانند فرزندآوری و جوانی جمعیت، درمان ناباروری و مسائل خانواده را به این بنیاد واگذار کردیم و به‌صورت جدی روش‌های مختلفی برای این هدف برنامه‌ریزی شده است.
عارف نوروزی با اشاره به موج جدید فعالیت‌های این بنیاد و ارائه خدمات به گروه‌های مختلف حوزویان و دانشگاهیان، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امضا کردیم، در زمینه‌هایی مانند ارائه تسهیلات و ایجاد مشوق‌ها در امر فرزندآوری، استفاده از ظرفیت شبکه تبلیغی حوزه برای فرهنگ‌سازی در این زمینه و بسترسازی جهت راه‌اندازی واحدهای تولیدی مصارف خانوار، همکاری ویژه‌ای را با حوزه‌های علمیه انجام خواهیم داد.
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(قد) خاطرنشان کرد: در پرداختن به موضوع جمعیت و تسهیل افزایش آن به‌شدت جدی هستیم و در سال‌های اخیر، ستاد اجرایی فرمان امام به‌عنوان نهاد پیشتاز در این زمینه، قدم‌های بزرگی برداشته و به‌عنوان یک اولویت و سیاست استراتژیک برای آینده کشور به آن نگاه می‌کند.
همچنین رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز در این مراسم، گفت: این آمادگی را داریم تا در کنار ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد ۱۵ خرداد، در زمینه فرهنگ‌سازی در خصوص جوانی جمعیت و ترویج فرزندآوری تمام ظرفیت خود را به‌کار بگیریم.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین میرمحمدی ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته تدابیر مناسبی در خصوص تشویق خانواده‌ها و ایجاد بسترهای لازم برای فرزندآوری توسط دستگاه‌های مسئول اندیشیده نشده است و در نتیجه، امروز با آسیب‌های آن روبه‌رو شده‌ایم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه