هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 691

اخبار کوتاه ایران

ورود لوازم خانگی کرهای به مناطق آزاد ممنوع شد: دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد، از ممنوعیت واردات لوازم خانگی به مناطق آزاد کشور خبر داد. تنها کالاهایی که قبل از ابلاغ ممنوعیت، سفارش‌گذاری شده‌اند، جهت جلوگیری از زیان تجار و بازرگانان قابلیت ورود به کشور را دارند.

   تصویب طرح ضربتی برای حل مشکلات آب ۴ استان: وزیر نیرو: طرح ضربتی کوتاه‌مدت برای حل مشکلات آب اصفهان، چهارمحال‎ و ‎بختیاری، یزد و خوزستان به تصویب رسید. این طرح‎ بخش قابل‌توجهی از نگرانی مردم را برطرف می‌کند؛ اما برای تأمین آب کافی و اصلاح وضعیت موجود، باید شاهد اجرای طرح‌های میان‌مدت و بلندمدت باشیم.
 
  کنترل کانتینر در ۳۰ ثانیه با دستگاه ایکسری تولید داخل: رئیس گمرک کشور: با دستگاه نسل اول هر ۴ دقیقه یک کانتینر اسکن می‌شد. در حال حاضر با دستگاه ایکس‌ری جدید که تولید داخل است، در هر ۳۰ ثانیه در حین عبور کنترل می‌شود.
 
 بازداشت ۶۷ لیدرِ ناآرامیهای اصفهان: فرمانده یگان ویژه ناجا: تعداد اغتشاش‌گران در ناآرامی‎های اصفهان حدود ۲ تا ۳ هزار نفر بود که با سنگ و چاقو و آتش‎ زدن چادر کشاورزان، مردم را سپر خود کردند. نیروهای اطلاعاتی ما تا این لحظه ۶۷ نفر از عوامل اصلی ناآرامی را دستگیر کرده‎اند.
 
  راننده بیگواهینامه دیگر بیمه ندارد: با رأی هیأت عمومی اصراری حقوقی دیوان عالی کشور، راننده‌ای که گواهینامه مرتبط ندارد، از شمول بیمه شخص ثالث خارج شد.
 
  شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیونی برای معتادان بهبودیافته: رئیس مرکز درمان اعتیاد بهزیستی: معتادان بهبودیافته‌ای که در یکی از مراکز بهزیستی، یک‌سال پاکی، چندنوبت آزمایش اعتیاد منفی و گواهی شرکت در کلاس‌های حرفه‌آموزی را داشته باشند، می‌توانند ۱۰۰ میلیون تومان وام با سود ۴درصد دریافت کنند. کارفرمایانی هم که معتادان بهبودیافته را استخدام کنند، می‌توانند حداکثر به ازای ۴۰ نفر و هر نفر ۵۰ میلیون تومان وام با سود ۴درصد دریافت کنند.
 
  بازگرداندن بزرگترین کلاهبردار اقتصادی کشور از مسکو: رئیس پلیس بینالملل ناجا، درباره دستگیری کلاهبردار ۱۲هزار میلیارد تومانی که به مسکو متواری شده بود، گفت: این فرد رئیس یک گروه ۱۵ تا ۱۶ نفری بود که کارشان تأسیس شرکت‌های جعلی داخلی و بین‌المللی بود که اقدام به کلاهبرداری از تجار و صرافان می‌کرد.
 
  اعلام نرخ ارز بدون ذکر نام صرافی ممنوع شد: طبق اعلام کانون صرافان ایران، اعلام و انتشار نرخ ارز بدون ذکر منبع و نام صرافی ممنوع است و شرکت‌های صرافی دارای مجوز، موظف به اعلام نرخ ارز هستند.
 
  ساخت کیت تشخیص هویت برای اولینبار در ایران: محققان کشورمان «کیت تشخیص هویتی» را تولید کرده‌اند که دستگاه هموژنایزری است که برای نخستین‌بار در کشور تولید شده است. در پزشکی قانونی برای انجام آزمایشات در حوزه پزشکی و ژنتیک، به مواد آزمایشگاهی خاصی احتیاج است که در سال‌های اخیر به‌دلیل تحریم‌ها، تأمین آن دچار مشکل شده بود.
 
  تغییر سرشماره پیامک قوه قضاییه: پلیس فتا: از ۶ آذر امسال، کلیه پیامک‌های ارسالی از طرف سامانه‌های قضایی مرکز شامل ثنا، ابلاغ، نظرسنجی، اطلاع‌‌رسانی و ... به‌صورت پیامک و با نام ADLIRAN به دست مخاطبان می‌رسد. هرگونه پیامکی از سرشماره‌های دیگر به‌ویژه مواردی که شامل لینک‌هایی برای پرداخت مبالغ با عناوین مختلف و به حساب‌های بانکی ناشناس است، کلاهبرداری است.
 
  اصلاح سابقه سکونت در نهضت ملی مسکن: معاون وزیر راه و شهرسازی: با مصوبه شورای‌عالی مسکن، طرح ملی مسکن و نهضت ملی مسکن در هم ادغام شدند. در شرایط ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن، سابقه سکونت افرادی که از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک می‌روند، شرط سابقه سکونت به ۲ تا ۳ سال تقلیل خواهد یافت. همچنین سابقه مالکیت خصوصی به ۵ سال کاهش پیدا می‌کند.
 
  جریمه واکسینه‌نشده‌ها و کرونایی‌ها از نیمه آذر: رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی: در سامانه کنترل هوشمند کرونا که از نیمه آذر اجرایی خواهد شد، محدودیت و جریمه برای افرادی که واکسینه نشده‌‌‌‌‎اند، در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال می‌شود. افراد مبتلا حتی اجازه سفرهای درون شهری با خودروهای شخصی خودشان را هم ندارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه