هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ارتباط مستقیم با مردم و رسیدگی به امور آنان وظیفه روحانیت است

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی

ارتباط مستقیم با مردم و رسیدگی به امور آنان وظیفه روحانیت است

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز یکی از وظایف روحانیت، ارتباط مستقیم با مردم و رسیدگی به امور آنان است، گفتند: امروز در دنیایی واقع شده‌ایم كه ائمه جمعه باید آگاه به زمان باشند و مسائل و حوادث منطقه و جهان را خوب تحلیل كنند و به گوش مردم برسانند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، ۱۰‌آذر در دیدار نماينده ولی‌فقيه در استان و ائمه جمعه استان مرکزی، با اشاره به تلاش‌های دشمنان در مقابله با نشر معارف اهل‌بیت(ع)، افزودند: مخالفان در سه زمینه روایات، تاریخ و تفسیر تلاش‌های فراوانی کرده‌اند تا اسلام را از محور ثقلین دور سازند. علمای شیعه در زمینه روایات کتاب‌های بسیار گران‌سنگی نوشته‌اند؛ اما در زمینه تاریخ و تفسیر آیات قرآن نیاز به کار و تلاش فراوانی است.
معظم‌له به اهمیت انقلاب اسلامی در منطقه و جهان پرداخته و گفتند: انقلاب اسلامی یک موهبت الهی بود که زمینه نشر اسلام ناب محمدی را فراهم نمود و مسلمانان جهان را با حقیقت اسلام آشنا و آنها را از خواب غفلت بیدار کرد و ما باید مواظب دشمنان اسلام و استکبار جهانی باشیم. در طول تاریخ انقلاب اسلامی، دشمنان هر روز با یک فتنه و نیرنگی به دنبال مقاصد شوم خود بودند که به‌فضل الهی تمام آنها نقش بر آب شدند.
ایشان با بیان جایگاه ویژه نماز جمعه، گفتند: باید خدمات ممتاز نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم بیان شود تا تبلیغات سوء دشمنان نقش بر آب شود و مردم نسبت به این خدمات آگاه شوند.
این مرجع تقلید در ادامه به نقش برجسته مردم در نظام مقدس جهوری اسلامی اشاره کرده و افزودند: امام راحل همواره خدمت‌رسانی به مردم را به مسئولان توصیه می‌نمود و این انقلاب را متعلق به مردم می‌دانستند. امروز هم یکی از وظایف روحانیت، ارتباط مستقیم با مردم و رسیدگی به امور آنان است. امروز در دنیایی واقع شده‌ایم كه ائمه جمعه، باید آگاه‌به‌زمان باشند و مسائل و حوادث منطقه و جهان را خوب تحلیل كنند و به گوش مردم برسانند.
ایشان با تبیین اوضاع منطقه و وضعیت مسلمانان در خاورمیانه، بیان کردند: امروز، روزی است که مستکبران کل جهان در مقابل شما قرار می‌گیرند؛ آمریکا، صهیونیست‌ها، عربستان و امثال آن‌ها، خودشان به میدان نمی‌آیند؛ اما با اختلاف‌افکنی مسلمان‌ها را به جان هم انداخته‌اند، متأسفانه امروز مسلمانان در یمن، عراق، سوریه، بحرین و افغانستان، در شرایط بدی به‌سر می‌برند. باید در مقابل این فتنه‌ها آگاه باشیم.
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه