هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شخصیت‌های بزرگ اسلام را برای مردم معرفی کنید

آیت‌الله‌العظمی سبحانی

شخصیت‌های بزرگ اسلام را برای مردم معرفی کنید

این مرجع تقلید گفتند: معرفی شخصیت‌های بزرگ و تأثیرگذار صدر اسلام برای نسل امروز، امری ضروری است و ابتکار المصطفی در معرفی این شخصیت‌ها بسیار ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله سبحانی، ۱۴آبان در دیدار دست‌اندرکاران همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) با اشاره به اهمیت موضوع و جایگاه ویژه ایشان در صدر اسلام، افزودند: ابتکار جامعةالمصطفی‌العالمیه در برگزاری این همایش و پرداختن به ابعاد شخصیتی حضرت حمزه(ع) اقدامی ارزشمند، مفید و اثرگذار است.
این مرجع تقلید با اشاره به علاقه بسیار زیاد امیرمومنان(ع) و خاندان بنی‌هاشم نسبت به حمزه سیدالشهدا(ع)، گفتند: این علاقه و ارادت خاندان بنی‌هاشم، معلول شجاعت، رشادت و دفاع ایشان از رسول مکرم اسلام(ص) است؛ به‌طوری‌که حتی دختر گرامی رسول‌خدا(ص) یعنی حضرت فاطمه‌ زهرا(س) هر پنجشنبه تشریف می‌بردند کنار قبر ایشان و زیارت می‌کردند و از قبر جناب حمزه(ع) تبرک می‌جستند. این مسئله حاکی از عظمت و بزرگواری عموی گرامی رسول‌ خدا(ص) است.
حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به دفاع عملی جناب حمزه(ع) از رسول گرامی اسلام(ص) و تنبیه اهانت‌کنند‌گان به ایشان در مسجدالحرام، خاطرنشان کردند: فرق است بین شجاعتی که در مدینه باشد، با شجاعتی که در مکه و در میان دشمنان که نسبت به رسول‌الله(ص) ابراز علاقه کرده و دشمنش را تنبیه کند.
معظم‌له با اشاره به دشمنی اُمویان نسبت به حمزه سیدالشهدا(ع) اظهار کردند: جناب حمزه(ع) چنان خارچشم دشمنانش بود که وقتی عثمان به حکومت رسید، ابوسفیان به کنار قبر ایشان آمد و به آن اهانت و جسارت کرد. این مسئله حاکی از عظمت جناب حمزه(ع) است که سال‌ها بعد از جنگ اُحد، دشمن این‌گونه نسبت به ایشان واکنش نشان می‌دهد.
ایشان ضمن آرزوی توفیق برای دست‌اندرکاران همایش بین‌المللی حضرت حمزه (ع)، همچنین انتشار مجموعه آثار همایش حضرت خدیجه(س)، را اقدامی بسیار ارزشمند و چشم‌گیر توصیف نمودند و بر معرفی بیش‌از پیش شخصیت‌های بزرگ اسلامی تأکید کردند.

 
  چاپ ۸ جلد کتاب پیرامون شخصیت حضرت خدیجه(س)
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، دبیر علمی همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) نیز در این دیدار، با بیان اینکه این مجتمع آموزشی در سال‌های گذشته، متولی برگزاری همایش حضرت خدیجه(س) بود، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای محسوس همایش حضرت خدیجه(س) انتشار مجموعه‌ای ۸ جلدی پیرامون شخصیت این بانوی مکرم اسلام بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش، به مظلومیت دو عموی بزرگوار رسول‌الله(ص) یعنی حضرت حمزه(ع) و حضرت ابوطالب(ع) اشاره کرد و افزود: به‌حول و قوه الهی درباره حضرت حمزه(ع) این همایش امسال با ابتکار و مدیریت جامعة‌المصطفی و با همکاری ۱۶ مرکز علمی بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.
دبیر علمی همایش حضرت حمزه(ع) با اشاره به ارسال مقالات ارزشمند از سوی محققان و پژوهشگران، ابراز امیدواری کرد که این مقالات در قالب ۳ تا ۴ جلد منتشر شود.
گفتنی است، همایش علمی و بین‌المللی حضرت حمزه(ع)، با مدیریت و میزبانی مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی وابسته به جامعه‌المصطفی‌العالمیه، ۱۶بهمن۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه