هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ثبت ۳۵۵ ایده از بانوان

دبیر فراخوان «من در جامعه» مطرح کرد

ثبت ۳۵۵ ایده از بانوان

فراخوان «من در جامعه»، از مجموعه فراخوان‌های مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتداست که این‌بار از سوی میز خدمات اجتماعی و ویژه‌ بانوان حوزوی و دانشگاهی برگزار شده است.


به گزارش خبرگزاری حوزه، فهمیه نیکزاد دبیر فراخوان «من در جامعه»، در گفت‌وگوی ذیل به جزئیات این فراخوان پرداخته است:

درباره چگونگی برگزاری فراخوان ملی «من در جامعه» توضیح دهید و بگویید چه زمانی و کجا برگزار میشود و مرجع برگزاری چه کسی است؟

  فراخوان «من در جامعه»، از مجموعه فراخوان‌های مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتداست که این‌بار از سوی میز خدمات اجتماعی و ویژه بانوان حوزوی و دانشگاهی برگزار شده است. بانوان سراسر کشور از مردادماه سال جاری به ثبت ایده در مبتدا فراخوان شده‌اند و پس از چندین مرحله پالایش، اختتامیه برنامه در آبان‌ماه و همزمان با میلاد مسعود نبی مکرم اسلام(ص)، با اعلام اسامی برگزیدگان، در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

از جزئیات فراخوان، تعداد ایدههای ارسالشده و نحوه گزینش آنها بگویید.

   در مجموع ۳۵۵ ایده با پراکندگی در ۳۱ استان کشور در این فراخوان ثبت شد. پرداختن به مسائل واقعی و مهم اجتماعی، انتخاب راه حلی نوآورانه‌ برای پاسخ دادن به آن، وجود نشانه‌های تمایز این راه حل با راه‌های موجود از جمله سنجه‌های پذیرش اولیه ایده‌ها بودند.

آیا نهاد خاصی از این فراخوان حمایت کرد؟
 
  از نهادهایی که به‌شکل‌های مختلف در برگزاری این فراخوان همکاری دارند، می‌توان به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه‌ خواهران کشور، مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی، بنیاد نهضت و خانه اندیشه‌ورزان جوان اشاره کرد.

شرکت در این فراخوان چه مزایایی دارد؟

   تأمین هزینه‌های پیاده‌سازی ایده تا سقف هشتاد میلیون تومان برای منتخبان، برگزاری جلسات مشترک بین صاحبان ایده و صاحبان تقاضا و مسئولان نهادها و سازمان‌های مختلف و فراهم آوردن شرایط انعقاد قرارداد همکاری، بهره‌مندی از خدمات آموزشی و کارگاه‌های تبادل تجربه، از جمله مزایای شرکت در این فراخوان است.

این فراخوان با چه اهدافی در حال برگزاری است؟

   حمایت از بانوانی که با احساس مسئولیت اجتماعی به دنبال ایفای نقش مؤثر در جامعه هستند، نمایش ظرفیت بی‌بدیل بانوان در حل مسائل اجتماعی با پاسخ‌های‌برآمده از دین، آشنایی بانوان علاقه‌مند با زیست‌بوم خلاقیت و نوآوری و آگاهی از فرصت‌های آن را، می‌توان از اهداف این فراخوان برشمرد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه