هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

طلبه شهید قاسمعلی پورمحمدی

رواق شهیدان - شماره 683

طلبه شهید قاسمعلی پورمحمدی

در زمان اوج‌گیری نهضت اسلامی علیه رژیم پهلوی، تنها 15 سال داشت؛ ولی به‌واسطه هوش انقلابی و ایمانی‌اش، در میدان مبارزات نقش‌آفرین شد. پس از فتح و ظفر انقلاب نیز، با تقسیم غذا و کمک به فقرا تا گشت‌زنی و نگهبانی، از دستاوردهای انقلاب حفاظت کرد.

حضور مستمر در جبهه
چهارسال پس از جنگ به مقام عظمای شهادت رسید و در این مدت، شاید از هیچ عملیاتی جا نمانده باشد. اولین مأموریتش به کردستان بود و مدتی را در دیوان‌دره به مبارزه علیه دشمن مشغول بود. در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر شرکت داشت و از ناحیه پا مجروح شد. در دوران مجروحیت به بندر لنگه رفت و در مبارزه با قاچاق‌چیان و خدمت‌گزاری به محرومان ایفا نقش نمود.
عملیات‌های محرم، والفجر مقدماتی، والفجر 1،2،3،4 و نیز عملیات خیبر و در نهایت عملیات بدر، شاهد حضور این سرباز ولایت بودند و بارها تا پای جان پیش رفته بود. خودش نقل می‌کرد که در سنگر دیده‌بانی بودم. با خود گفتم که بروم غذا بگیرم. همین که غذا را آوردم، دیدم که سنگر با گلوله توپ با خاک یکسان شده است.
تولد و شهادت
طلبه شهید عباسعلی پورمحمدی که سال 1342شمسی در نجف‌آباد به دنیا آمد و مدتی در حوزه علمیه زادگاهش درس خواند. عاقبت در اواخر سال 1363شمسی در کنار دجله و عملیات بدر، لقاءالله را با لباس خونین چشید و به مقام شهادت رسید.
پیکر پاک شهید در جنت‌الشهدای نجف‌آباد به خاک سپرده شد.
پیامی از شهید
شما باید برای حفاظت از اسلام و انقلاب، فرزندان خود را تشویق کنید که به نبرد با دشمنان برخیزند.
منبع: شاهدان روحانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه