هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

گره‌زدن دانش با تولید و اشتغال از مهم‌ترین معروف‌های اجتماعی است

آیت‌الله سعیدی

گره‌زدن دانش با تولید و اشتغال از مهم‌ترین معروف‌های اجتماعی است

امام ‌جمعه قم، گره‌زدن دانش با عمل، تولید و اشتغال را از مهم‌ترین معروف‌های اجتماعی دانست و گفت: گاهی اوقات در دانش ما کم نداریم؛ ولی در تطبیق آن با عمل مشکل داریم؛ لذا باید با تقویت مباحث فنی و حرفه‌ای این مشکل را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، 15 مرداد در دیدار حجت‌الاسلام عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت(س) انجام شد، با بیان اینکه عاشورا از وقایع مهم تاریخ است که باید برای شناخت جامعه و جریان‌های اجتماعی و سیاسی مورد مطالعه و دقت قرار گیرد، افزود: برخی از اتفاقات واقعه کربلا از جمله شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) برای ثبت در تاریخ، اتفاق افتاد تا مردم بدانند که چه افرادی در مقابل اباعبدالله(ع) ایستادند.
 امام‌جمعه قم، با بیان اینکه تاریخ برای عبرت‌آموزی است و باید از آن عبور کنیم و امروز خود را بهتر بشناسیم، گفت: امروز هم که رهبر فرزانه انقلاب به‌نیابت از امام‌زمان(عج) بر جامعه مدیریت می‌کنند، باید حواس‌مان باشد که نکند، نامه نوشتن و شمشیر کشیدن در چهره نوینش در رفتار و عملکرد ما خود را نشان دهد.
 تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تطبیق حماسه کربلا با زمان امروز را لازم دانست و عنوان کرد: کربلا یک نزاع بر سر قدرت نبود؛ بلکه رویارویی حق و باطل و مقابله با انحراف بود؛ ولی برخی از این جریان درس مذاکره می‌گیرند که یک انحراف است؛ اینکه انسان همه چیز را با مسائل سکولاری بخواهد تطبیق دهد، نادرست است. رسالت امروز ما این است که جریان‌هایی که امروز وجود دارند، راه را گم نکنند.
آیت‌الله سعیدی یکی از خطرات مهمی را که جامعه ما را تهدید می‌کند، تحریف‌ها و انحراف‌های پیش‌رونده به‌صورت نرم دانست و افزود: اینکه قرآن کریم می‌فرماید: اول خودتان و سپس اهل‌وعیال خود را از آتش جهنم حفظ کنید، از اعتقادات، رعایت حجاب و عفاف و حلال و حرام گرفته تا زندگی روزمره را شامل می‌شود و در همه چیز، باید خود و اطرافیان خود را از انحراف و تباهی حفظ کنیم.
عضو خبرگان رهبری گره‌زدن دانش، با عمل، تولید و اشتغال را از مهم‌ترین معروف‌های اجتماعی دانست و افزود: گاهی اوقات در دانش، ما کم نداریم؛ ولی در تطبیق آن با عمل مشکل داریم؛ لذا باید با تقویت مباحث فنی و حرفه‌ای این مشکل را برطرف کنیم.
امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه انحراف در کمین همه انسان‌هاست، افزود: دشمن‌شناسی اولین درسی است که خداوند بعد از توحید به انسان آموخت و فرمود: این شیطان است و او را دشمن خود بگیرید؛ بنابراین دشمن‌شناسی، مهم‌ترین گام در جلوگیری از انحراف است و باید نسبت به آن، تبیین صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه تبیین باید به‌‌گونه‌ای باشد که مورد پذیرش مخاطبان قرار گیرد، گفت: خانواده‌ها نقش زیادی در پذیرش افراد دارند و اگر بتوانید، خانواده‌ها را نسبت به مسائل توجیه کنید، بسیاری از مشکلات علمی و عملی افراد حل می‌شود.

ارسال دیدگاه