هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 809

اخبار کوتاه جهان

آمریکا

امروز ما در خاورمیانه کارهای نیستیم؛ همه از ایران تأثیر میگیرند:
از زمان جیمی کارتر تاکنون با ایران درگیر بوده‌ایم؛ اما امروز کشورهای یمن، عراق، سوریه و لبنان، کاملاً با ایران هماهنگ هستند و منطقه غرب آسیا تحت تأثیر ایران است. این کشور به یک قدرت جهانی تبدیل شده است.

ایالات متحده رسماً ادموندو گونزالس را بهعنوان رئیسجمهور ونزوئلا اعلام کرد:
ایالات متحده رسماً ادموندو گونزالس را به‌عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در برابر نیکلاس مادورو پس از شکست کودتای آنها اعلام کرد.آنتونی بلینکن گفت: با توجه به شواهد فراوان، برای ایالات متحده و مهمتر از همه برای مردم ونزوئلا واضح است که ادموندو گونزالس اوروتیا بیشترین آرا را در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در 28 ژوئیه به دست آورد.

۲.۹ تریلیون دلار دود شد:
با خبر احتمال حمله به رژیم صهیونیستی توسط ایران، یکی از بی‌سابقه‌ترین خسارت‌های تاریخ به بازار سهام آمریکا وارد شد. سقوط شاخص داو جونز با کاهش ۶ درصدی که از سپتامبر ۲۰۲۲ بالاترین میزان کاهش در یک روز است.

 کره شمالی
همواره در کنار ایران خواهیم بود:
کیم‌جونگ اون، رهبر کره شمالی: همواره در کنار ایران خواهیم بود و در برابر هر تهدیدی علیه هم‌پیمان‌مان یعنی ایران واکنش قاطع نشان خواهیم داد. به مزدور امپریالیسم جهانی یعنی اسرائیل، هشدار می‌دهیم که دست از پا خطا نکند.

  ونزوئلا
مادورو باز هم در انتخابات پیروز شد:
آموروسو، رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد: نیکلاس مادورو با کسب ۵۱ درصد آرا برای سومین دوره، در انتخابات ریاست‌جمهوریِ این کشور پیروز شده است. پیش ‌از این گونزالس، رقیب مادورو گفته بود که «دلایلی برای جشن گرفتن دارد» و از هوادارانش خواسته بود که بر شمارش آرا نظارت کنند.

  ترکیه
اردوغان رژیم صهیونیستی را تهدید به حمله نظامی کرد:
رئیس‌جمهور ترکیه: ما باید بسیار قوی باشیم تا اسرائیل نتواند، این کارها را در غزه بکند؛‌ همان‌طور که وارد قره‌باغ شدیم، همان‌طور که وارد لیبی شدیم، ممکن است همین کار را با آن‌ها بکنیم و چیزی نیست که نتوانیم، انجام دهیم.
ممانعت ترکیه از اعزام کشتی حامل کمکهای بشردوستانه به غزه:
ائتلاف ناوگان آزادی که توسط انجمن ماوی مرمره، سازمان امداد بشردوستانه، سازمان حقوق بشر و آزادی‌ها و سازمان‌های مختلف بین‌المللی تشکیل شده است، رسماً اعلام کرد: دولت ترکیه از خروج کشتی‌ها به مقصد غزه جلوگیری کرده است.

  قطر
واکنش تند قطر به درخواست ادامه مذاکرات بعد از شهادت هنیه:
نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در واکنش به درخواست‌ها برای ادامه مذاکرات آتش‌بس غزه و تبادل اسرا اعلام کرد: چگونه می‌توان مذاکراتی را انجام داد که در آن یک طرف مذاکره، طرف دیگر را به قتل می‌رساند؟ وزارت خارجه قطر روز گذشته اعلام کرد: آنتونی بیلنکن، وزیر خارجه آمریکا با همتای قطری خود تماس گرفته و خواستار ادامه تلاش‌ها برای انجام مذاکرات آتش‌بس غزه و تبادل اسرا شده است.

  روسیه
پیروزی مادورو در انتخابات ونزوئلا، قانونی است:
رئیس پارلمان روسیه: پیروزی مادورو در انتخابات ونزوئلا، قانونی است. چون نتیجه انتخابات به‌دل‌خواه آمریکا نشد، خروجی این روند مشخص است؛ ناآرامی در کاراکاس و تلاش [آمریکا] برای بی‌ثبات‌کردن اوضاع در این کشور توسط مخالفانی است که از سوی کاخ سفید حمایت می‌شوند.

  رژیم صهیونیستی
هشدار بایدن به نتانیاهو؛ از تشدید تنش در منطقه دست بردار!
اکسیوس به‌نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد که بایدن در تماس تلفنی تندی با نتانیاهو از وی خواست، تشدید تنش‌ها در منطقه را متوقف کند. به‌گفته این مقامات، بایدن از نتانیاهو خواسته است، بر دستیابی به قرارداد مبادله اسیران و آتش بس در غزه تمرکز کند. مقامات آمریکایی گفته‌اند که بایدن به نتانیاهو هشدار داد: اگر به تشدید تنش  ادامه دهد، او نمی‌تواند بر آمریکا برای نجات خود تکیه کند.
آغاز مهاجرت دائمی از رژیم صهیونیستی:
داده‌ها نشان می‌دهد که تعداد اسرائیلی‌هایی که از اکتبر سال گذشته این کشور را ترک کرده‌اند، حدود ۵۵۰۰۰۰  نفر است. این امر، تبدیل شدن به یک روند یا مهاجرت دائمی است. بر اساس داده‌های اداره مرکزی آمار اسرائیل، در ماه آوریل، جمعیت اسرائیل به ۹.۹ میلیون نفر رسیده است که بیش از ۲ میلیون نفر آن فلسطینی هستند. همچنین میلیون‌ها اسرائیلی تابعیت مضاعف دارند؛ یعنی حداقل یک تابعیت دیگر در کنار تابعیت اسرائیلی خود دارند.

  عراق
برای اخراج آمریکا از عراق زمان تعیین میکنیم:
العامری، رئیس سازمان بدر عراق: خون شهید اسماعیل هنیه، چراغ راهی در برابر مقاومت اسلامی خواهد بود تا پیروزی بر رژیم  اسرائیل محقق شود. عامری در مورد حضور نظامیان خارجی از جمله آمریکایی در عراق نیز گفت: تصمیم به خروج این نیروها از  عراق تصمیمی است، بی‌بازگشت و ما به‌زودی برای آن جدول زمانی اعلام خواهیم کرد.

 فلسطین
دوسوم غزه تخریب شده است:
​​​​​​​
آژانس تحلیل تصاویر ماهواره‌ایِ سازمان ملل متحد گزارش کرد: از زمان آغاز جنگ غزه، دوسوم ساختمان‌های موجود در غزه به‌طور کامل ویران یا دچار خسارت شده‌اند. این نهاد اعلام کرد: طبق آخرین بررسی‌ها، ۱۵۱۲۵۶ ساختمان در غزه هدف قرار گرفته‌ که ۳۰ درصد آن‌ها به‌طور کامل، ۳۱ درصد به‌شکل خطرناک، ۳۶ درصد متوسط و ۲۰ درصد احتمالاً آسیب دیده‌اند که ۶۳ درصد تمام ساختمان‌های غزه است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه