هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

سکولاریسم نمی‌تواند مانع موج گسترده گرایش فطری انسان‌ها به دین و معنویت شود

در بیانیه جامعه مدرسین در پی توهین به حضرت مسیح در افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ عنوان شد

سکولاریسم نمی‌تواند مانع موج گسترده گرایش فطری انسان‌ها به دین و معنویت شود

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و جامع الازهر مصر با صدور پیام‌هایی، توهین به حضرت مسیح  در مراسم  افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ را محکوم کردند. در بیانیه جامعه مدرسین در این رابطه آمده است: سکولاریسم یا لائیسیته در فرانسه نمی‌تواند، موج گسترده گرایش فطری انسان‌ها به دین و معنویت را مانع شود و دینداران و موحدان روی در روی این تفکر باطل خواهند ایستاد.

  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
بسم‌الله الرحمن الرحیم
اقدام جسارت‌آمیز مجریان آلوده‌ المپیک در وهن ساحت مقدس حضرت مسیح(ع) و توهین به آن شخصیت معظم، نماد جاهلیت و عمق فساد جریانات ضد دین و معنویت است.
غرب و اندیشه مادی خداستیز آن، همه‌چیز را از منظر تمایلات نفسانی نگاه می‌کند و بی‌محابا به جنگ با خدا و انسانیت برخاسته است. این ضدیت با دین و مقدسات، همان چیزی است که نابودی جوامع آنان را در پی خواهد داشت. اراده الهی به ظهور مصلح کل، همراه با پیامبر مکرم حضرت عیسی‌بن مریم(ع) است و این ظهور، پایان‌بخش فساد و تاریکی است.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، توهین به پیامبر بزرگ الهی حضرت مسیح(ع) در مراسم المپیک فرانسه را محکوم می‌کند و اعلام می‌دارد: سکولاریسم یا لائیسیته در فرانسه نمی‌تواند، موج گسترده گرایش فطری انسان‌ها به دین و معنویت را مانع شود و دینداران و موحدان روی در روی این تفکر باطل خواهند ایستاد.
ادعاهای مزورانه‌ آزادی مذهبی در اندیشه غربی، مروج اقدامات ضد خدایی و ضد انسانی است و موحدان عالم، در هر آیینی، امروز بیش از گذشته به دروغین بودن آن پی برده‌اند.
دین عزیز اسلام، تکریم و تعظیم همه پیامبران الهی(ع) را بر هر مسلمانی، فریضه می‌داند و هرگونه اهانت به این مقدسات را محکوم می‌کند. دولت فرانسه و همه مجریان این اهانت دردناک، باید از تمام موحدان عالم عذرخواهی کنند و بدانند، دین‌ستیزی و اهانت به مقدسات، چیزی جز خذلان و نابودی برایشان نخواهد داشت.
مسیحیان آزاداندیش و مسلمانان باورمند، در کنار دیگر موحدان روشن‌ضمیر جهان، یک جبهه جهانی مبارزه با فساد و جنایت را ایجاد خواهند کرد و همچنان که در خروشی جهانی، جنایات اسرائیل را محکوم کرده‌اند، بر گفتمان مادی ضد دین نیز غلبه خواهند کرد. إن‌شاءالله

  آیتالله اعرافی مدیر حوزههای علمیه کشور
[ثم کان عاقبة الذین أساءوا السوأی أن کذبوا بآیات الله وکانوا بها یستهزئون]
سپس سرانجام کسانی که اعمال بد مرتکب شدند، دوزخ است؛ زیرا آیات خدا را تکذیب کرده و آن را به سخره گرفتند! (سوره مبارکه روم آیه ۱۰)
در دورانی که انسان معاصر بر اثر هیمنه گفتمان‌های مادی و غیردینی، گرفتار آلام بسیاری شده و در سراب این گفتمان‌ها دست و پا می‌زند، اکنون در کشور فرانسه شاهد برگزاری مراسمی شده‌ایم که یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخ بشریت حضرت عیسی مسیح(ع) را مورد اهانت قرار داده است.
اهانت به شخصیت عظیم‌الشأنی چون حضرت عیسی مسیح (علی نبینا وآله وعلیه السلام) را نمی‌توان به‌عنوان یک حادثه گذرا تفسیر کرد؛ بلکه این اتفاق را باید بخشی از فرایندی دانست که کژاندیشان و ناصالحان، طی آن سعی در شکستن تمام حرمت‌های الهی و انسانی دارند و در این راستا، به‌بهانه آزادی بیان، بارها با نفرت‌پراکنی به پیامبران بزرگ الهی و کتاب‌های آسمانی اهانت کرده‌اند و چون واکنش درخوری مشاهده نکردند، به این روند خود ادامه داده و روز به روز بر گستره‌ اهانت‌های خود افزوده‌اند.
حوزه‌های علمیه جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکوم‌سازی شدید این اهانت، بار دیگر تأکید می‌کند که در راه دفاع از مقدسات توحیدی جهان در کنار موحدان و آزادی‌خواهان جهان قرار دارند و همه موحدان جهان را به تأسیس جبهه واحد ایمانی و توحیدی فرا می‌خوانند و با تمام توان در مقابل این اهانت‌ها موضع خواهند داشت.
امروز از برادران و خواهران مسیحی و متدینان جهان دعوت می‌کنیم تا دست در دست هم نهیم و با تشکیل جبهه فراگیر موحدان و یکتاپرستان جهان، در مقابل این هتک حرمت‌ها ایستادگی کنیم و اجازه‌ تکرار آنها را به ملحدان و بددینان ندهیم و در نشر گفتمان توحید و عدالت و معنویت در بشریت معاصر کوشا باشیم.
در پایان از دولت‌مردان و حاکمانی که با نقاب آزادی، دین‌ستیزی را سرلوحه خود قرار داده‌اند و بشر را در دوقطبی‌های انسان‌سوز قرار داده‌اند، می‌خواهیم به این نمایش‌های مزورانه پایان دهند تا بیش از این، مورد خشم و نفرت پیروان ادیان الهی قرار نگیرند.
علیرضا اعرافی / مدیر حوزه‌های علمیه

  جامعة الازهر مصر
​​​​​​​
الازهر مصر صحنه‌های توهین به حضرت عیسی مسیح(ع) در افتتاحیه بازی‌های المپیک در پاریس را محکوم کرد و نسبت به خطر سوء استفاده از مناسبت‌ها برای عادی‌سازی توهین به دین و ترویج همجنس‌گرایی و دگرگونی جنسی هشدار داد.
الازهر در بیانیه‌ای، صحنه‌هایی را که در افتتاحیه بازی‌های المپیک در پاریس رخ داد و خشم گسترده بین‌المللی را برانگیخت، محکوم کرد؛ چراکه به‌شکلی توهین‌آمیز شخصیت بزرگوار حضرت عیسی مسیح‌(ع) را به تصویر می‌کشد و مقام والای نبوت را به‌گونه‌ای وحشیانه و بی‌پروا به احساسات معتقدان به ادیان و اخلاق و ارزش‌های والای انسانی، بی‌احترامی می‌کند.
الازهر بر رد دائمی تمام تلاش‌ها برای دست‌یازی به هر یک از پیامبران خدا تأکید کرد و گفت: انبیا و رسولان(ع)، برگزیدگان مخلوقات خدا هستند و او آنها را بر بقیه مخلوقات خود برتری داد تا بتوانند، پیام خیر را به جهانیان منتقل کنند.
الازهر به جهان در مورد خطر سوء استفاده از مناسبت‌های جهانی برای عادی‌سازی توهین به دین و ترویج بیماری‌های مخرب و شرم‌آور اجتماعی مانند همجنس‌گرایی و دگرگونی جنسی هشدار داد.
الازهر گفت: ما به ضرورت اتحاد برای مقابله با این جریان انحرافی و پست که هدف آن، حذف دین و گسترش امیال جنسی که بیماری‌های بهداشتی و اخلاقی را گسترش داده و سبک زندگی حیوانی را که با فطرت سالم انسانی در تضاد است، تحمیل می‌کند، دعوت می‌کنیم.

ارسال دیدگاه