هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

بزرگداشت شهید جمهور و شهدای خدمت در حرم بانوی کرامت(ع) برگزار شد

از سوی رهبر معظم انقلاب و با حضور مراجع عظام تقلید

بزرگداشت شهید جمهور و شهدای خدمت در حرم بانوی کرامت(ع) برگزار شد

در پی شهادت‌ رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام‌جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان‌شان، مجلس بزرگداشتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، با حضور آیات عظام؛ نوری همدانی، سبحانی و آیات و حجج‌اسلام و‌المسلمین؛ محمدی گلپایگانی رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری، حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، برخی اعضای فقهای شورای نگهبان، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، مسئولین لشکری و کشوری و زائران و مجاوران، ۲ خرداد در شبستان امام خمینی(قد) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
 
 شهید رئیسی مجاهد فی‌سبیل‌الله و محبوب خدا و مردم بود
​​​​​​​حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی در این مراسم ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور محبوب و مردمی ایران‌، به بیان نکاتی در رابطه ‌با ویژگی‌های شخصیتی سیدالشهدای خدمت پرداخت و روحیه خدمت‌گزاری را بارزترین ویژگی وی دانست و ابراز کرد: شهید رئیسی بیش از هزار روز در جای‌جای ایران حضور پیدا کرد و از نزدیک تمام فعالیت‌های دولت را رصد نمود.
وی با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی مجاهد فی‌سبیل‌الله، محبوب خدا، خستگی‌ناپذیر، مخلص و ولایت‌مدار بود، افزود:
بهترین بندگان نزد خداوند متعال، کسانی هستند که به مردم که عیال خداوندند، مهربان‌تر بوده، در رفع نیاز ایشان تلاش نمایند.
سخنران حرم مطهر حضرت معصومه(ع) با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی، هیچ‌گاه به دور دوم ریاست جمهوری فکر نمی‌کرد و هدفش را تنها خدمت به مردم و دین خدا قرار داده بود، ابراز کرد: شهید رئیسی با تجلی خدمت به مردم و تلاش برای برآورده‌سازی حاجات بندگان خدا، آمن در روز قیامت شدند.
وی در تبیین بخش دیگری از روایات در رابطه با جایگاه خدمت به مردم، با تأکید بر اینکه کسی که برای برطرف‌سازی نیاز مردم از شهری به شهری حرکت می‌کند، همچون طواف‌کننده میان صفا و مروه است، اظهار کرد: کسی که در رفع نیاز مردم سعی کند، ثواب ۹ هزار سال عبادت که هر روز آن را روزه‌دار و شب‌هایش را عابد است، کسب خواهد نمود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی، به تجلی ایمان و خدمت به مردم در سیره شهید آیت‌الله رئیسی اشاره و اذعان کرد: بر اساس روایات اسلامی، شهادت مصیبت نیست و شهید شاکر و در حال بشارت است؛ شهدا تنها گروهی هستند که درخواست خروج از بهشت را برای درک مجدد شهادت در دنیا مطالبه می‌کنند.
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت(س) بر اهمیت ادامه راه شهدا به‌ویژه راه شهید آیت‌الله رئیسی تصریح و خاطرنشان کرد: اخلاص یکی از بارزترین ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان بود.
وی در ادامه، ضمن تبیین ویژگی‌های انسان مخلص، با بیان اینکه انسان مخلص با مذمت دیگران عقب نمی‌کشد و با تعریفشان خود را نمی‌بازد، تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی تصریح کردند؛ اگر توهین به من باعث حل مشکلات مردم می‌شود، آن را با جان و دل می‌پذیرم؛ شهادت در راه خدا و خدمت به بندگان خدا، زیبنده‌ترین عنوانی است که آیت‌الله رئیسی در کنار خادم‌الرضایی بدان دست یافت.
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در بخش پایانی سخنان خود، بر پیروی آیت‌الله رئیسی از ولی‌فقیه به‌عنوان باوری مستحکم اشاره کرد و با تأکید بر اینکه ایشان در کنار خستگی‌ناپذیری، اخلاص و ولایت‌پذیری، با تمام وجود به جایگاه ولی‌فقیه باور داشتند، ابراز کرد: شهید رئیسی دبیرخانه هیئت دولت را مأمور پیگیری تمام فرامایشات رهبر معظم انقلاب نموده، عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب را سیاست اصلی دولت می‌دانستند.
گزارش: داوود مظاهری
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه