هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

جهت‌گیری اصلی همه فعالیت‌های قرآنی روشنگری، هدایت و جدا کردن حق از باطل باشد

آیت‌الله‌العظمی مظاهری در پیامی به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

جهت‌گیری اصلی همه فعالیت‌های قرآنی روشنگری، هدایت و جدا کردن حق از باطل باشد

این مرجع تقلید در پیامی به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، فلسفه نزول قرآن کریم را، هدایت مردم و جدا کردن حق از باطل دانستند و گفتند: جهت‌گیری اصلی همه برنامه‌های قرآنی، روشنگری و هدایت و نیز جدا کردن حق از باطل باشد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حضرت آیت‌الله مظاهری، معظم‌له پیامی به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان صادر کردند که متن آن به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
قال الله سبحانه وتعالی:
[تنزيل ٱلكتاب من ٱلله ٱلعزيز ٱلحكيم]
قرآن کریم، کتاب جامع و جاودانه الهی است که فلسفۀ اصلی نزول آن از سوی خداوند متعال، هدایت مردم و جدا کردن حق از باطل است: «هدیً للناس وبيناتٍ من الهدی والفرقان».
از این رو همه فعالیت‌های مبارکی که در حول محور قرآن کریم شکل می‌گیرد و از آن جمله، نمایشگاه قرآن و عترت(ع)، باید در همین طریق نورانی، طی مسیر نماید و جهت‌گیری اصلی همه برنامه‌های آن، روشنگری و هدایت و نیز جدا کردن حق از باطل باشد.
بی‌تردید این «روشنگری»، از طریق انتقال مفاهیم و پیام‌های متعالی قرآن مجید و کاربردی‌سازی آن نسبت به مسائل و مشکلات انسان معاصر و دنیای کنونی و تلاش و مجاهدت برای عملی ساختن این پیام‌ها انجام می‌پذیرد. قرآن کریم، کتاب عمل و مجاهدت است و صرف قرائت و ترویج آن بدون عمل، نتیجه‌بخش نیست: «والذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا وإن الله لمع المحسنين». سعی و تلاش خالصانه و مجدانه برای عمل به تعالیم حیات‌بخش و انسان‌ساز و جامعه‌ساز قرآن کریم، قطعاً هدایت و سرافرازی انسان و سلامت و سربلندی جامعه را در پی دارد.
به امید آنکه همه ما بتوانیم، به تعالیم والای این کتاب مقدس، به‌درستی عمل نماییم.
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت(ع) اصفهان را گرامی داشته و اهتمام و سعی همه دست‌اندرکاران این نمایشگاه را تحسین نموده و از همه آنان تشکر و تقدیر می‌نماییم. توفیقات همگان را از خداوند تعالی مسألت می‌کنم.
 حسین المظاهری
19 / اسفند / ۱۴۰۲- 28 / شعبان المعظم / ۱۴۴5

برچسب ها :
ارسال دیدگاه