هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

انقلاب اسلامی عزت مسلمانان را بازیابی کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی

انقلاب اسلامی عزت مسلمانان را بازیابی کرد

رئیس جامعة المصطفی العالمیه گفت: انقلاب اسلامی تلاش کرده است، از راه توسعه علمی، عزت و جایگاه رفیع مسلمانان را بازیابی کند و لذا مراکز علمی و تحقیقاتی ایران در سال‌های پس از انقلاب، با توسعه قابل توجهی روبه‌رو بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، رئیس جامعة المصطفی العالمیه، ۳۰بهمن‌ در دیدار با شیخ عمر فاروق، از چهره‌های علمی و فرهنگی کشور مالی، ضمن معرفی جامعةالمصطفی، تقویت اخوت و برادری و کمک به نزدیکی پیروان مذاهب مختلف اسلامی را از راهبردهای اساسی این مرکز و در راستای اهداف عالی انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: جریان‌های افراطی که به تفرقه و اختلاف میان امت اسلام دامن می‌زنند، دانسته و یا ندانسته در مسیر اهداف دشمنان قدم برمی‌دارند. همه ما عضو خانواده بزرگ اسلام هستیم و یکی از سیاست‌های آشکار استعمارگران برای حفظ سلطه خود در همه نقاط عالم، ایجاد تفرقه و انشقاق در میان مردم آن منطقه است.
رئیس جامعة المصطفی دامن زدن به اختلافات و ایجاد درگیری در میان جوامع اسلامی را به‌منظور مهار قدرت مسلمانان دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران، خود را متعلق به همه مسلمانان و انسان‌های حقیقت‌جو در عالم می‌داند و بر برادری و اتحاد میان ملت‌ها تأکید می‌نماید.
وی با اشاره به دستاوردهای چشم‌گیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف علمی و فن‌آوری، پیشرفت‌های کشور را مرهون روحیه تلاش و استقلال‌طلبی دانست و گفت: این وعده حق الهی است که اگر در راه خدا ثابت‌قدم باشیم، حتماً به موفقیت دست خواهیم یافت. تمام پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران، به جهان اسلام تعلق دارد؛ بنابراین از همه برادران دینی خود دعوت می‌نماییم، در کنار یکدیگر قرار بگیریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با اشاره به جایگاه شخصیت‌هایی همچون شیخ فاروق در تقریب و تقویت ارتباط میان ملت‌های مسلمان، اظهار کرد: امیدواریم سفر شما به جمهوری اسلامی ایران، همراه با خیر و برکت و سرآغاز فصل جدیدی از همکاری‌های مشترک باشد.
شیخ عمر فاروق نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور در قم و تقدیر از مواضع رئیس جامعةالمصطفی، خاطرنشان کرد: آشنایی جهان اسلام با این اندیشه و گفتمان، قطعاً موجب پیشرفت و تعالی مسلمانان در سراسر جهان خواهد بود.
وی با ابراز علاقه برای افزایش همکاری با جامعةالمصطفی، خاطرنشان کرد: امکانات این نهاد به‌ویژه دانشگاه مجازی و مؤسسه دوره‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی، فرصت خوبی را برای دانش‌پژوهان در کشور مالی فراهم آورده است.
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه