هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تشکر امام خامنه‌ای از مهمان‌نوازی عراقی‌ها در اربعین حسینی

تشکر امام خامنه‌ای از مهمان‌نوازی عراقی‌ها در اربعین حسینی

امام خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، در پیامی از میزبانی موکب‌داران، ملت و دولت عراق در ایام اربعین حسینی تشکر کردند. آقای دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور، ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ لوح و متن عربی این پیام را در جریان سفر به کشور عراق، به نخست‌وزیر این کشور اهدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ترجمه فارسی پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
اولین کلمه تشکر است؛ از صمیم قلب، از طرف خودم و از طرف ملت بزرگ ایران تشکر می‌کنم. هم از شما موکب‌داران که در ایام اربعین، کرامت را و رحمت و مودت را به منتهی ‌درجه رسانده‌اید؛ هم از همه‌ ملت بزرگ عراق و هم از مسئولین در دولت عراق که امنیت را و فضا را و زمینه را فراهم کرده‌اند؛ هم بخصوص از علمای بزرگوار و مراجع عظام عراق که فضای زیارت را، فضای برادری بین آحاد مردم و بین دو ملت را فراهم کرده‌اند؛ حقیقتاً جای تشکر دارد.
رفتار شما برادران عزیز عراقی در مواکب میان راه و رفتار کریمانه‌ شما با زائران حسینی، در دنیای امروز نظیر ندارد، همچنان که خود راه‌پیمایی اربعین در تاریخ نظیر ندارد و همچنان که حراست از امنیت و سلامت ده‌ها میلیون نفر، در دنیای ناامن کنونی کاری بزرگ و بی‌نظیر است.
شما کرامت اسلامی و کرامت عربی را در رفتار خودتان و اعمال خودتان نشان داده‌اید، و همه به عشق سید‌الشهدا (ع) است. این عشق به حسین‌بن‌علی یک امر استثنائی است؛ شبیه این را در هیچ جا، در هیچ زمان، سراغ نداشتیم و نداریم. امیدواریم خداوند متعال این عشق را در دل‌های شما، در دل‌های ما، روزبه‌روز افزایش بدهد.
امروز دامنه‌ این جاذبه‌ محبت به گستره‌ای تبدیل شده است که از عرصه‌ پُرشور غزه تا بسیاری از جوامع غیر مسلمان را شامل می‌شود؛ والحمدلله.

 

ارسال دیدگاه