هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شماره خبر : 3617
منتشر شده در مورخ : ۳۱ تیر ۱۴۰۲
ساعت : 16:34
روحانی شهید نعمت‌الله پیغان

رواق شهیدان - شماره ۷۰۲

روحانی شهید نعمت‌الله پیغان

روحانی شهید نعمت‌الله پیغان از فعلان عرصه تبلیغ و خطابه بود که در حادثه دردناک تاسوکی به فیض شهادت نائل آمد.

وی در سال ۱۳۵۴ شمسی در خانواده‌ای متدین و اهل ولایت در شهرستان زابل به دنیا آمد. پس از طی دوران کودکی و درس‌های کلاسیک، با علاقه و اهداف الهی، وارد حوزه علمیه و مشغول خواندن مقدمات شد. پس از مدتی به مشهد رفت و به‌مدت ۸ سال در جوار مضجع مبارک امام هشتم(ع) به تکمیل اندوخته‌های خود پرداخت. در همان ایام در دانشگاه علوم اسلامی رضوی موفق به گذراندن دوره کارشناسی در رشته علوم قرآن و حدیث شد.
پس از پایان دوره سطح و به‌منظور شرکت در درس خارج در سال ۱۳۷۹شمسی عازم حوزه مقدس قم شد و چند سالی را در آن شهر سپری کرد. در سال۱۳۸۲شمسی در مقطع کارشناسی ارشد با گرایش کلام و عقائد در دانشگاه علوم قرآنی شهر ری پذیرفته شد.

  سفرهای تبلیغی
شهید پیغان برای انتقال مفاهیم دینی از قم به شهرهای دور دست سفرها کرد و در این امر، سختی‌های زیادی را متحمل شد. او در این امر با نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه و دانشگاه‌ها و نیز سازمان تبلیغات اسلامی همکاری داشت. او مدرّس برجسته و پژوهشگری قابل در حوزه بود.
مقالات خود را در نشریات مختلف از جمله فصلنامه علوم سیاسی چاپ کرد. تدوین رساله سطح سوم حوزه نیز، از افتخارات علمی ایشان بود.

 شهادت دردناک
این روحانی والامقام سرانجام در شامگاه ۲۵ اسفند ۱۳۸۴شمسی درحالی‌که به سیستان می‌رفت، مورد سوء قصد عوامل صهیونسیم قرار گرفت و به اتفاق تعدادی از  همراهان مظلومش به شهادت رسید و حادثه تاسوکی به‌عنوان حادثه ضد بشریت و انسانیت در تاریخ ماندگار شد.

ارسال دیدگاه