هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شماره خبر : 1198
منتشر شده در مورخ : ۲۹ دی ۱۴۰۰
ساعت : 10:49
طلاب و گروه‌های جهادی خوش درخشیدند / طرح آمایش را مباحثه و نقد کنید

آیت الله اعرافی:

طلاب و گروه‌های جهادی خوش درخشیدند / طرح آمایش را مباحثه و نقد کنید

مدیر حوزه‌های علمیه، گفت: این چند سال که سال‌های محنت و سختی بود، انصافاً طلاب و گروه‌های جهادی خوش درخشیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار اعضای شورای مرکزی تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی طلاب سراسر کشور که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، گفت: این چند سال که سال‌های محنت و سختی بود، انصافاً طلاب و گروه‌های جهادی خوش درخشیدند و در دل این تب و تاب‌ها این گروه‌ها نقش‌های مهمی داشتند.

وی با اشاره به آثار سوء حوادث و بلایایی همچون کرونا در جامعه، افزود: این سختی‌ها و محنت ها علاوه بر امتحانات و صحنه‌های خوبی که در مقابله با آن پدید آورد آثار زیانبار اجتماعی، دینی، فرهنگی و.... بدی دارند و لازم است که دولت و نهادهای حاکمیتی و علمی و حوزوی در این باره فکر اساسی کنند.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی فعالیت‌های صورت گرفته در مدیریت حوزه خاطرنشان ساخت: حوزه نمی‌تواند نسبت به پاسخگویی به نیازهای مردم و نظام کادرسازی برای نظام بی توجه باشد و چشم و گوش بر نیازها ببندد، در طرح آمایش حوزه‌های علمیه، بیش از هفتاد عنوان کار ویژه برای حوزه شناسایی شده و برای هر کدام نیز نیاز به تربیت نیرو و کادر و تولید فکر و اندیشه و ترویج و گفتمان سازی وجود دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه، گفت: تهیه پژوهش‌های مورد نیاز نظام از دیگر برنامه‌هایی است که امسال در حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار گرفته و تاکنون ۱۰۰ پژوهش در این زمینه طراحی و در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: در میان راهبردهای کلان چه در سطح حوزه مرکزی و چه در حوزه استان‌ها و شهرها، طرح آمایش حوزه مدنظر قرار گرفته است و کارکردهای حوزه و روحانیت شناسایی که احصا و انتخاب شد و این در رشته سازی و تعاملات بیرونی مؤثر است و بر اساس آن طراحی و اجرای آن آغاز گردید.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه جهت‌گیری در حوزه علمیه این است که بر اساس سند آمایش، خروجی هدفمند و متناسب با نیازهای جامعه داشته باشیم، افزود: در این زمینه به تدریج به تفاهم‌نامه‌ها، برنامه‌های ۵ ساله مشترک و دبیرخانه مشترک برنامه‌ریزی شده است.

وی به همکاری‌های حوزه و آموزش پرورش اشاره کرد و گفت: در سند همکاری دو نهاد طرح‌های گوناگونی در دست اقدام است و در حال حاضر جمعی از طلاب خواهر و برادر جذب آموزش و پرورش شده‌اند و طرح‌های دیگر در خدمت به این نهاد در دست پیگیری است.

مدیر حوزه‌های علمیه در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر رویکرد بین‌المللی و تعامل نهادی و تولید محتوای مجازی، تاکید کرد: درخواستی که من از شما دارم این است که این طرح آمایش را مباحثه و نقد کنید، چرا که این طرح‌ها همه ریل گذاری برای آینده است.

خاطرنشان می‌شود: در ابتدای این دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی تشکل فراگیر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خویش پیرامون گروه‌های تبلیغی و لزوم ساماندهی آنان پرداختند.

برچسب ها : گروه های جهادی طلاب آیت الله اعرافی حوزه علمیه

ارسال دیدگاه