هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

  فراخوان همایش ملی دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین

  فراخوان همایش ملی دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین

رئیس دانشکده دین و رسانه، از فراخوان همایش ملی دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اکبری رئیس دانشکده دین و رسانه دانشگاه صداوسیما، در نشست خبری همایش ملی «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین»، گفت: رسانه‌های نوین یکی از اجزای مهم زندگی انسان امروز است و رابطه این رسانه‌ها با دین و فرهنگ یکی از دغدغه‌های جامعه امروز است که لازم است، توسط محققان به چالش‌ها و مسائل این رسانه‌ها پرداخته شود.
وی در ادامه با اشاره به اخذ مجوزهای لازم از وزارت علوم و مجوز ISC برای این همایش، گفت: تلاش داریم که بعد علمی همایش و قوت آثار برجسته شود تا بتواند، به سؤالات مهمی در حوزه دین و رسانه‌های نوین پاسخ دهد؛ این همایش به‌صورت ملی برگزار می‌شود؛ اما تلاش دارد که از اشخاص و اساتید بین‌المللی هم در خلال برگزاری همایش استفاده کنیم.
کرمی دبیر علمی این همایش نیز با اشاره به ارتباط دیرینه دین و فرهنگ با رسانه در طول تاریخ، اظهار کرد: با توجه به ظهور رسانه‌های نوین، چالش‌ها و مسائلی به وجود آمده است و با توجه به استفاده از هوش مصنوعی و شبکه‌های اجتماعی در این رسانه‌ها، پیچیدگی به وجود آمده که لازم است، به‌صورت نظری به آن پرداخته شود.
وی در ادامه به ضرورت رفع چالش‌های عملی نسبت دین و رسانه‌های نوین تأکید کرد و از لزوم بررسی این چالش‌ها در محافل علمی و توسط محققین در همایش «دین، رسانه و رسانه‌های نوین» پرداخت.
زارعی دبیر اجرائی این همایش نیز خاطرنشان کرد: مهلت ارسال چکیده مقالات تا ۱۵ آذرماه و مهلت ارسال اصل مقالات تا ۱۵ بهمن‌ماه تعیین شده که نتایج آن نیز از ۲۵ اسفند اعلام خواهد شد.
وی از برگزاری همایش در روزهای ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبرداد و افزود: مقالات برتر این همایش، علاوه بر چاپ در نشریات تخصصی، امکان ارائه در روز همایش را خواهند داشت و همچنین چکیده همه مقالات ارائه‌شده توسط دبیرخانه همایش منتشر خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه