هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ایجاد میز فلسطین در سازمان اوقاف و امور خیریه

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

ایجاد میز فلسطین در سازمان اوقاف و امور خیریه

رئیس مجمع نمایندگان طلاب گفت: لازم است در شرایط کنونی، در اداره‌کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف میز فلسطین تشکیل شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی‌مهر در جمع مدیرکل و مسئولان اداره‌کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف، اظهار کرد: با پیشرفت انقلاب و ویژگی‌های تمدن اسلامی، باید متناسب با گام دوم انقلاب قدم برداریم؛ زیرا این بیانیه، دستورالعملی برای دستگاه‌های حاکمیتی و آحاد جامعه است.
وی به لزوم همراهی سازمان اوقاف با بیانیه گام دوم اشاره و ابراز کرد: لازم است میز فلسطین یا کارگروهی با همین عنوان، در این ایام تشکیل شود و اداره‌کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف، حتماً به این مسئله ورود کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی‌مهر خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان طلاب خود را موظف می‌داند که کارگروه وقف را تشکیل دهد؛ زیرا وقف، عامل اصلی نیکوکاری در جامعه بوده و نیازهای بسیاری را برطرف می‌کند و هر جا موقوفات به کار گرفته شده‌اند، خیلی از مشکلات حل شده و این روند در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب، همواره رو به پیشرفت بوده است.
رئیس مجمع نمایندگان طلاب، با بیان اینکه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، درمانی و قرآنی اوقاف زبانزد است، گفت: به‌خصوص در ایام اربعین، شاهد توسعه فعالیت‌های این سازمان در اقصی‌نقاط کشور هستیم.
وی افزود: از توفیقات ایران اسلامی، وجود خیرین فراوان است که نباید از آنها غافل باشیم؛ بلکه باید افتخار کنیم که این افراد در حوزه‌های مختلف به نقش‌آفرینی مشغولند، و مطمئن باشیم تا زمانی که با شفافیت مشغول کار هستیم و نیات واقفان را امینانه اجرا می‌کنیم، مردم هم با دستگاه وقف همراهی خواهند کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی‌مهر ادامه داد: حتی می‌توان اداره‌کل اعزام مبلغ را به معاونت تبلیغ در مجموعه سازمان تبدیل کرد و در کنار دانشگاه قرآنی، دانشگاه وقف هم راه‌اندازی کرد تا برخی از طلاب به‌صورت رسمی در آنجا مشغول به تحصیل شوند و سپس به‌عنوان مبلغ تخصصی وقف، به مناطق گوناگون اعزام شوند.
وی با بیان اینکه ۷۰ نفر از اساتید برجسته حوزه در این مجمع حضور دارند، گفت: اداره‌کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف، می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند و از آنها بخواهد، هم سرگروه تبلیغی باشند و هم، محتوای تبلیغی مناسب برای سازمان اوقاف فراهم کنند.
حجت‌الاسلام‌ هادی شفیع‌زاده نیز در این جلسه اظهار کرد: اعزام تخصصی، رویکرد جدید اداره‌کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف است و در این زمینه، از ظرفیت مجمع نمایندگان طلاب هم استفاده خواهیم کرد.
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تبلیغ تخصصی را در دستور کار قرار دهیم، گفت: در گذشته پنج مناسبت تبلیغی وجود داشت که با تلاش صورت‌گرفته، این مناسبت‌ها به ۹ مورد افزایش یافته‌اند و در ایامی مانند دهه فجر، هم اعزام عمومی و هم اعزام تخصصی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: سال گذشته، توفیق اعزام ۱۷ هزار مبلغ را به مناطق مختلف کشور داشتیم؛ همچنین در دهه فجر، دو اعزام تخصصی با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و در قالب سخنرانی‌های چند‌رسانه‌ای در بقاع متبرکه و مساجد سراسر کشور صورت گرفت.
حجت‌الاسلام شفیع‌زاده، با بیان اینکه این اعزام‌های تخصصی در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی هم تکرار شده است، خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی ۱۲ گانه از سال گذشته شروع شده و همزمان با هفته وقف امسال، هفتمین کارگروه با عنوان وقف و امام‌زادگان راه‌اندازی شد.
وی در پایان تصریح کرد: علاوه بر اینها و با هدف ارتقای سطح تبلیغ، برگزاری دوره‌های حضوری و مجازی آموزشی برای مبلغان به‌صورت جدی دنبال می‌شود.
گزارش: سیدامیر سجادی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه