هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

دشمن به دنبال تحقق مسجد سکولار در جامعه است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

دشمن به دنبال تحقق مسجد سکولار در جامعه است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه دشمن به دنبال تحقق مسجد سکولار در جامعه است، گفت: آن‌ها مسجد الگو و تراز را برای خودشان تهدید می‌دانند؛ چون این مسجد محور عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، ۳۰مرداد در نوزدهمین اجلاس سراسری مسجد که همزمان با روز جهانی مسجد در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، با تأکید بر اینکه امروز باید دوباره به مساجد ایمان بیاوریم و نگاه دقیقی نسبت به خانه خدا داشته باشیم، گفت: حضرت محمد(ص) وقتی به عنوان پیامبر(ص) به سمت امت آمدند، دو مولفه قرآن و عترت را به عنوان حقیقت بزرگ مطرح کردند که این دو مولفه مهم در نقطه‌ای که به عنوان معجزه اسلام مطرح شده یعنی مسجد مورد توجه قرار گرفت.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مسجد را محل تلاقی قرآن و عترت دانست و افزود: باید در مسجد تبیین قرآن، تلاوت قرآن، نشر معارف، درک و فهم مبانی اسلامی، اقامه نماز و عدالت مورد توجه قرار گیرد. حاصل چنین مسجدی تولید هویت برای انسان مومن، جامعه مومن و تمدن ایمانی است.
وی ادامه داد: اگر به مولفه‌های مسجد تراز اسلامی توجه شود، آن وقت است که تربیت انسان مومن مجاهد حاصل می‌شود؛ چرا که در چنین مسجدی انسان از شرک پاکیزه شده و ضمن حس پاکی در درون خود، این حس را به جامعه نیز منتقل می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری طهارت نفس و ازخودگذشتگی را حاصل تربیت مسجدی دانست و ابراز کرد: در چنین مسجدی انسان‌ها رنگ خدایی می‌گیرند و فعالیت‌های نیک و تعاونی مومنانه شکل می‌گیرد و در جامعه به اشتراک گذاشته می‌شود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه دشمن از مسجد انسان‌ساز، تمدن‌ساز و جامعه‌پرداز هراس دارد، گفت: مساجدی که دارای این ویژگی‌ها هستند، در بیداری اسلامی نیز نقش مهمی دارند؛ همانند مسجد‌الاقصی که نماد مقاومت با شرک و کفر است.
وی تصریح کرد: امروز تلاش آشکار دشمنان و جریان استکبار و کفر جهانی برای تحقق مسجدهراسی است اما خطر بزرگ‌تر از این تلاش آشکار آنها، تلاش‌های پنهانی کفر و استکبار است که بنا دارند مساجد از مرکز هویت‌ساز به معبد تبدیل شود و چنین مساجدی با مساجدی که اسلام و پیامبر گرامی اسلام (ص) معرفی کردند، مطابقت ندارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به معیارهای مسجد مورد تأکید اسلام، گفت: چنین مسجدی باید محور عدالت اقتصادی و اجتماعی در جامعه باشد. مقام معظم رهبری در دیدارشان با ائمه جماعات در چند سال گذشته بر این موضوع تأکید داشتند که دشمن به دنبال تحقق مسجد سکولار در جامعه است؛ چرا که دشمنان مسجد الگو و تراز را برای خودشان تهدید می‌دانند و از دل مسجد سکولار مسجد ضرار نیز بیرون می‌آید.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به نقش اصلی و بی‌بدیل امام جماعت در آبادانی مسجد، تأکید کرد: سیاست‌هایی که در ارتباط با مسجد در پیش گرفته می‌شود و نیز نقش هسته وفادار و فعالان مسجدی در آبادانی مسجد نیز بسیار تاثیرگذار است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه امام جماعت مسجد باید روحیه اجتماعی، ابتکار عمل و بصیرت داشته باشد، تصریح کرد: داشتن چنین روحیه‌ای در امام جماعت مسجد را تبدیل به پایگاه مورد نظر اسلام می‌کند. در چنین مسجدی مومنین تکریم و متحد شده و تحولات اجتماعی در محله شکل می‌گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه