هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اساس دین ورود به عرصه جامعه و حاکمیت است

آیت‌الله محسن اراکی

اساس دین ورود به عرصه جامعه و حاکمیت است

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمن با ترویج فرهنگ و اندیشه سکولاریسم، به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود است و می‌خواهد این تلقی را در ذهن مردم و نسل جوان ایجاد کند که دین اساساً ارتباطی با سیاست و مدیریت جامعه نباید داشته باشد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله محسن اراکی در مراسم افتتاحیه اردوی معرفتی- تشکیلاتی «مثل خمینی(قد)» و نیز اجتماع سالیانه طلاب عصر انقلاب که در سالن اجتماعات مدرسه مبارکه فیضیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه تبیین معارف نورانی قرآن و اهل‌بیت(ع) و تلاش در جهت اجرای احکام الهی، از جمله اصلی‌ترین رسالت‌های حوزه‌های علمیه و روحانیت است، اظهار کرد: فقه ما یعنی همان فقه امر به معروف و نهی از منکر و اجرای برنامه‌ها و احکام الهی است که در این زمینه، البته نیازمند تقویت جریان جهاد تبیین هستیم.
وی افزود: حوزه‌های علمیه به‌نص صریح قرآن کریم، کاری جز ورود به عرصه سیاست ندارند؛ اما باید دانست که وقتی سیاست را مستکبران عالم در دست گرفتند، آن‌وقت تبدیل به حقه و نیرنگ و عاملی در جهت تضییع حقوق مردم و مستضعفین شد.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن در دوران جدید، تلاش در جهت جدایی دین از سیاست است، گفت: دشمن با ترویج فرهنگ و اندیشه سکولاریسم، به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود است و می‌خواهد، این تلقی را در ذهن مردم و نسل جوان ایجاد کند که دین اساساً ارتباطی با سیاست و مدیریت جامعه نباید داشته باشد؛ درحالی‌که اساس دین، ناظر به این است که در عرصه جامعه و حاکمیت ورود پیدا کند و به نقش‌آفرینی بپردازد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین افزود: البته مسلم است که اساس نظام سیاسی دینی با رویکرد آموزه‌های ناب شیعی، مبتنی بر این است که باید قدرت در اختیار عدالت باشد تا جامعه به سعادت و رستگاری برسد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه