هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تمهیدات استفاده عموم بانوان از برنامه‌های مدارس علمیه خواهران فراهم شود

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور

تمهیدات استفاده عموم بانوان از برنامه‌های مدارس علمیه خواهران فراهم شود

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور، با تأکید بر لزوم ایجاد تمهیدات توسط ‌مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران مبنی استفاده عموم بانوان از برنامه‌های مدارس علمیه خواهران، گفت: مدارس علمیه خواهران باید به‌عنوان یک قرارگاه فرهنگی مؤثر در شهر نمود داشته باشد و مردم هم، در فعالیت‌های فرهنگی و مؤثر حوزه مشارکت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مجتبی فاضل در جریان بازدید از مدرسه علمیه الزهرا(س) شاهین‌دژ، ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت‌گرفته در این مدرسه علمیه، اظهار کرد: ایجاد هم‌افزایی در حوزه علمیه و قرار دادن حوزه به‌عنوان پایگاه فرهنگی برای عموم جامعه مخصوصا بانوان، باید یکی از اهداف مهم مدیران مدارس علمیه خواهران باشد. ‌مسئولان حوزه علمیه خواهران به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که عموم بانوان بتوانند، از برنامه‌های مدارس علمیه استفاده کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: مدارس علمیه خواهران، باید به‌عنوان یک قرارگاه فرهنگی مؤثر در شهر نمود داشته باشد و مردم نیز، در فعالیت‌های فرهنگی و مؤثر حوزه مشارکت کنند و از فعالیت‌ها و پیشرفت‌های آن باخبر باشند.

  تربیت بانوان مجتهده، از مهم‌ترین اهداف برنامه ۵ ساله حوزه خواهران استهمچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، ۲۲مرداد در جلسه نهادهای حوزوی آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد، اظهار کرد: اولین برنامه پنج‌ساله حوزه‌های علمیه خواهران تدوین شده است که یکی از اهداف آن، تربیت بانوان مجتهده است؛ در این برنامه پنج‌ساله، شهرستان‌ها نقش اساسی دارند و باید مدیران و کادرهای مدارس در این خصوص توجیه شوند تا به برنامه‌ها دست یابیم.
وی توانمند‌سازی مدیران و کادر مدارس را، از دیگر اهداف برنامه نخست پنج‌ساله دانست و گفت: در بحث ارتقای سطح کیفی طلاب و مدارس و به‌گزینی، کارهای خوبی صورت گرفته است. تلاش ما این است که فاصله بین وضع موجود و مطلوب را به حداقل برسانیم؛ البته باید در این راه همه مجموعه‌ها پای کار بیایند تا بتوانیم، به وضع مطلوب برسیم.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در پایان گفت: برنامه مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، تعامل حداکثری با مجموعه‌های حوزوی و فرهنگی سراسر کشور است و ان‌شاءالله حوزه علمیه آذربایجان‌غربی نیز، در جایگاهی قرار خواهد گرفت که توقع‌ وجود دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه