هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

باید به سمت علمی کردن تبلیغ امور دینی پیش برویم

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

باید به سمت علمی کردن تبلیغ امور دینی پیش برویم

مهم‌تر از ساختار، بودجه، جذب و حتی تأسیس رشته، علمی کردن عرصه تبلیغ است. ما در بخش‌ تبلیغ امور دینی، فقر قابل توجهی داریم؛ این عرصه اگر علمی نشود، به تحقق اولویت‌های اصلی نخواهیم رسید. ما برای قوام و دوام و البته آینده‌سازی در حوزه تبلیغ امور دینی، باید به سمت علمی کردن آن پیش برویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به‌نقل از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، حجت‌الاسلام‌‌و‌المسلمین حاج علی‌اکبری، در نشستی با جمعی از طلاب فعال در فضای مجازی با عنوان قرارگاه شهید آرمان، با بیان اینکه ویژگی‌ جمع شما طلاب این است که فعال ‌و دغدغه‌مند هستید، افزود: در فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مبلغان، اولویت تبلیغ و منزلت آن مورد توجه قرار گرفت. این غفلت تاریخی را که با آن مواجه هستیم، رهبر معظم انقلاب متذکر شدند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، با اشاره به اینکه چه کنیم که تبلیغ اولویت پیدا کند و در جامعه مؤثر باشد، تصریح کرد: شاید از بین همه اتفاقاتی که باید بیفتد، علمی کردن تبلیغ اولویت داشته باشد. نگاه علمی به این عرصه، نقطه‌ای است که باید روی آن تمرکز کنیم؛ چراکه کمبود جدی در این زمینه داریم.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر شناخت مخاطب، ابزار، عرصه‌ها و عوامل انتقال پیام به‌درستی عرضه شود و کار اجتهادی قوی در این زمینه صورت گیرد، به یک‌ مجموعه ارزشمندی مجهز می‌شویم که ما را در این مسیر یاری می‌کند. موضوعاتی که در زمینه فعالیت در فضای مجازی و تبلیغ در دسترس است، از منابع غربی نشأت گرفته که با علوم اسلامی فاصله دارد. بر همین اساس، مهم‌تر از ساختار، بودجه، جذب و حتی تأسیس رشته، علمی کردن عرصه تبلیغ است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، با بیان اینکه در گذشته افراد مجتهد در امور تبلیغ فعالیت داشتند که جایگاه آن محفوظ است، گفت: هرچه کار علمی قوی‌تری در عرصه تبلیغ داشته باشیم، روند توسعه و اثرگذاری آن بهتر خواهد بود. در این راستا، شما طلاب فعال در فضای مجازی می‌توانید کمک بزرگی کنید.
وی با اشاره به اینکه ما در بخش‌ تبلیغ امور دینی، فقر قابل توجهی داریم، ادامه داد: این عرصه اگر کار علمی نشود، به تحقق اولویت‌های اصلی نخواهیم رسید. ما برای قوام و دوام و البته آینده‌سازی در حوزه تبلیغ امور دینی، باید به سمت علمی کردن آن پیش برویم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با بیان اینکه سازمان‌دهی و داشتن شبکه در بین مؤمنان، فرمان صریح خداوند است، افزود: ما در عرصه فعالیت در امور دینی در فضای مجازی و تبلیغ دین، قدم‌های مقدماتی را برداشته‌ایم که همین قدم‌ها، بشارتی برای پیشرفت است. ظرفیت نماز جمعه هم، بسیار اثرگذار است که البته هنوز ما حق نماز جمعه را ادا نکرده‌ایم و باید این ظرفیت عظیم را مورد توجه جدی‌تری قرار دهیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه