هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران


  9 بار دور زمین با یک بار سوختگیری ناوبندر مکران:
ناخدایکم ستاد، علی‌اصغر مظلومی،‌ فرمانده ناوبندر مکران: مکران قادر است، با یک بار سوخت‌گیری، خود و یگان همراه را ۹ بار دور زمین بچرخاند. این ناوبندر با ۲۲۸ متر طول، ۲۱٫۵ متر ارتفاع و ۴۲ متر عرض، بزرگ‌ترین شناور نظامی ایران است که قادر است، با سرعت ۱۵ گره دریایی دریانوردی کند.

  ورود ایران به جمع ۷ تولیدکننده بزرگ سیمان در جهان:
به گزارش «نود اقتصادی» براساس آمارهای جهانی، ایران با تولید ۶۴/۴ میلیون تن سیمان در سال ۲۰۲۲، به جمع ۷ تولیدکننده برتر سیمان در جهان راه یافته است. طبق این گزارش، چین، هند، ویتنام، آمریکا، ترکیه و برزیل، در رتبه‌های اول تا ششم قرار گرفته‌اند. پس از ایران، کشورهای اندونزی، روسیه، عربستان، مصر، ژاپن و کره جنوبی قرار دارند.

  ایران به مشتقات آب سنگین دست یافت:
این مشتقات برای ساخت رادیودارو و درمان سرطان کاربرد دارد و ایران جزء 3 کشور اول دنیا در تولید رادیودارو بر پایه آب سنگین است و صادرات آن ملیون‌ها دلار ارزآوری دارد.

  خرید تضمینی گندم به مرز ۹ میلیون تن رسید:
سیدسعید راد، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران: خرید گندم با بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن افزایش نسبت به سال گذشته، به مرز ۹ میلیون تُن رسیده است.

  سقوط ۱۰ برابری ارزش پول ملی در دهه ‌۹۰: محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور:
نباید سقوط ۱۰ برابری ارزش پول ملی در دهه ۹۰ را فراموش کنیم. اقتصاد کشور در دهه ۹۰ عملاً تعطیل بوده ‌و دولت سیزدهم در دو سال گذشته تلاش کرده تا مسیر ناصحیح را اصلاح کند. دولت سیزدهم با آغاز به کار خود، تلاش کرده تا اول شرطی‌سازی اقتصاد را از بین برده و قدم به قدم نسبت به حل مسائل تولید پیش برود.

  ایران، قهرمان مسابقات کشتی آزاد نوجوانان جهان:
رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان در استانبول برگزار شد که در پایان، ایران با کسب ۲ مدال طلای خاطری و خلیلی، ۲ مدال نقره پیردایه و حسینی و ۲ مدال برنز سام سیار و نوری با ۱۵۶ امتیاز به‌عنوان قهرمانی دست یافت. این قهرمانی در حالی به‌دست آمد که تیم ایران سال گذشته در جایگاه چهارم این مسابقات ایستاده بود.

  ژاپن مطالبات ایران را پرداخت می‌کند: کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه:
آقای امیرعبداللهیان شب گذشته وارد ژاپن شد. مطالبات ایران از ژاپن در دستور کار وزیر خارجه است. در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با نخست‌وزیر ژاپن هم، این مسئله مطرح شده و در دیدارهای مقامات مختلف هم مورد توجه بوده و ژاپن هم، اعلام کرده، به دنبال تأدیه دیون خود است.

  بازگشت بیش از ۲ هزار کارگر به کارخانه:
2 کارخانه متوقف در استان فارس که با رفع موانع و مشکلات قضایی، احیاء شده‌اند، همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به این استان، به چرخه تولید بازگشتند و بیش از 2هزار نفر سر کارهای خود برگشتند.

  جزئیات عرضۀ ارز اربعین به متقاضیان:
بانک مرکزی: به هر زائر به‌شرط ثبت‌نام در سامانه سماح، حداکثر ۲۰۰ هزار دینار عراق به‌نرخ فروش اسکناس ETS فروخته می‌شود. فروش ارز به زائران بالای ۵ سال در بانک‌های منتخب ملی ایران، صادرات، تجارت، سپه و پست‌بانک از تاریخ ۲۸ مرداد تا ۱۴ شهریور صورت می‌گیرد.

  ایران به فناوری موشک کروز سوپرسونیک دست یافت:
متخصصان صنایع دفاعی کشورمان، به فناوری طراحی موشک سوپرسونیک دست یافته‌اند و این موشک، هم‌اکنون در مرحله تست‌ قرار دارد.

  تخصیص ۷۵ درصد ناوگان اتوبوسی کشور برای اربعین:
رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین: زائران اربعین، نگران جابه‌جایی تا پایانه‌های مرزی نباشند. امسال ۷۵ درصدِ ناوگان اتوبوسی کشور برای ایام اربعین تخصیص داده شده است.

  آغاز شراکت ایران در برخی از پروژه‌های بریکس:
امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه: ایران با توجه به موقعیت و توانمندی‌های خود، شریکی مطمئن و مؤثر برای همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه برای کشورهای عضو بریکس است. شراکت ایران در برخی از پروژه‌های بریکس مثل حمل و نقل و کریدور شمال- جنوب آغاز شده است.

  ناوشکن دنا به موشک‌های عمودپرتاب مجهز می‌شود:
ناوشکن دنا که به‌تازگی از مأموریت طولانی‌مدت دریانوردی ۸ ماهه در قالب ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش برگشته است، به‌زودی به تسلیحات جدید ازجمله موشک‌های پدافندی عمودپرتاب مجهز می‌شود.

  واردات خودروهای کارکرده از ۲ هفته آینده:
​​​​​​​ «سیاهکلی» عضو کمیسیون صنایع مجلس: اجرای طرح وارادت خودروهای خارجی زیر ۵ سال کارکرد، از حدود ۲ هفته آینده روند اجرایی و جدی به خود می‌گیرد. در واردات خودروهای کارکرده خارجی، سقف میزان حجم موتور و همچنین محدودیتی در میزان واردات این خودروها از سوی افراد حقیقی و حقوقی نداریم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه