هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در پنجمین جشنواره قرآن و عترت(ع)

معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه خبر داد

شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در پنجمین جشنواره قرآن و عترت(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احسان علائیان در گفت‌و‌گویی، از اجرای مرحله مقدماتی پنجمین جشنواره قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: پنجمین جشنواره قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، ویژه همسر و فرزندان طلاب برادر و طلاب خواهر و فرزندان ایشان، با رویکرد مسابقه، آموزش و محفل از مردادماه 1401 آغاز و ثبت‌نام بخش مسابقه‌ای جشنواره از 15 شهریورماه تا پایان روز 15 آبان‌ماه از طریق سامانه سخا و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران انجام شد.
وی بیان کرد: این مسابقات در مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول، فرزندان بالای 15 سال طلاب برادر و خواهر، همسران طلاب برادر و طلاب خواهر در رشته‌های نقاشی، حفظ و ترتیل برگزار شد.
معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات، با اشاره به استقبال از این جشنواره، گفت: در پنجمین جشنواره قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات، بیش از 3800 نفر از فرزندان پایین‌تر از 15 سال، 1000 نفر از فرزندان بالای 15 سال و 12 هزار نفر از همسران طلاب برادر و طلاب خواهر و در مجموع، بیش از 16 هزار نفر ثبت‌نام کردند.
وی با بیان اینکه پس از ثبت‌نام اولیه مرحله سطح‌سنجی در استان‌ها اجرا شد، افزود: در این مرحله داوران حسن حفظ، ترتیل و قرائت طی تماس تلفنی با شرکت‌کنندگان در بخش شفاهی، توانمندی افراد را برای حضور در مرحله استانی (حضوری) بررسی کردند و از این نفرات، تعداد 4407 نفر که نمرات 100-80 (عالی) و 80-60 (خوب) را کسب کردند، مجوز حضور در مرحله استانی را دریافت کردند.
حجت‌الاسلام علائیان گفت: مرحله استانی بخش شفاهی جشنواره در بازه زمانی 24 آذرماه تا 5 دی‌ماه به‌صورت حضوری و مرحله استانی بخش کتبی جشنواره روزهای 8 و 9 دی‌ماه به‌صورت آنلاین در سراسر کشور و همچنین مرحله کشوری مسابقات، بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.
 وی با بیان اینکه پنجمین جشنواره قرآن و عترت(ع) ویژه خانواده طلاب اهل تسنن و خانواده طلاب غیرایرانی نیز برگزار می‌شود، گفت: 2 هزار نفر از خانواده طلاب اهل تسنن و بیش از 5100 نفر از خانواده طلاب غیرایرانی نیز، در جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند و مسابقات این افراد در مرحله سطح‌سنجی است. وی ابراز امیدواری کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره و تقدیر از نفرات برتر کشوری، مصادف با ایام دهه فجر برگزار شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه