هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 818

اخبار کوتاه جهان

عراق
هشدار شدیداللحن دولت عراق به رژیم اسرائیل در پی اهانت به آیتاللهالعظمی سیستانی:
​​​​​​​دولت عراق به‌شدت به گستاخی رژیم صهیونیستی به آیت‌الله سیستانی مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق واکنش نشان داد و از جامعه جهانی خواست تلاش‌هایی را که برای ضربه زدن به شخصیت‌های بانفوذ و دارای جایگاه جهانی انجام می‌شود، محکوم کند.

  کره شمالی
کره شمالی تمامی راههای مواصلاتی با کره جنوبی را قطع میکند:
کره شمالی اعلام کرد: تمامی جاده‌ها و مسیر خط آهن از این کشور به کره جنوبی را قطع و به‌جای آن، مواضع استحکامی بنا می‌کند. کره شمالی این اقدام را پاسخی به مانورهای نظامی مشترک کره جنوبی با آمریکا عنوان کرده است.

  آذربایجان
بزرگداشت کشتهشدگان اسرائیلی در مدارس باکو به روایت اورشلیمپست:
به‌مناسبت سالگرد 7 اکتبر، مراسم یادبودی در مدارس باکو برگزار شد. این رویداد استثنایی در کشوری مسلمان که به حمایت بی‌قید و شرط خود از اسرائیل معروف است، با حضور دانش‌آموزان مدرسه، خاخام‌ها و دیگر رهبران محلی برگزار شد. در این مراسم که به یاد و خاطره جان‌باختگان طوفان الاقصی، دعای صمیمانه و سخنان دلگرم‌کننده‌ای بیان شد.

 افغانستان
بیعت گروه های تروریستی القاعده، الشباب، بوکوحرام و طالبان پاکستان با امیر طالبان:
گروه‌های تروریستی القاعده، الشباب، بوکوحرام و طالبان پاکستان با هیبت‌الله آخوندزاده امیر طالبان بیعت کردند.

  رژیم صهیونیستی
پذیرش ۱۹ هزار و ۴۷۵  مجروح در بیمارستانهای مناطق شمالی رژیم صهیونیستی:
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اظهار کرد: بیمارستان‌های واقع در شمال این رژیم، طی دو روز، ۱۵۷ مجروح را پذیرش کرده است. وزارت بهداشت این رژیم افزود: بیمارستان‌های مناطق شمالی همچنین ۱۰۵۸ مجروح را از ابتدای ماه جاری بستری کرده‌اند. این وزارتخانه همچنین افزود: بیمارستان‌های مذکور از هفتم اکتبر سال گذشته نیز، ۱۹ هزار و ۴۷۵ مجروح را پذیرش کرده‌اند.
اسرائیل خواهان یک کشور یهودی شامل اردن، عربستان سعودی، مصر، عراق، سوریه و لبنان است:
اسموتریچ وزیر دارایی اسرائیل: من به‌صراحت می‌گویم که ما خواهان یک کشور یهودی هستیم که شامل اردن، عربستان سعودی، مصر، عراق، سوریه و لبنان می‌باشد.
براثر حمله ایران 341 افسر اسرائیلی کشته شدند:
کارشناس شبکه HABER TURK ادعا کرد: در اثر حمله موشکی ایران به سوی اسرائیل، 341 افسر این رژیم کشته شدند. پایگاه خبری «هابر ترک» ترکیه در پخش تلویزیونی و در گفت‌وگو با یکی از خبرنگاران مستقر خود در آمریکا تأکید کرد: در حمله اخیر ایران به پایگاه‌های مهم نظامی اسرائیل، 341 نظامی از جمله مقامات ارشد کشته شدند. این حمله ایران که به پایگاه نواتیم نیز انجام شد، تلفات فراوانی گرفت.
*منفجر کردن خانههای فلسطینیها با ربات بمبگذار:
نیروهای ارتش اشغالگر اسرائیلی، با استفاده از ربات‌های بمب‌گذاری‌شده، خانه‌های فلسطینیان در جبالیا در شمال نوار غزه را منفجر می‌کنند.
بیانیه ۴۰ کشور جهان علیه اقدامات اسرائیل:
۴۰ کشور جهان در واکنش به حملات به نیروهای یونیفل در لبنان: به‌عنوان کشورهای کمک‌کننده به نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان، بار دیگر حمایت کامل خود را از اقدامات و مأموریت یونیفل اعلام می‌کنیم. نظر به تشدید شرایط در منطقه، ما نقش یونیفل را بسیار حیاتی به حساب می‌آوریم. کشورهایی از جمله انگلیس، فرانسه، هند، آلمان، اسپانیا، برزیل، چین، اندونزی، ایتالیا، مالزی، ترکیه و قطر این بیانیه را امضا کردند.

  خلیج فارس
تلاش دول حاشیه خلیج فارس برای ممانعت از حمله به ایران:
رویترز  به‌نقل از مقامات حاشیه خلیج فارس مدعی شد: دول عربی به واشنگتن فشار آورده‌اند تا مانع از حمله احتمالی اسرائیل به تأسیسات نفتی ایران شود.
۳ کشور عربی اجازه استفاده از حریم هوایی خود به اسرائیل را نخواهند داد:
شبکه سی ان ان آمریکا به‌نقل از دو منبع آگاه گزارش داد: عربستان سعودی، امارات و قطر به آمریکا و ایران اطلاع داده‌اند که اجازه نخواهند داد، رژیم اسرائیل از حریم هوایی آنها برای اقدام علیه ایران استفاده کند. علاوه بر  این سه کشور، اردن هم اعلام کرد، اجازه استفاده از حریم هوایی خود علیه ایران را به رژیم صهیونیستی نخواهد داد.

  روسیه
برنامه هستهای ایران تحت کنترل است:
وزیر خارجه روسیه: تا آنجا که وضعیت واقعی امور و بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که برنامه هسته‌ای ایران را از نزدیک رصد می‌کند، نشان می‌دهد که هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه ایران شروع به انتقال برنامه هسته‌ای خود به یک کانال نظامی کرده، نیست؛ اما مسلماً اگر طرح‌ها یا تهدیدهایی برای حمله به تأسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران عملی شود، این اقدام تحریک‌کننده بسیار جدی خواهد بود.

  ترکیه
حضور گسترده نظامی ارتش ترکیه در شمال سوریه:
به‌نوشته روزنامه «الاشرق الاوسط»، ترکیه در ۲ هفته گذشته بیش از ۱۹۰ خودروی نظامی از جمله نفربر زرهی، تانک و کامیون حامل تجهیزات لجستیکی و مهمات را به شمال سوریه ارسال کرده است.

  لبنان
تغییر موازنه قدرت با ضربات مرگبار حزبالله:
«یحیی حرب»، نویسنده و تحلیل‌گر سیاسی عرب: رهبر ایران گفتند: مقاومت در غزه و لبنان شکست نخواهد خورد. این یک پیش‌بینی نبود؛ بلکه یک تصمیم بود. با زبان بسیار ساده، بدون مبالغه و ادعاهای واهی حرف بزنم، رژیم اسرائیل در گرفتاری و بن‌بست واقعی قرار دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه