هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

رویکرد تهاجمی در نقد وهابیت لازم است

آیت‌الله نجم‌الدین طبسی در آئین رونمایی از مجموعه کتب نقد وهابیت

رویکرد تهاجمی در نقد وهابیت لازم است

آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های نقد وهابیت، با حضور جمعی از علما و طلاب در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) شهر مقدس قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله نجم‌الدین طبسی در این نشست، تأکید کرد: محققان حوزه وهابیت، باید از حالت دفاعی عبور کرده و منتظر طرح اشکال از سوی وهابیت نباشند.
وی از مؤسسات پژوهشی تحقیقی درخواست کرد تا نسبت به مسئله کادرسازی و تربیت نیرو توجه ویژه داشته‌ باشند، وافزود: ارزش دارد که اساتید حتی یک درس خود را تعطیل کنند و به‌جای آن، به‌تربیت چهار نفر از شاگردان بااستعداد خود بپردازند.
وی با تأکید بر اینکه نباید چنین آثاری محصور به ایران بماند، افزود: پس از تحولات اخیر غزه، توجه به مکتب آل‌محمد‌(ص) بیش از پیش شده است و لازم است که چنین آثار ارزشمندی به زبان‌های مختلف ترجمه شده و صرفا به فارسی اکتفا نشود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواهان توجه ویژه مسئولان مؤسسات پژوهشی تحقیقی به وضعیت محققان شد و گفت: محققانی که تمام وقت خود را برای تولید آثار ارزشمند می‌گذارند، نباید از نظر معیشتی در تنگنا باشند.
آیت‌الله طبسی در ادامه گفت: من از بعضی مسئولان محترم کشور متواضعانه خواهش می‌کنم، حرف نسنجیده نزنند. ما در یک موقعیت حساس به سر می‌بریم. حزب‌الله خودش را نشان داده، قوی بوده و قوی است. حرفی نزنید که خدای نخواسته، هم حزب‌الله و هم موقعیت ایران تضعیف بشود. چیزی نگویید که شبکه‌های خارجی بگویند: ایران تخلی عن حزب‌الله. مسئولین اگر اشتباهی کرده‌اند، فوراً تصحیح کنند؛ چون اشتباه مسئول با اشتباه یک شهروند عادی خیلی تفاوت دارد.
گفتنی است، «توحید خیالی، جسم‌انگاری خداوند نزد وهابیت، واژگونی واژگان، آسیب‌شناسی نقد وهابیت، وهابیت در ترازوی سلف» در این مراسم رونمایی شدند.

ارسال دیدگاه