هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

توسعه علم و فناوری پیوست بین‌المللی داشته باشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار معاون علمی رئیس‌جمهور

توسعه علم و فناوری پیوست بین‌المللی داشته باشد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: علم و فناوری ما باید همراه با پیوست بین‌المللی به‌ویژه برای کشورهایی که با آنها همکاری داریم، باشد که یک لایه‌اش بهره‌گیری از مرزهای علم و دانش و لایه‌های دیگر آن، پیدا کردن بازار برای محصولات فناورانه ما باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی، 3 مهر در دیدار دکتر حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه علم، اظهار کرد: علم باید به‌گونه‌ای راهبری شود که نسخه بپیچد و تکیه بر تئوری، نظریه و دانش باشد.
وی افزود: حدود بیست مسئله کلان و اصلی در کشور داریم که این مسائل به یک طرح کلان نیاز دارد و شما در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری می‌توانید، از هر دانشگاهی بخواهید که برای این کلان مسائل کشور، حرف قابل دفاعی داشته باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: گاهی جناح‌زدگی مانع می‌شود که عمق مسائل کاملاً روشن شود که باید از آن پرهیز شود.
آیت‌الله اعرافی ادامه داد: در بیست سال گذشته، همواره به وزرای علوم مختلف گفته شده که ما در آینده حتماً کرسی و صندلی‌های خالی در دانشگاه‌ها خواهیم داشت و می‌شود، از این فرصت برای جذب دانشجوی بین‌الملل در سطح وسیع اما مهندسی‌شده استفاده کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: ما به یک بازار بین‌المللی در منطقه، جنوب شرق آسیا، آفریقا و... نیاز داریم؛ علم و فناوری ما باید همراه با پیوست بین‌المللی به‌ویژه برای کشورهایی که با آنها همکاری داریم، باشد که یک لایه‌اش بهره‌گیری از مرزهای علم و دانش و لایه‌های دیگر آن، پیدا کردن بازار برای محصولات فناورانه ما باشد.
آیت‌الله اعرافی در بخش پایانی سخنان خود، به برخی فعالیت‌های صورت‌گرفته در مدیریت حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: طراحی درختواره رشته‌ها، از کارهای مهم حوزه بوده است و ده‌ها طرح کلان در این مدت، در حوزه اجرایی شده است.
گفتنی است، در ابتدای این دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور نیز، به بیان گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های اجراشده در این معاونت پرداخت.

ارسال دیدگاه