هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تبلیغ دین اصیل باید اصلی‌ترین دغدغه و اولویت اول حوزه‌های علمیه باشد

در بیانیه مجمع نمایندگان طلاب به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی عنوان شد

تبلیغ دین اصیل باید اصلی‌ترین دغدغه و اولویت اول حوزه‌های علمیه باشد

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای، به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه، تأکید کرد: آنچه به‌عنوان اصلی‌ترین دغدغه، باید در این سال مورد توجه قرار گیرد، مسئله اولویت اول قرار گرفتن تبلیغ است؛ عدم اهتمام به آن، می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را برای حوزه علمیه کهن شیعه به‌بار آورد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه، بیانیه‌ای صادر کرد که به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
«فإن حاجوک فقل أسلمت وجهي لله ومن اتبعن وقل للذين أوتوا الکتاب والأميين أ أسلمتم فإن أسلموا فقد اهتدوا وإن تولوا فإنما عليک البلاغ والله بصير بالعباد»
17 شهریور یادآور اراده مردم غیور ایران در شکستن زنجیره‌های ظلم و فساد و تباهی و غالب شدن بر طاغوت است.
تقارن این روز مبارک را با بازگشایی حوزه‌های علمیه در سال تحصیلی جدید به‌فال نیک گرفته و امید آن داریم که حوزه علمیه، تحت زعامت امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) با روح علم‌یابی انقلابی، چون سحابی رحمت در کشور برای نسل جدید باشد.
امروز در حالی حوزه‌های علمیه کار خویش را آغاز می‌کند که چند ماه پیش، میزبان رئیس‌جمهور فقید و شهید بود و بعد از گذران مسیری دشوار در عرصه انتخابات و نیز مسیری پرفروغ در ایام تبلیغی محرم و صفر، با توشه‌ای پربار و نیز راهی پرفراز و نشیب، کار خود را آغاز می‌کند.
آنچه به‌عنوان اصلی‌ترین دغدغه باید در این سال مورد توجه حوزه‌های علمیه، اساتید، فضلاء و طلاب گران‌قدر قرار گیرد، مسئله اولویت اول قرار گرفتن تبلیغ دین اصیل است؛ مسئله‌ای که در دوران پرمخاطره کشور و جهان، مسئله‌ای حیاتی و ضروری است و عدم اهتمام به آنف می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را برای حوزه علمیه کهن شیعه به‌بار آورد.
قطعاً توجه به این مهم بدون درنظر گرفتن همه جوانب آن، موجب ابتر شدن اهداف آن خواهد شد؛ هرچند طلاب حوزه‌های علمیه به‌خصوص در دوران منتهی به انقلاب و بعد از آن، نشان داده‌اند که فراتر از زمان خود عمل کرده‌اند و هیچ‌گاه منتظر آماده شدن شرایط از سوی مسئولان نبوده‌اند و رسالت الهی خویش را انجام داده‌اند؛ اما این، ذره‌ای از وظیفه ما را کم نخواهد کرد.
امروز سربازان امام زمان(عج) بیش از هر زمان دیگری، سرمایه‌های بی‌بدیل حوزه‌های علمیه محسوب می‌شوند که می‌بایست، برای رفع مشکلات ایشان، قیام کرد. مسئله‌ای که مجمع نمایندگان طلاب با داشتن شبکه سراسری و ارتباط غیراداری با طلاب می‌تواند در این زمینه به مسئولین امر کمک نماید.
مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم، ضمن تبریک ایام ربیع‌الاول به همه شاگردان مکتب امام صادق(ع) و تبریک مجدد بازگشایی حوزه‌های علمیه، آمادگی خویش را جهت ارائه برنامه، مشارکت در برنامه‌ریزی جهت اولویت‌بخشی به این مهم و کمک به مسئولان جهت کاستن دغدغه‌های طلاب و فضلا اعلام می‌دارد.
والسلام علیکم ورحمةالله وبرکاته

 

ارسال دیدگاه