هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخلاق در حوزه

اخلاق در حوزه - شماره 804

اخلاق در حوزه

  رونمایی از ۵ داروی ضدسرطان:
در سفر فتاح، رئیس ستاد اجراییِ فرمان امام به گیلان، از ۵ داروی درمان سرطان گروه سلامت و داروییِ برکت رونمایی شد.این 5 قلم محصول ضدسرطان برای درمان سرطان‌های ریه، خون، پروستات، تخمدان و... مؤثر خواهند بود.50 درصد نیاز کشور، با تولید داروهای جدید ضد سرطان تأمین  و ۸ میلیون دلار ارز برای کشور صرفه‌جویی می‌شود.

  آزادی تمامی زندانیان غیر عمد زیر ۱۰۰ میلیون تومان:
با حمایت مالی و اختصاص ۵۳ میلیارد تومان از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، تمامی زندانیان نیازمند جرایم مالی غیرعمد زیر ۱۰۰ میلیون تومان آزاد شدند.

 تصویب کلیات سند ملی هوش مصنوعی:
اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، کلیات سند ملی هوش مصنوعی و همچنین تأسیس سازمان ملی و تشکیل شورای راهبری هوش مصنوعی را تصویب کردند. در سند ملی هوش مصنوعی مقرر شده است: ایران در افقی ۱۰ ساله، در جمع ۱۰ کشور پیشروی جهان در این حوزه قرار گیرد.

 جزئیات عملیاتی شدن ریال دیجیتال در کیش:
مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی: از تیرماه امسال با همکاری بانک ملت و تجارت، عملیاتی شدن ریال دیجیتال به‌صورت عمومی از جزیره کیش آغاز خواهد شد. مشتریان به محض ورود به جزیره کیش و دریافت پیامک، کیف ریال دیجیتال خود را شارژ و در پایانه‌های فروشگاهی از این خدمت استفاده می‌کنند.

  نیمی از زمینهای کشاورزی کشور سنددار شد:
رئیس سازمان امور اراضی کشور: تا قبل از شهریور ۱۴۰۰، یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار معادل ۱۱ درصد اراضی رفع تداخل شده بود. این رقم در دولت سیزدهم و تا خرداد ۱۴۰۳ به ۱۱ میلیون و ۳۷ هزار هکتار معادل ۷۵ درصد اراضی رفع تداخلات‌شده رسید که رشد ۹۲۲ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین تا قبل از دولت سیزدهم یک میلیون و ۷۸۰ هزار هکتار معادل ۴ درصد اراضی سنددار شده بود که این رقم در دولت سیزدهم و تا خرداد ۱۴۰۳ به ۸ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۹۰۸ هکتار معادل ۵۳ درصد از اراضی کشاورزی سنددار شده رسید که رشد ۳۸۳ درصدی را نشان می‌دهد.

  معاملات رمزارزها مورد حمایت قانون نیست:
معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه استان تهران، با انتشار پیامک سراسری، نسبت به بازی همستر کامبت هشدار داد و اعلام کرد: معاملات رمزارزها مورد حمایت قانون نیست.

  رشد ۱۸.۲ درصدی تولید لوازم خانگی در سال گذشته:
امید فاضلی‌نیا، دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی: در سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی در کشور تولید شد که این رقم در سال ۱۴۰۲ با رشد ۱۸.۲ درصدی به ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه افزایش یافت.

  به پهپادهای پیشرفته دست یافتهایم:
​​​​​​​
امیر ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش: نیروی دریایی ارتش، در حوزه پهپادی، به پهپادهای پیشرفته دست یافته که این موضوع ارتقای توان رزم نیروی دریایی در حوزه پهپادی را افزایش داده است.

تنش آبی در ۷۰۰ روستا را رفع کرده
ایم:
سردار پاک‌پور، فرمانده نیروی زمینی سپاه: در جهاد بزرگ آب‌رسانی سپاه، تأمین آب بیش از ۱۰ هزار روستا در استان‌های مختلف کشور هدف‌گذاری شده است که سهم نیروی زمینی از این تعداد، ۳ هزار روستاست. از این تعداد تاکنون عملیات آب‌رسانی به ۷۰۰ روستا در سخت‌ترین مناطق جغرافیایی کشور توسط نیروی زمینی سپاه به مرحله بهره‌برداری رسیده است. میزان پیشرفت نهضت آب‌رسانی توسط این نیرو در روستاهای باقیمانده، بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد است.

  خودکفایی ایران در ساخت و تعمیر انواع کشتیها:
ایران توانسته، با راه‌اندازی مجتمع کشتی‌سازی در استان هرمزگان با تکیه بر توان متخصصان داخلی، در حوزه ساخت و تعمیر انواع کشتی‌ها به خودکفایی برسد.

صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در شش سال اخیر رسید:
فایننشال تایمز: صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در شش سال اخیر رسیده و ۳۵ میلیارد دلار درآمد از آن ایران کرده است. فایننشال‌تایمز در گزارش خود بر اساس داده‌های شرکت تحلیل انرژی «ورتسکا»، نوشت: تهران در ۳ ماه اول سال جاری میلادی به‌طور متوسط روزانه یک میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه نفت صادر کرده که عمده آن به چین بوده است. این رقم بالاترین میزان از سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۸ به این سو است.

  دو هواپیمای توقیفشده، مخفیانه به ایران بازگردانده شد:
ایران اخیرا به‌رغم تحریم‌های اقتصادی آمریکا، دو هواپیمای ایرباس آ340 اس را از لیتوانی به داخل کشور بازگرداند.  العربیه: وبسایت خبری رادیو تلویزیون لیتوانی، 31 خرداد، خبر دادند: اواخر فوریه، دو هواپیمای ایرباس آ 340 اس متعلق به شرکت «ماکا اینوست» گامبیا که قرار بود، از فرودگاه شولی لیتوانی به مقصد سریلانکا پرواز کنند، از ایران سر درآوردند. بر اساس این گزارش، سیستم‌های ردیاب این دو هواپیمای ساخت شرکت اروپایی ایرباس، در هنگام فرود در ایران خاموش شدند. یکی از این دو هواپیما در فرودگاه مهرآباد و دیگری در فرودگاه کنارک در جنوب ایران به زمین نشسته‌اند.

 سند الکترونیک مالکیت ملک رونمایی شد:
معاون خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد: در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار سند الکترونیک از اول اردیبهشت ثبت شده است. سند الکترونیک شخص حقوقی نیز، به‌زودی عملیاتی خواهد شد و سند الکترونیک مالکیت درحال حاضر به‌همراه سند تک‌برگ صادر می‌شود و به‌مرور سند تک‌برگ حذف می‌شود.
 
نرخ رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ بهقیمت بازار ۵ درصد بوده است:
فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی پس از جلسه هیئت دولت: در سال ۲۰۲۳ بر اساس گزارش اخیر بانک جهانی، بالاترین رشد اقتصادی مربوط به ایران بوده با ۵ درصد که از تمام کشورهای منطقه و همسایه بالاتر بوده است.

 رشد تولید مسکن و ساختمان در ۱۴۰۲ مثبت۷.۱ شد:
بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی: رشد تولید مسکن و ساختمان در سال ۱۴۰۲ مثبت۷.۱ شد و این عددی کم‌سابقه در تاریخ کشور است. این در حالی است که در ابتدای دولت، رشد منفی ۱۳ درصد را شاهد بودیم. این مقایسه نشان می‌دهد که در  دولت شهید رئیسی، چه اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه