هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

موفقیت‌های دولت در حوزه سیاست خارجی مدیون رهنمودهای رهبری معظم است

در دوازدهمین اجلاسیه رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری  مطرح شد 

موفقیت‌های دولت در حوزه سیاست خارجی مدیون رهنمودهای رهبری معظم است

دوازدهمین اجلاسیه رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری به ریاست آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس‌جمهور، هیئت‌رئیسه و اعضای مجلس خبرگان 4 و5 مهرماه در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار شد.


  جامعه اسلامی باید امن و سلامت باشد
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله احمد جنتی در نطق افتتاحیه دوازدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه همیشه باید پشتیبان راه شهدا باشیم و هرکس شهید می‌شود، در همین راه و تجلیل از آن قرار دارد، اظهار کرد: ما دین‌مان اسلام است و جامعه اسلامی نیز، یک جامعه امن و سلامت است. آبرو و اخلاق و اموال مردم، باید در این جامعه حفظ شود.
رئیس مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: همه‌چیز مردم باید در جامعه در امن و امان و سلامت باشد. جامعه اسلامی باید چنین باشد. باید هرچه می‌توانیم، اسلامیت این جامعه را حفظ کنیم.
وی افزود: جامعه اسلامی باید حیثیت مردم را حفظ کند. ما باید قدر سلامت جامعه را بدانیم و از آن دفاع کنیم.

  تشریح اوضاع دولت سیزدهم در آغاز بهکار و شرایط فعلی
به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس‌جمهور، 4 مهر  که به‌عنوان مهمان روز اول دوازدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم سخنرانی می‌کرد، با تأکید بر اینکه در حوزه‌های فرهنگ، سیاست و اقتصاد که مباحث عمده و دارای اولویت کشور هستند، شرایط به‌نحوی است که همه ظرفیت‌ها و امکانات مادی و معنوی در جهت رسیدن جامعه به رهنمودهای مقام معظم رهبری«مدظله العالی» مشخص شده است و ما به‌عنوان مسئولان این نظام باید بدانیم در این عرصه‌ها، هم متناسب با نیاز کشور و هم متناسب با آرمان‌های بلند کشور چه باید بکنیم، گفت: چراکه در بخش‌هایی که بر اساس رهنمودهای امام راحل(قد) و رهبری معظم انقلاب عمل شده است، شاهد جلوه‌های پیشرفت هستیم و در بخش‌هایی که این اتفاق نیفتاده و با نگاه‌های دیگر حرکت کرده‌ایم و شاهد بی‌تفاوتی نسبت به رهنمودهای امامین انقلاب بوده‌ایم، دچار مشکلاتی هستیم که باید برای رفع آنها تلاش کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه، با اشاره به موفقیت‌های سیاست خارجی گفت: اگر دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی موفقیت‌هایی داشته است، در پرتو عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری«مدظله العالی» بوده است و اگر نواقصی هست، از ماست.
وی اضافه کرد: اگر به آنچه که رهبر انقلاب ترسیم کره‌اند، عمل شود، کشور پیشرفت می‌کند و سیادت و آقایی کشورمان حفظ می‌شود. بحمدالله ما منظومه‌ای از نگاه‌های ایشان در حوزه‌های مختلف را رو به روی خود داریم که باید آن را با تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی اجرایی کنیم و باور ما این است که با امیدواری و فرهنگ «ما می‌توانیم» می‌توانیم عقب‌ماندگی‌های را جبران کنیم.
رئیس دولت سیزدهم با اشاره به اینکه اگر در حوزه اقتصاد، به خط‌مشی ترسیم‌شده از سوی مقام معظم رهبری«مدظله العالی» در قالب اقتصاد مقاومتی توجه می‌شد، وضع امروز کشور متفاوت بود، افزود: در حوزه‌های فرهنگ و سیاست نیز، اگر رهنمودها و نظرات ایشان به‌طور کامل عملیاتی می‌شد، قطعاً شرایط بهتری نسبت به وضع فعلی داشتیم.
رئیس‌جمهور سپس با تشریح اوضاع اقتصادی کشور در آغاز به‌کار دولت سیزدهم، گفت: در حوزه اقتصادی، دولت در حالی آغاز به‌کار کرد که در شرایط خاصی به‌سر می‌بردیم و با کسری بودجه، تورم و مشکلات دیگر روبه‌رو بودیم که ما باید آنها جبران می‌کردیم که به‌لطف خداوند حل شد.
وی در ادامه به مقایسه وضعیت کسری بودجه کشور، تورم و اشتغال در آغاز به‌کار دولت سیزدهم و شرایط فعلی پرداخت و افزود: با مقایسه رشد اقتصادی در قبل از سال ۱۴۰۰ ملاحظه می‌شود که در سال ۱۴۰۱ تلاش شد، تورمی که همه را رنج می‌داد، مهار شود. در واقع، تورم محصول کسر بودجه و رشد نقدینگی است. در سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم، ریال مصارف و منابع، تراز بوده و همخوانی داشته باشند تا کسر بودجه نداشته باشیم که طبق اعلام مرکز آمار در آن سال، کسر بودجه نداشتیم. رشد نقدینگی در زمانی که دولت سیزدهم مستقر شد، ۴۲ درصد بود و الآن ۲۲ تا ۲۶ درصد می‌باشد و پیش‌بینی می‌کنیم ان‌شاءالله تا آخر سال این عدد روی ۲۵ درصد تثبیت بشود. رشد اقتصادی که حاصل افزایش سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری است، در بهار امسال بنا به اعلام مرکز آمار ایران، ۲/۶ درصد بوده است. سازمان بهره‌وری اعلام کرد امروز ۵/۳ درصد رشد بهره‌وری داریم که اگرچه هنوز مطلوب ما نیست؛ اما رشد مهمی است. در موضوع اشتغال، دو سوم از استان‌های کشور مشکلی ندارند و از وضعیت بحرانی به وضعیت عادی رسیده‌ایم و فقط در حوزه اشتغال افراد تحصیل‌کرده، باید تلاش شود.
وی افزود: در سالی که دولت سیزدهم مستقر شد، میزان خرید گندم از کشاورزان ۵/۴ میلیون تن بود؛ ولی سال گذشته ۵/۷ میلیون تن گندم خریداری شد و امسال بیش از ۱۰ میلیون تن و برنامه‌ریزی ما این است که در پایان دولت، نیاز به واردات گندم نداشته باشیم.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه عمیقاً معتقدیم که می‌توانیم، مشکلات کشور را حل کنیم، تصریح کرد: در همه حوزه‌ها کارهای بسیاری انجام شده و در حال انجام است و برای ما امیدوار شدن مردم، مهم است و مقام معظم رهبری نیز بر این نکته تأکید فرمودند که باید برای تقویت ایمان و امید مردم تلاش کنیم و هر کاری که باعث ناامیدی مردم شود، از نظر دولت، همراهی با دشمنان است.

  دولت سیزدهم عزت و اقتدار نظام اسلامی را در جهان به نمایش گذاشت
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله بهشتی نیز که به‌عنوان ناطق روز اول اجلاسیه سخن می‌گفت، ضمن تبیین مبانی محکم عقلی و نقلی نظام جهوری اسلامی ایران، افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بر اساس همین مبانی عقلی و نقلی، تدوین شده و به‌برکت این قانون، نظام گام اول را چنان محکم برداشت که در گام دوم توانسته است، این چنین عظمت و اقتدار خود را به نمایش بگذارد.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توفیقات دولت سیزدهم در حوزه سیاسی و به‌خصوص در عرصه بین‌الملل ابراز کرد: روابط کشور با سایر کشورها و به‌ویژه همسایگان بهبود یافته است و ضمن استیفای حقوق کشور، عزت و استقلال و اقتدار ایران اسلامی به نمایش گذاشته شده است که این اقدامات، باعث تقدیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و خشنودی ملت قهرمان ایران شد.
وی در پایان، بر ضرورت تلاش بیشتر تیم اقتصادی دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم تأکید کرد.

  مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است
به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد پروایی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری هم به‌عنوان ناطق روز اول این اجلاسیه، با بیان اینکه بروز و ظهور حکومت دینی الهی با رهبری داهیانه امام راحل(قد) و نقش پررنگ مردم در سال ۱۳۵۷ محقق شد و با رهبری با صلابت مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) اساس و پایه‌های آن مستحکم شد، افزود: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی با اتکا به رهبری ولی‌فقیه و بصیرت و حضور مردم را می‌توان، همان شعار اصلی انقلاب اسلامی، یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی دانست.
وی در ادامه سخنان خود پاسخگویی به شبهات ایجادشده از سوی دشمنان در زمینه موضوع ولایت فقیه را از وظایف و رسالت‌های ذاتی مجلس خبرگان رهبری دانست که باعث دفاع و تقویت مبانی ولایت فقیه می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری، نقش دادن به رأی و خواسته مردم، استقلال و آزادی مشروع در سایه قانون اساسی مترقی، مدیریت و دفع و رفع فتنه‌های متعدد، وحدت و انسجام ملی، اقتدار نیروهای مسلح و رسیدن به عزت نفس ملی و جایگاه علمی مطلوب در منطقه و جهان را، از دستاوردهای مدیریت ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: ایجاد امید در دل ملت‌های آزاد و بیداری اسلامی امت‌های مسلمان و تحفه معنوی شیعه یعنی زیارت اربعین و بسط و گسترش آن و حضور میلیون‌ها عاشق اهل‌بیت(ع) که با تقویت جبهه مقاومت و تربیت شهدای والامقامی همچون شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که با رشادت اینها نابودی داعش رقم خورد نیز، از برکات انقلاب اسلامی است.

  بازنگری در برخی ساختارهای اداری، ضروری
است
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصادق پیشنمازی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری نیز،۴ مهر در این اجلاسیه، با اشاره به برخی مشکلات کشور، یکی از راه‌های حل آنها را بازنگری در بخشی از ساختارهای اداری برشمرد و افزود: ساختارهای دست و پاگیر و غیرلازم و بعضاً مضر در روند تحقق امور مختلف کشور، کار را در بسیاری از مسائل بر مردم شریف ما سخت کرده است.
وی با اشاره به تجربه موفق حذف ساختارهای غیرضروری همچون حذف امضاهای طلایی در عرصه مجوزها، گفت: این اتفاق خوب به‌خاطر تغییر ساختار صورت گرفت و از این تجربه باید در حوزه‌های دیگر نیز استفاده کرد.

  عالمگیر شدن تمدن بزرگ اسلامی وعده حتمی خداوند است
حجت‌الاسلام والمسلمین مجید تلخابی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری نیز، ۴ مهر در نطق پیش از دستور خود، با بیان اینکه تحقق ظهور موعود، نیازمند زمینه‌سازی و فراهم آوردن مقدماتی است، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی با پرچمداری امام خمینی(قد) و همراهی توده مردم، از مقدمات و زمینه‌ساز ظهور است و در طول این چند دهه، همواره نگاه مستضعفان عالم به ایران اسلامی بوده است.
وی در ادامه گفت: رصد مواضع جبهه باطل و رسانه‌های وابسته به نظام سلطه، بیان‌گر هجمه برنامه‌ریزی‌شده این محافل و اهتمام جدی آنان در تضعیف جایگاه بی‌بدیل ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است؛ زیرا آنها در تحلیل‌های خودشان، علت شکست بیش از چهاردهه فعالیت علیه انقلاب اسلامی را مواضع اصولی، هوشمندانه و مقتدرانه ایشان و ارتباط عمیق و معنوی با توده‌های مردم ارزیابی می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین تلخابی با اشاره به برخی مشکلات موجود در کشور از جمله مشکلات فرهنگی، اطلاع‌رسانی و تبیین فعالیت‌های دولت و کم کردن فاصله مسئولان و مردم به‌صورت واقعی در کنار برخورد سریع و دقیق با رفتارهای نادرست را، از جمله راه‌های اعتمادسازی و ایجاد امیدواری در جامعه دانست.

  جهاد تبیین باطلالسحر جنگ شناختی دشمن است   
 همچنین، احمد وحیدی، وزیر کشور، هم ۵ مهر که به‌عنوان مهمان دومین روز این اجلاسیه سخن می‌گفت، انتخابات امسال را بسیار تعیین‌کننده دانست و گفت: توپخانه تبلیغاتی استکبار علیه این انتخابات به‌کار افتاده است و هدف آن هم، این است که مشارکت در این انتخابات را کاهش دهد.
وزیر کشور با اشاره به اینکه دشمنان با تبلیغ و تأکید بر مشکلات، به دنبال القای ناکارآمدی نظام به‌ویژه در حوزه قوه مجریه هستند، افزود: آنها می‌خواهند، با این کار، باعث ناامیدی مردم شوند و متأسفانه برخی افراد در داخل کشور نیز که با اقدامات دشمنان همسو هستند، این خط را با مباحثی مانند تحریم انتخابات دنبال می‌کنند.
وحیدی در ادامه با اشاره به تعیین چهار راهبرد «امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت» از سوی مقام معظم رهبری برای انتخابات پیش‌رو، افزود: مهم‌ترین راهبرد دشمن برای کاهش مشارکت در انتخابات، ایجاد ناامیدی است که این کار را با تمرکز بر روی القای ناکارآمدی نظام انجام می‌دهد و در مقابل، لازم است، همه دلسوزان انقلاب که در جامعه تأثیرگذار هستند، برای افزایش مشارکت فعال شوند.
وزیر کشور سپس به تغییرات صورت‌گرفته در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: شاید مهم‌ترین تغییر صورت‌گرفته را بتوان اضافه شدن مرحله پیش‌ثبت‌نام دانست که به‌نفع متقاضیان است؛ زیرا فرصت بهتری را برای بررسی‌ها ایجاد می‌کرد تا حق متقاضیان ضایع نشود.
وحیدی همچنین با اشاره به اینکه در مرحله پیش‌ثبت‌نام شاهد مشارکت بالای داوطلبان از طیف‌های مختلف بودیم، افزود: ما به اهمیت جهاد تبیین واقف بودیم؛ اما در زمان اغتشاشات سال گذشته، اهمیت مضاعف آن کاملاً مشخص شد و آشکار گردید که جهاد تبیین باطل‌السحر جنگ شناختی دشمن است.

​​​​​​​
بیانیه پایانی  دوازدهمین اجلاسیه رسمی خبرگان رهبری
مجلس خبرگان رهبری در پایان دوازدهمین اجلاس رسمی خود در دوره پنجم، با صدور بیانیه‌ای به‌کار خود پایان داد که متن آن به شرح زیر می‌باشد: 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
اینک که با الطاف خداوند متعال، دوازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری«دوره پنجم» در هفته دفاع مقدس و همزمان با پیروزی‌های جبهه مقاومت برگزار شده است، با پاسداشت فرهنگ جهاد و مقاومت و تقدیر از درایت ملت غیور ایران اسلامی و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان، ایثارگران و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی، بر نکات زیر تأکید می‌گردد: 
بحمدالله مراسم معنوی اربعین حسینی به‌عنوان یک رسانه جهانی و الگوی موفق «امت‌سازی» و «تمدن‌سازی»، با شرکت بیش از ۲۲ میلیون زائر حسینی از سراسر جهان در این مانور عظیم، برگزار شد. ضمن تجدید میثاق با مکتب حسینی و تجلیل از زائران عاشق اباعبدالله(ع) که حماسه‌ای بی‌بدیل آفریدند، از تمام شرکت‌کنندگان و دست‌اندرکاران برگزاری این مکتب عالی تربیتی به‌ویژه دولت و مردم ایران؛ خاصه جوانان و نیز از دولت و ملت عراق که این حماسه با عظمت را خلق کردند، تشکر می‌کنیم و تأکید می‌شود که قیام مردمی اربعین که سال به سال بر شکوه آن افزوده می‌شود، راهبرد نظام سلطه در معنویت‌زدایی از نسل جوان را به شکست کشانیده است.
ضمن تبریک ایام پربرکت میلاد پیامبر رحمت، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص)  و امام صادق(ع) و گرامی‌داشت «هفته وحدت» با تأکید بر لزوم هماهنگی و هم‌افزایی جهان اسلام در محکومیت اهانت به شعائر دینی مسلمانان به‌خصوص هتک حرمت قرآن مجید، از علما و اندیشمندان جهان اسلام، دولت‌مردان و نخبگان کشور می‌خواهیم، با شرح صدر و تدبیر و تمرکز بر مشترکات بین مذاهب اسلامی، تلاش نمایند و با روشنگری بین مردم و ایجاد وحدت اسلامی و گستراندن فرهنگ تقریب، با اغتنام فرصت، ضمن خنثی‌سازی توطئه‌های نظام سلطه، زمینه اقتدار روزافزون مسلمانان و یأس دشمنان را فراهم سازند.
حال که به زمان برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم، با تأکید بر تحقق چهار راهبرد «مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت انتخابات» که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده، با دعوت از اقشار مختلف مردم، حضور آگاهانه و حداکثری در انتخابات را نمادی از قدرت نظام اسلامی و جلوه‌ای از استحکام پایه‌های مردمی حکومت و نمودی از مسئولیت‌شناسی و تعهد اسلامی و انقلابی می‌دانیم.
از شورای محترم نگهبان می‌خواهیم، در چارچوب قانون اساسی، زمینه حضور نخبگان و مشارکت گسترده مردم را فراهم سازند که رسانه ملی در این عرصه، مسئولیت مهمی دارد. همچنین نامزدهای محترم و هواداران آنان را به رعایت اخلاق انتخاباتی، تبلیغات صحیح، صادقانه، منطقی و به‌دور از شیوه‌های تخریبی، توصیه می‌کنیم تا با آماده‌سازی بستری مناسب و فضایی سالم و آرام، ان‌شاء‌الله شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور باشیم.
اقتدار امروز نظام اسلامی، مرهون بیش از چهار دهه تلاش و مقاومت خستگی‌ناپذیر ملت شریف ایران به‌ویژه نخبگان جوان و انقلابی این مرز و بوم است و رهبر حکیم و دوراندیش انقلاب، نوید نزدیک شدن به قله را به ملت ایران داده است.
بحمدالله با هوشیاری مردم، دشمن در راه‌اندازی اغتشاشات، جنگ شناختی، ترکیبی و رسانه‌ای جهانی علیه تمامیت انقلاب اسلامی و ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، شکست سنگینی خورده است؛ با این وصف، جهاد تبیین و شناختن و شناساندن جنگ ادراکی دشمنان و جنگ روایت‌ها و اتخاذ موضع تهاجمی علیه دشمنان و ایفای نقش آگاهانه خواص و بصیرت‌آفرینی و تلاش مضاعف برای تقویت اتحاد، امنیت و اقتدار ملی، ضرورتی عقلی و واجب سیاسی است.
مجلس خبرگان رهبری، ضمن تشکر از نیروهای مدافع امنیت، به‌ویژه نیروی انتظامی و تقدیر از بصیرت و هوشیاری عموم مردم که دست رد به فراخوان‌های ضد انقلاب زدند و تشکر از روشنگری‌های رسانه ملی در افشای ماهیت گروه‌های خشونت‌طلب و تجزیه‌طلب، همه نخبگان علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، حوزه‌های علمیه و رسانه‌ها را به بسیج تمام توان برای امیدآفرینی و حرکت در مسیر تبیین و تبلیغ و استمرار رشد و شکوفایی و پیشرفت‌های مادی و معنوی کشور فرا می‌خواند.
بی‌شک، توجه جدی به فرهنگ، یکی از اولویت‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است. از این‌رو، لازم است مسئولان امر و آحاد مردم، به نقش مؤثر معنویت، اخلاق و سبک زندگی ایرانی - اسلامی در پیشرفت همه‌جانبه جامعه توجه کنند و با ترویج حکیمانه و مدبرانه فریضه امر به معروف و نهی از منکر، الگوسازی از سیره شهداء، مدیریت فضای مجازی و اجرای دستور مقام معظم رهبری«مدظله العالی» در ایجاد شبکه ملی اطلاعات و بومی‌سازی سکوهای پیام‌رسان و توجه به کنشگری اجتماعی عفیفانه زنان و مردان و تقویت آن، مقابل فرهنگ ابتذال و آسیب‌های اجتماعی، اهتمام جدی مبذول دارند و در اجرای حکیمانه قانون عفاف و حجاب و ترویج فرهنگ آن، بکوشند.
با قدردانی از تلاش‌های قوای سه‌گانه و رؤسای آن به‌ویژه دولت محترم و رئیس‌جمهور محبوب مردمی و پرکار که با تلاش شبانه‌روزی و حضور در استان‌ها و دیدار با مردم، در رفع مشکلات می‌کوشد، به‌خصوص تلاش‌های ماه‌های اخیر در عرصه‌های اقتصادی و سیاست خارجی از جمله تعامل سازنده با همسایگان، عضویت در پیمان «شانگ‌های» و پیوستن به گروه «بریکس» و اتخاذ مواضع انقلابی ایشان در سازمان ملل که معادله یک‌جانبه گرایی آمریکا را به هم زده و راهبرد انزواطلبی غرب علیه جمهوری اسلامی را به شکست کشانده است، انتظار می‌رود، در «سال مهار تورم و رشد تولید» با برنامه‌ریزی مناسب، مدیریت جهادی و استفاده از نظرات نخبگان، ضمن تبیین دستاوردها و حمایت از رشد تولید که کاهش تورم را در پی خواهد داشت، شاهد بهبود هرچه سریع‌تر معیشت مردم و رفع کاستی‌ها باشیم.
در شروع سال تحصیلی جدید، با تبریک بهار دانش و پژوهش به تمامی دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، معلمان و اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، همچنین پژوهشگران، مدیران و کادر آموزشی، از همه عزیزان می‌خواهیم که گام‌های بلندتری جهت ارتقای علمی کشور که پشتوانه بزرگی برای عزت و سربلندی ایران اسلامی است، بردارند.
مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر استکبارستیزی و لزوم حمایت از مقاومت، تصریح می‌کند: مسئله قدس شریف همچنان مسئله اول جهان اسلام است و دسیسه‌های آمریکای جنایت‌کار و رژیم متزلزل صهیونیستی در کشورهای مسلمان را محکوم کرده، بر تحکیم روابط راهبردی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای محور مقاومت تأکید می‌کنیم و ضمن پشتیبانی از اقدامات ارزشمند حشدالشعبی و تلاش‌های غرورآفرین جبهه مقاومت در لبنان، غزه، کرانه باختری و یمن، همه امت اسلامی را به حمایت از این مجاهدان غیور فرا می‌خوانیم.
در خاتمه از خداوند منان، علو درجات را برای روح بلند بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی(قد) و شهیدان گران‌قدر انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مدافعان حرم، شهدای امنیت و شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی؛ عضو فقید مجلس خبرگان رهبری، مسئلت نموده و با آرزوی تعجیل در فرج حضرت بقیة‌الله‌الاعظم«ارواحنا فداه»، توفیق روزافزون همه مردم و خدمت‌گزاران نظام اسلامی به‌ویژه مقام معظم رهبری«مد ظله العالی» را از ذات اقدس ربوبی خواستاریم.
مجلس خبرگان رهبری
05/07/1402

برچسب ها :
ارسال دیدگاه