هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

دانشگاه‌های اروپا به صحنه تظاهرات علیه صهیونیست‌ها تبدیل شده‌اند

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در پیامی به هشتمین کنفرانس حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب

دانشگاه‌های اروپا به صحنه تظاهرات علیه صهیونیست‌ها تبدیل شده‌اند

هشتمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، همزمان با روز افشای حقوق بشر آمریکایی، با هدف به چالش کشیدن حقوق بشر آمریکایی و گفتمان‌سازی دیدگاه‌های معظم‌له، با پیام حضرت آیت‌الله نوری همدانی و سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی عضو هیأت‎رئیسه مجلس خبرگان رهبری، ۱۲تیر در سازمان مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حضرت آیت‌الله نوری همدانی، متن پیام این مرجع تقلید به هشتمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
الحمد لله رب العالمین والصلاة والسلام علی سیدنا ونبینا أبی ‌القاسم المصطفی محمد وعلی اهل‌بیته الطیبین الطاهرین سیما بقیةالله فی الأرضین.
با سلام و تحیت به آن مجمع محترم؛
[یا أیها الذین آمنوا لا تتخذوا الیهود والنصاری أولیاء بعضهم أولیاء بعض ومن یتولهم منکم فإنه منهم إن الله لا یهدی القوم الظالمین] (مائده، ۵۱)
آیه‌ شریفه به‌طور کلی خط‌مشی مسلمانان و جامعه‌ اسلامی را با آمریکا و اسرائیل که نماد بخشی از یهود و نصاری و مظهر ظلم و ستم به بشریت هستند، به‌خوبی روشن می‌کند؛ اما در این شرایط حساس که بیش از ۹ ماه از حملات ددمنشانه اسرائیل به ملت مظلوم فلسطین و غزه می‌گذرد، برخی از کشورهای اسلامی نه‌تنها در روابط‌شان با آمریکا که پشتیبان اسرائیل است، تجدید نظر نمی‌کنند؛ بلکه عوض کمک به مردم غزه، برای اسرائیل آذوقه و امکانات می‌فرستند!
دنیا نسل‌کشی مردم مظلوم غزه را شاهد است. هزاران کودک معصوم، مظلومانه جان باختند و بیش از چهل هزار نفر از مردم بی‌پناه غزه به شهادت رسیدند و بیش از یکصد هزار نفر هم مجروح و نقص عضو شدند و حدود ۲ میلیون نفر هم آواره خرابه‌ها هستند؛ نه آب آشامیدنی دارند و نه غذایی یافت می‌شود و کمک‌های بین‌المللی هم، تحت اشراف صهیونیست‌ها به‌صورت ناچیز توزیع می‌شود.
وجدان بشری کجاست؟! بحمدالله انسان‌های آزادی‌خواه و افکار عمومی جهان از ظلم و جنایات آمریکا و اسرائیل در فلسطین آگاه شده‌اند و امروزه مهمترین مراکز علمی و دانشگاه‌های اروپا و آمریکا به صحنه‌ تظاهرات در حمایت از فلسطینیان و محکومیت جنایت‌های صهیونیست‌ها تبدیل شده است؛ اما سرسپردگی آمریکا و اسرائیل به یکدیگر از مصادیق بعضهم اولیاء بعض است؛ به این معنی هر چقدر هم صهیونیست‌ها آدم بکشند و جنایت‌های ضد بشری انجام دهند؛ اما پیوند دوستی آمریکا و اسرائیل همیشه برقرار است و بر این اساس، آمریکای جنایت‌کار است که مانع از صدور قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل برای ایجاد آتش‌بس در غزه می‌شود و پی در پی دولت اسرائیل را تجهیز و تسلیح می‌کند.

آمریکا و اسرائیل از جان ملت مظلوم فلسطین چه می
خواهند؟!
تمامی سرزمین غزه را با خاک یکسان کرده‌اند و طبق نظر کارشناسان تاکنون به‌اندازه حجم چهار بمب اتمی که در هیروشیما به‌کار بردند، انفجار و تخریب ایجاد کرده‌اند که برای بازسازی و نوسازی آنجا شاید ده‌ها سال زمان لازم باشد؛ اما هنوز هم تشنه خون همین مردم مظلوم و آواره در خرابه‌ها هستند. این ظلم‌ها را تمام جهان دیدند و تاکنون به هیچ ملتی مانند مردم غزه ظلم و ستم نشده است!
پرونده‌ ظلم و جنایات آمریکا در جهان آن‌قدر زیاد است که فهرست آنها را هم در یک جلسه نمی‌توان بیان کرد! از ژاپن تا ویتنام و تا صحرای آفریقا و شمال و جنوب آمریکا، همه‌جا مردم جهان بمباران‌های وحشیانه آمریکایی‌ها و کشتار هزاران نفر در سرتاسر جهان و کشورهای اسلامی مانند عراق و افغانستان و یمن و شمال آفریقا و دیگر مناطق را شاهد بوده‌اند.
اما امروزه صدای مظلومیت مردم غزه بالاترین صداست و امیدواریم، وعده الهی «وسیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون» به‌زودی محقق شود و ظالمان و ستمگران به ‌سزای اعمال جنایت‌کارانه‌شان برسند.
ظلم و ستم شیطان بزرگ آمریکا به ملت ایران و جمهوری اسلامی هم، همیشه در اشکال مختلف ادامه داشته است. روزی با حمایت و تجهیز تسلیحاتی منافقین کوردل، بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم مظلوم ما را به شهادت رساندند و البته در انفجارات عظیمی مانند ۷ تیر و ۸ شهریور، بزرگانی مانند شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و شهیدان رجایی و باهنر رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر محبوب و بسیاری از خدمت‌گزاران این ملت و کشور را ترور کردند و پس از فرار منافقان از ایران، آنان را در پایگاه‌هایی در عراق و فرانسه و آلبانی تحت حمایت خود قرار دادند و هنوز هم منافقین، پیاده‌نظام آمریکای جنایت‌کار هستند. تشکیل کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی، فرصتی است برای نشان دادن رفتارهای ضد حقوق بشری آمریکا در جهان و مخصوصاً در سال جاری، این کنفرانس باید پیام‌رسان صدای ملت مظلوم فلسطین و غزه باشد.
نامه رهبری معظم در دو مرحله به جوانان آمریکا و اروپا، روح تازه‌ای در موضوع حمایت از مردم فلسطین دمید و نخبگان و اندیشمندان بیش از این باید به این پیام بپردازند.
جمهوری اسلامی و ملت مسلمان ایران، بر اساس وظیفه و تکلیف دینی که باید همیشه طرفدار مظلوم و در مقابل ظالم باشند؛ یعنی همان فرمایش امیرالمؤمنین(ع) که «وكونا للظالم خصماً وللمظلوم عوناً» همیشه دشمن ظالم و یاور مظلوم بوده‌اند و در قضیه فلسطین و غزه هم، از هیچ تلاشی برای کمک به آنها دریغ نکرده‌اند؛ اما حل مسئله فلسطین به کمک تمام مسلمانان و کشورهای اسلامی نیاز دارد و امیدواریم، ملت‌ها و دولت‌های اسلامی بیدار شده و عرصه را بر رژیم صهیونیستی تنگ کرده و ملت مظلوم فلسطین را از زیر بار ظلم و ستم نجات دهند.
امیدواریم نصرت الهی هرچه زودتر شامل حال ملت مسلمان فلسطین و غزه بشود و ظالمان و ستمگران، جلوه قهاریت پروردگار عالم را ببینند.
در پایان لازم می‌دانم، از همه برگزارکنندگان این همایش محترم تشکر کنم و توفیق همگان را از خداوند متعال خواهانم.
حسین نوری همدانی- 11/4/1403

  نگاه به زنان در غرب، نگاهی ابزاری است
به گزارش خبرگزاری میزان، آیت‌الله محسن اراکی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این کنفرانس به سخنرانی پرداخت و گفت: از نمونه‌های حقوق بشر غربی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که حکومت در کشورهای غربی به جای مردم، در دست سرمایه‌داران بوده و همه چیز براساس منافع آن‌ها انجام می‌شود.
به گفته وی، وقتی در این کشورها صحبت از حقوق می‌شود، منظور حقوق سرمایه‌داران است، نه حقوق بشر.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری برای روشن شدن حقوق بشر غربی، به موضوع زنان در غرب اشاره کرد و گفت: نگاه به زنان در غرب، نگاهی ابزاری است؛ زنان در نظام غربی تنها هدف بهره‌کشی، به‌و‌یژه بهره‌کشی جنسی هستند؛ برای همین است که حجاب در برخی کشورهای غربی مانند فرانسه ممنوع است، زیرا حجاب از بهره‌کشی از زنان محجبه جلوگیری می‌کند.

 زنان و کودکان قربانی خاموش جنگ آمریکاییها در غزه هستند
عسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری نیز در این نشست، گفت: آمریکا خودش را مدافع حقوق بشر می‌نامد؛ حقوق بشر از سوی مقام‌های غربی مورد بهره‌برداری سیاسی قرار می‌گیرد.
وی با تاکید بر اینکه سند حقوق بشر مستمسک دست آمریکاست تا از آن منافع خودش را تأمین کند، تصریح کرد: حق صلح در جهان، مانند لبنان، سوریه، عراق  و حتی اوکراین به شکلی به هم ریخته است که تا سال‌ها بازسازی نخواهد شد؛ کنوانسیون منع همه اشکال تبعیض نژادی گزارشی درباره آمریکا داده که در یک جمله خلاصه می‌شود؛ آن جمله این است: آمریکای بدون رتوش مصداق بارز تبعیض نژادی در دنیاست.
معاون حقوق بشر وزارت دادگستری در ادامه اظهار کرد: آمریکا که به‌طور کامل از رژیم صهیونیستی  حمایت می‌کند، یکی از طرف‌های اصلی جنایت در غزه است و به نظر من آفریقای جنوبی باید در وهله اول از آمریکا شکایت می‌کرد؛ آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و ادعا می‌کند که این رژیم از خود دفاع مشروع می‌کند؛ این در حالی است که این رژیم اصل تفکیک را رعایت نمی‌کند؛ براساس قانون، رژیم صهیونیستی حق هدف قرار دادن مراکز غیرنظامی را ندارد اما می‌بینیم که این مراکز، بدون اینکه رژیم صهیونیستی مدرکی ارائه کند که نشان دهد نظامیان در این مراکز فعالیت می‌کند، همواره بمباران می‌شوند.
به گفته جلالیان، زنان و کودکان، قربانی خاموش جنگ آمریکایی‌ها در غزه هستند و غزه نمایشگاهی از انواع نقض حقوق بشر است.

 افشای حقوق بشر آمریکایی ارتباط مستقیم با معرفی حقوق بشر اسلامی دارد
​​​​​​​
محسن پاک‌آیین، عضو شواری عالی سازمان جوانان حقوق بشر و سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان، دیگر سخنران این کنفرانس، گفت: به هر میزان که جنایت‌های ضدبشری و ناقض حقوق بشر آمریکا و حامیانش افشا شود، افول آمریکا تسریع می‌شود.
به گفته وی، افشای حقوق بشر آمریکایی ارتباط مستقیم با معرفی حقوق بشر اسلامی دارد.
پاک‌آیین همچنین، اظهار کرد: غرب با ادعای حقوق بشر در حال از بین بردن خود بشر است؛ این‌ها برگرفته از تفکر لیبرالیسم غربی است و این موضوع باید افشا شود.
عضو شواری عالی سازمان جوانان حقوق بشر با اشاره به اقدام‌های مخرب آمریکا با بهانه مبارزه با تروریسم، گفت: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرد، اما وضعیت افغانستانی‌ها وخیم‌تر شد و آمریکا بلا‌های بسیاری بر سر مردم این کشور آوردند؛ غربی‌ها به لیبی گفتند که برای لغو شدن تحریم‌ها باید خلع سلاح شود و پس از خلع سلاح، کشور‌های غربی به این کشور حمله کردند؛ در نمونه‌ای دیگر، داعش از سوی آمریکا تشکیل و حمایت شد؛ این‌ها همه نمونه‌های حقوق بشر آمریکایی هستند.
گفتنی است، در این کنفرانس از خانواده معظم شهدای غزه، خانواده معظم شهدای ترور و پژوهشگران برتر کنفرانس تجلیل شد.

ارسال دیدگاه