هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شماره خبر : 3612
منتشر شده در مورخ : ۳۱ تیر ۱۴۰۲
ساعت : 15:41
طلبه شهید میکائیل حسن‌پور

رواق شهیدان - شماره ۶۹۹

طلبه شهید میکائیل حسن‌پور

شهید میکائیل حسن‌پور در سال ۱۳۴۳ در شهرستان ماکو متولد شد و در میان خانواده‌ای متدین، مذهبی و پایبند به معتقدات اسلامی پرورش یافت.

بعد به‌اتفاق خانواده‌اش به خوی آمدند و دوران کودکی را در این شهر سپری ساخت. وقتی دوره ابتدائی و راهنمائی را به اتمام رساند، برای مدتی تحصیل را ترک و در بازار به کار مشغول شد. با شروع انقلاب به صف انقلابیون پیوست و به حوزه علمیه رفت و عضو پایگاه شد و بعد از چند سال تحصیل در حوزه علمیه خوی عازم قم شد و بعد از ۵ یا ۶ سال تحصیل در حوزه علمیه قم، بنا به فرمان امام(قد) جهت دفاع از اسلام و وطن عازم جبهه شد. اطاعت از فرمان امام را واجب می‌دانست. برادران دیگر شهید نیز، در جبهه‌های مختلف برای حراست از انقلاب با استکبار جهانی در نبرد بودند.
این طلبه قهرمان و شهید که سراپا شور و وجد بود، امین مردم و محرم اسرار دوستان، فامیل و خانواده محسوب می‌شد. هرچه از دیگران پنهان می‌شد، به ایشان بازگو می‌گردید و در نامه‌هایی که از جبهه به خانواده می‌نوشت، آنها را به پایداری و اسقامت و صبر و پیروی از دستورات حضرت امام(قد) توصیه می‌کرد. در عملیات کربلای ۸ در منطقه شلمچه بود که سر و سینه‌اش آماجگاه ترکش دشمن غاصب و غدار قرار گرفت و این سرباز امام زمان(عج) جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و به فیض شهادت نائل گشت.

ارسال دیدگاه