هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شماره خبر : 3458
منتشر شده در مورخ : ۲۵ دی ۱۴۰۱
ساعت : 11:10
تبیین «راهبرد جریان باطل»

تبیین «راهبرد جریان باطل»

رهبر انقلاب در دیدار مردم قم به بیان یکی از راهبرد های جریان باطل پرداخته و فرمودند: «راهبرد جریان باطل، کتمان ایّام‌الله یا کم‌رنگ کردن این‌جور حوادث است. راهبرد جریان باطل این است که نگذارد این جور روزها، این جور حادثه‌ها زنده بمانند.»

برای درک بهتر این راهبرد ابتدا باید معنای «یوم الله» را مشخص نموده و سپس به تحلیل رفتار جریان باطل بپردازیم.

رهبر انقلاب در خطبه ای که بعد از شهادت سردار سلیمانی ایراد نمودند، معنای«یوم الله» را اینگونه بیان کردند:«یوم‌الله یعنی چه؟ یعنی آن روزی که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده می کند.» (۱۳۹۸/۱۰/۲۷)
پس جریان باطل به دنبال محو مظاهر امداد و قدرت الهی از نگاه مردم جامعه است، زیرا مردم جامعه با نگاه به این مظاهرِ قدرت الهی، به خداوند اعتماد نموده و در محاسبه گری ها و تصمیم گیری های خود، قدرت و عنایت خداوند متعال را در نظر می گیرند. معلوم است ملتی که به خداوند متعال اتکاء و اعتماد داشته باشد از هیچ قدرتی ترسی ندارد و از آزمایش های بزرگ سربلند بیرون خواهد آمد.

نمونه ی بارز این مسئله را می توان در دفاع مقدس مشاهده نمود، آنجا که جوانانی با دست های خالی اما با قلب هایی سرشار از اعتماد به وعده های الهی در مقابل شرق و غرب عالم ایستاده و حماسه ها آفریدند.

جریان باطل بخلاف جریان حق، نظام محاسباتی تماما مادی و منقطع از غیب و وحی دارد، همین تفاوت نظام محاسباتی یکی از علل اصلی بروز شکست در جریان باطل می باشد مثلا جریان باطل خیال می کرد با شهادت شهید سلیمانی مانع از گسترش مقاومت و نفوذ معنوی ایران خواهد شد در حالی که با گذشت سه سال ازشهادت سپهبدِ شهید، ما همچنان شاهد ادامه ی رشد شجره ی طیبه ی مقاومت هستیم.

همین شکست ها سبب شد تا دشمن دست به کار شده و سعی در حذف و کتمان ایام الله داشته باشد، زیرا حفظ ِهژمونیِ جریانِ باطل در گرو وجود دید مادی و نظام محاسباتی صرفا مادی در بین مردم جهان است.

حال که راهبرد جریان باطل محو و کتمان ایام الله است، پس راهکار مقابله با آن، همان است که خداوند به موسای نبی فرمود: «وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ»(ابراهیم-۵)(روزهای خدا را به آنان یادآوری کن). البته باید توجه داشت، در دنیای امروز این یادآوری با زبان ها و روش های گوناگون باید باشد، ساخت فیلم سینمایی و سریال و پویا نمایی، سرودن شعر، نوشتن رمان و ... همه و همه می توانند از مصادیق یادآوری ایام الله باشند.

سینا ناصری

ارسال دیدگاه