هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شماره خبر : 1281
منتشر شده در مورخ : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
ساعت : 13:41
ضرورت بزرگداشت روز قدس و تبلیغ برای حضور پرشور در راهپیمایی/ هدف اصلی اسرائیل از بین بردن اسلام و مسیحیت است

ضرورت بزرگداشت روز قدس و تبلیغ برای حضور پرشور در راهپیمایی/ هدف اصلی اسرائیل از بین بردن اسلام و مسیحیت است

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر اینکه باید به اهمیت روز قدس و راهپیمایی در آن توجه داشته باشیم و به دیگران هم گوشزد کنیم، گفت: نگذاریم این تبلیغات سوئی که می‌گویند آزادی قدس و فلسطین به ما چه ارتباط دارد، خللی در ذهن جوانان ما ایجاد کند.

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان درس خارج فقه صلاه مسافر در سخنانی با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس و ضرورت گرامیداشت و حضور پرشور در این مراسم، اظهار داشت: روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان بنا بر فرمایش امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) به عنوان روز قدس معین گردیده است.

وی با استناد به سخن امام راحل مبنی بر اینکه روز قدس اختصاص به کشور و مردم فلسطین ندارد، گفت: از اشتباهات برخی افراد این است که می‌گویند آنجا فلسطین است و به ما چه ارتباطی دارد؟ چرا یکی از آرمان‌های انقلاب ما باید نجات فسلطین باشد؟ خود آنها بنشینند و برای نجات خود تصمیم بگیرند این حرف کاملاً اشتباه است.

آیت الله فاضل لنکرانی با تأکید بر اینکه دشمنی اسرائیل غاصب با دنیای اسلام است، خاطرنشان کرد: یک تصویری از یکی از موزه‌های صهیونیست‌ها در فضای مجازی منتشر شده که یک مسلمانی در حال سجده است، روی این مسلمان یک مسیحی نشسته و روی شانه‌های آن مسیحی هم یک یهودی ایستاده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم، ادامه داد: البته حرف ما با یهود نیست، چون بسیاری از یهودیان با روش و منش اسرائیل مخالف هستند. حرف این است که یک گروه افراطی در دنیا به نام صهیونیست‌ها پیدا شده شبیه وهابیت در بین مسلمانان. شما مبانی فکری اینها را ببینید می‌گویند غیر از ما هیچ انسان دیگری آدم نیست. از این گروه تعبیر به نژادپرست می‌کنند، اما این نژادپرستی یعنی چه؟ می‌گویند خدا فقط ما را برگزیده و زمانی فرا خواهد رسید که یکی از میان ما ظهور خواهد کرد و آنگاه تمام مسیحیان و مسلمانان برده‌ی ما خواهند شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جنایات رژیم صهیونیستی را مختص به غصب سرزمین های اشغالی و آواره کردن مردم مظلوم فلسطین ندانست و ابراز کرد: بحث در این نیست که اسرائیل سرزمینی را اشغال کرده و عده‌ی زیادی را آواره ساخته و جمعی را وحشیانه به قتل رسانده که این یک بخش از جنایات بزرگ آنهاست.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به روایت پیامبر اکرم(ص) که فرمود: «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم»، اظهار داشت: آیا کسی می‌تواند این روایت را باور داشته باشد آنگاه اگر کسی آن سوی دنیا دادخواهی کرد بگوید ما مسلمان‌ها این طرف دنیائیم به ما ربطی ندارد، می‌خواهد هر بلایی سرشان بیاید.

هدف اصلی اسرائیل از بین بردن اسلام و از بین بردن مسیحیت و استیلاء بر دنیا است

وی، با بیان اینکه امروز دشمن‌ترین افراد با انقلاب اسلامی اسرائیل است، گفت: افرادی که نسبت به ولایت فقیه شیعه با این همه ادله محکم مناقشه می‌کنند بروند ببینند اینها چه ادعاهایی دارند؟ حساب کرده‌اند زمانی که یکی از بین ایشان ظهور کند همه مردم زمین برده‌ی آنها شده و هر یهودی صاحب هزاران برده می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم، راهپیمایی روز قدس و دشمنی با رژیم صهیونیستی را از مسائل اساسی دنیای اسلام و وظیفه ای شرعی ذکر کرد و گفت: اگر هیچ دلیلی برای روز قدس نداشته باشیم الا اینکه اسرائیل این رژیم خون‌خوار کودک کش و آدمکش نژادپرست، با انقلاب اسلامی مخالف است و در مقابل آن قرار گرفته، بر ما لازم می‌آید که حساسیت به خرج بدهیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عادی انگاری جنایات رژیم صهیونیستی را برای آینده جهان اسلام پر خطر دانست و افزود: با یک مقدار بی‌توجهی و بی‌تفاوتی مسلمانان، خدای ناکرده اسرائیل به اهدافش نزدیک می‌شود، در آن صورت آیا دیگر مسجد و حسینیه و حوزه‌ای باقی می‌ماند؟ آیا از مسلمانی چیزی باقی خواهند گذاشت.

وی با اشاره به هشدارهای امام راحل نسبت به اسرائیل غاصب و اینکه این رژیم یک غده سرطانی است، ابراز کرد: باید به روز قدس اهمیت بدهیم آنها که توانایی دارند و عذری هم ندارند در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و همگی مخالفت خود را هر چه بیشتر با این رژیم جنایت‌پیشه اعلام کنیم که من تردیدی ندارم خود این کار یک عبادت است.

مبارزه با ظالم مبنای فقهی دارد

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به سیره علما و مراجع تقلید در بزرگداشت روز جهانی قدس و دیگر مناسبت های مذهبی و انقلابی، خاطرنشان کرد: مرحوم والد ما(رضوان الله تعالی علیه) مقید به حضور در چند راهپیمایی بودند. راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس و روز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) که به شکل پیاده‌روی یا سال‌های آخر حیاتشان داخل ماشین همراه مردم و دسته‌جات شرکت می‌کردند.

آیت الله فاضل لنکرانی با تأکید بر اینکه باید به اهمیت روز قدس و راهپیمایی در آن توجه داشته باشیم و به دیگران هم گوشزد کنیم، گفت: نگذاریم این تبلیغات سوئی که می‌گویند آزادی قدس و فلسطین به ما چه ارتباط دارد، خللی در ذهن جوانان ما ایجاد کند.

وی، در پایان با بیان اینکه مبارزه با استکبار و ظالم مبنای فقهی و دینی دارد، اظهار داشت: در رساله‌ای که پیرامون بحث جهاد ذَبّی نوشته‌ام، مبنای فقهی مبارزه با اسرائیل کاملاً روشن شده است که إن شاء الله آقایان مراجعه کنند.

برچسب ها : روز قدس آیت الله فاضل لنکرانی فلسطین

ارسال دیدگاه