هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شماره خبر : 1207
منتشر شده در مورخ : ۴ بهمن ۱۴۰۰
ساعت : 15:22
طبرستان به عنوان مهد تشیع در ایران از تاریخ غنی برخوردار است

آیت الله العظمی نوری همدانی:

طبرستان به عنوان مهد تشیع در ایران از تاریخ غنی برخوردار است

منطقه طبرستان به عنوان مهد تشیع در ایران از تاریخ غنی برخودار است و این منطقه عالمان برجسته و بزرگی را به جهان اسلام معرفی کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی، در دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری، استاندار مازندران و مسئولین برگزاری کنگره غدیر، کنگره نهج‌البلاغه و کنگره مرحوم آیت الله کوهستانی، به سابقه طولانی تشیع و تشکیل اولین حکومت شیعی در طبرستان اشاره نمود و گفتند: این منطقه به عنوان مهد تشیع در ایران از تاریخ غنی برخوردار است و این منطقه عالمان برجسته و بزرگی را به جهان اسلام معرفی کرد.

معظم‌له در ادامه به معرفی شخصیت آیت الله کوهستانی پرداخت و خاطر نشان کردند: آیت الله کوهستانی از علمای بسیار متواضع و خدمتگزاری بود که همواره ارتباط خود را با مردم حفظ می‌کرد و همواره به مشکلات مردم رسیدگی می‌کرد.

این مرجع تقلید در ادامه یکی از مهم‌ترین اقدامات مسئولین را رسیدگی به مشکل سختی معیشت مردم و گرانی و بیکاری دانستند و با خطاب به مسئولین استان افزودند: شما باید اولین کسانی باشید که برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه به مناسبت برگزاری کنگره غدیر در مازندران گفتند: علامه امینی با تلاش بسیار توانست کتاب گران سنگ الغدیر را بنویسد و یکی از مهمترین مسئولیت‌های شما رساندن غدیر و پیام جهانی آن به تمام مردم دنیا می‌باشد.

معظم‌له همچنین با اشاره به کتاب نهج‌البلاغه ابراز داشتند: این کتاب شریف سرشار از معارف بلند و مطالب دقیقی است و آن حضرت در زمینه‌های فراوانی سخن فرموده‌اند که باید یکی از رویکردهای شما اتحاد بین مسلمانان بر محوریت واقعه غدیر باشد.

این مرجع تقلید زمینه سازی بسترهای مناسب برای تدریس نهج‌البلاغه به عنوان یکی از دروس اصلی حوزه ضروری دانست و افزودند: باید شرایطی به وجود آورد تا کتاب شریف نهج‌البلاغه به عنوان یکی از دروس اصلی حوزه فراهم گردد تا شاهد گسترش فرهنگ علوی در میان محققان و اندیشمندان باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی یکی از موضوعات مهم مطرح شده در نهج‌البلاغه را فتنه شناسی و جریان شناسی فتنه عنوان کردند و افزودند: یکی از فتنه‌های دوران معاصر تشکیل دولت غاصب کودک کش اسرائیل است که در زمان کنونی سعی در صاحب حق جلوه دادن خود دارد، از این رو باید مسلمانان همواره بیدار و آگاه باشند.

برچسب ها : آیت الله نوری همدانی آیت الله کوهستانی غدیر

ارسال دیدگاه