هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شماره خبر : 1206
منتشر شده در مورخ : ۴ بهمن ۱۴۰۰
ساعت : 15:20
هنوز ولایت در غربت است

حضرت آیت الله علوی گرگانی:

هنوز ولایت در غربت است

اگر همه افراد در هر جایگاهی بحث ولایت و فرمایشات و دستورات ائمه معصومین (ع) را عمل کنند، تمام امورات دنیایشان به احسن وجه به نتیجه و پایان خواهد رسید.

 حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری، استاندار مازندران و مسئولین برگزاری کنگره غدیر، کنگره نهج‌البلاغه و کنگره مرحوم آیت الله کوهستانی با اشاره به روایتی از امام باقر (ع) گفتند: بنای اسلام بر پنج محور بنا نهاده شده است که ولایت یکی از آن موارد است، اگر ولایت نبود دین از بین می‌رفت و اگر ولایت نبود دشمنان برای ما هیچ چیزی نمی‌گذاشتند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کردند: چقدر جوانان ما ولایت را شناخته‌اند، فعالیت شما در کنگره غدیر بسیار مهم است و از افرادی استفاده کنید که بتوانند به خوبی از پس معرفی و شناخت ولایت در جامعه بر بیایند.

معظم‌له با اشاره به مسئولیت افراد در جامعه خاطرنشان کردند: اگر همه افراد در هر جایگاهی بحث ولایت و فرمایشات و دستورات ائمه معصومین (ع) را عمل کنند، تمام امورات دنیایشان به احسن وجه به نتیجه و پایان خواهد رسید.

معظم‌له با اشاره به تبیین مسأله ولایت در جامعه اسلامی افزودند: با وجود این همه مسائلی که حول محور ولایت در جامعه بیان شده است اما هنوز ولایت در غربت است، همت کنید موضوع ولایت برای جامعه و مراکز تعلیم و تربیت تبیین شود.

ایشان در پایان اظهار کردند: ولایت به قدری غریب است که در شهر و کشور شیعه نشین خودمان هم هنوز به خوبی این موضوع مهم، روشن و تبیین نشده است.

برچسب ها : آیت الله علوی گرگانی آیت الله کوهستانی غدیر

ارسال دیدگاه