هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شماره خبر : 1179
منتشر شده در مورخ : ۲۲ دی ۱۴۰۰
ساعت : 10:55
طلبه شهید محمدحسن خضرلو

رواق شهیدان - شماره ۶۹۴

طلبه شهید محمدحسن خضرلو

روحانی شهید حجت‌الاسلام محمدحسن خضرلو، فرزند حجت‌الاسلام شیخ علی خضرلو، جزء اولین شهدای روحانی در شهرستان خوی بوده است.

    ولادت: ۲۷/۵/۱۳۲۷
  شهادت: ۲۹/۱۰/۱۳۵۷
  محل شهادت: آذربایجان غربی (بدل‌آباد)
او سال ۱۳۲۷شمسی در روستای آغشلو از توابع  شهرستان خوی متولد شد  و به جمع خانواده‌های متدین و روحانی، شادی دیگری بخشید و در آن حال و هوای مذهبی بزرگ شد.
وی تحصیلات ابتدائی را در دبستان هدایت به پایان رسانید و در سال۱۳۴۲ زمانی که مدرسه فیضیه قم، توسط عمال رژیم طاغوت زیر شدیدترین ضربات قلع و قمع می‌شد، به مدرسه علوم دینی خوی وارد شد و در آنجا بعد از گذراندن دوره مقدماتی صرف و نحو، در سال۱۳۴۷ در مدرسه دینی محمدیه ارومیه به ادامه تحصیل پرداخت و منطق و اصول را به پایان رسانید. در سال۱۳۵۰ به حوزه علمیه قم عزیمت کرده و زیر نظر استادانی چون آقایان پایانی و سیدابوالفضل موسوی تبریزی به فراگیری قسمتی از فقه مشغول گردید و مسافرت‌های تبلیغی را آغاز کرد. از جمله به اطراف تهران و به اهواز برای چندین‌بار سفر کرد. او در این سفرها پیام خون شهیدان پانزده خرداد را برای مردم می‌رساند و آنها را به انقلاب دعوت می‌کرد.
آگاه به مسائل روز بود و در بحث‌های سیاسی شرکت می‌کرد. دست از تبلیغات بر علیه رژیم ستم‌شاهی برنمی‌داشت و سری نترس داشت و با ایمانی قوی با دشمنان خدا و بندگان می‌جنگید و از هیچ رنج و ملامتی هراس نداشت و تنها رضای خدایش را می‌جست و از مخلصان امام(ره) بود.
ادب، جوانمردی، سخاوت و مهربانی به همه مخصوصاً برای کودکان، از خصوصیات بارز این شهید بود و فدا شدن در راه امام(ره) را سعادتی والا می‌دانست و شهادت یک آرزوی شیرین برایش بود تا اینکه در سال۱۳۵۷ در سنگر تبلیغ و آگاهی دادن، به دست چماقداران رژیم طاغوت به فیض شهادت نائل آمد.

برچسب ها : طلبه شهید محمدحسن خضرلو شهید

ارسال دیدگاه