هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شماره خبر : 1178
منتشر شده در مورخ : ۲۲ دی ۱۴۰۰
ساعت : 10:52
روحانی شهید رمضان سلطانی

رواق شهیدان - شماره ۶۹۳

روحانی شهید رمضان سلطانی

روحانی بسیجی شهید رمضان سلطانی در خانواده‌ای مذهبی و پای‌بند به مقیدات اسلام به دنیا آمد. بعد از سپری کردن دوران کودکی، وارد مدرسه شد تا از ثمره علم و دانش بهره‌مند شود.

شهید سلطانی، تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستای خود با موفقیت به پایان رساند و چهار سال مقطع متوسطه را نیز با جدیت در دبیرستان داریون به اتمام رساند و دیپلم گرفت. سپس جهت بهره‌گیری از علوم دینی راهی شیراز شد و مدتی را در حوزه علمیه شیراز به کسب علوم دینی پرداخت. سپس جهت کسب فیض از علمای فاضل راهی قم شد و یک سال در آنجا دوره دید و بعد از آن، راهی مدرسه امامیه اصفهان شد و درس خود را تا مقطع دیپلم طلبگی در آنجا به پایان رساند.

  خصوصیات اخلاقی
ایشان واقعاً اخلاق بسیار خوبی داشت؛ همان‌طور که با خانواده رفتار می‌کرد، با مردم هم رفتار می کرد و با مهربانی و عطوفت با آنها برخورد داشت. در خانواده خود هیچ تبعیضی قائل نمی‌شد و همه برادران و خواهران خود را به یک اندازه احترام می‌گذاشت و همه آنها را به یک اندازه دوست می‌داشت. به نماز و روزه و قرآن و مسائل مذهبی اهمیت زیادی  می‌داد و اطرافیان و پدر و مادر و خواهر و برادران خود را به نماز و قرآن و شرکت در دعای توسل، دعای کمیل، دعای ندبه و دعای فرج تشویق می‌کرد. خواهران خود را به رعایت حجاب اسلامی توصیه می‌کرد و خانواده و دوستان را به اقامه نماز ترغیب می‌نمود.
شهید رمضان سلطانی علاقه زیادی به جبهه و شهادت داشت و به‌قول معروف، شهادت‌طلب بود و به امام علاقه خاصی داشت و او را رهبر و راهبر خود می‌شناخت.
بعد از فراگیری مقداری از علوم دینی جهت خدمت عملی به اسلام و ادای دین به کشور عزیزمان از طریق بسیج راهی جبهه شد و برای خدمت به اسلام و مبارزه با کفار بعثی راهی شلمچه گردید و در عملیات کربلای ۴ شرکت کرد که عاشقانه در تاریخ ۴/۱۰/۱۳۶۵ با اصابت ترکش خمپاره به بدن مبارکش راهی دیار ابدیت گشت و روشنی‌بخش تاریخ ایران و اسلام گردید.

   وصیت‌نامه شهید
بنده بهترین نیکی‌ایی که به والدینم و پدر روحانی‌ام «روح‌الله الموسوی الخمینی» و مسلمانان مخصوصاً شیعیان کرده‌ام و می‌کنم اینکه به ندای «هل من ناصر ینصرنی» الحسین الخمینی لبیک گفتم. نتیجه این لبیک گفتن، یا زیارت کربلا، نجف، سامرا و کاظمین و شکست رژیم بعث عراق و حامیانش است و یا پس از مدت‌ها انتظار، به مقام وصل رسیدن و مورد خطاب خداوند تبارک و تعالی قرار گرفتن که در سوره والفجر آیه آخر می‌فرماید: ]یا ایتها النفس المطمئنة، ارجعی الی ربک، راضیة مرضیة، فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی[ اگر بنده به آن مقام عظمی رسیده‌ام، از والدینم، اقوام، خویشاوندان، استادان، همکاران و دیگر آشنایانم حلالیت می‌طلبم و شما را به حفظ قرآن و اسلام و جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌های آن و جهاد اکبر و ادامه راه شهدای صدر اسلام توصیه می‌کنم و … .

برچسب ها : روحانی شهید رمضان سلطانی شهید

ارسال دیدگاه