هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

آرشیو
نامزدها از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند

مهمترین وظیفه دستگاه قضایی اجرای شجاعانه و بدون ملاحظه عدالت است.

1403/4/3
بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد / مردم با شرکت در انتخابات مسیر شهدا را ادامه دهند

حوزه های علمیه با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ با ولی امر مسلمین امام خامنه ای تجدید میثاق نموده و از عموم مردم بصیر و مقاوم می خواهند با تداوم مسیر شهدا به ویژه شهدای خدمت زمینه تحقق ایران قوی و سربلند را با حضور باشکوه و آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ فراهم آورند.

1403/3/13
پیام های تسلیت مراجع اعظام و علمای در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان در صانحه سقوط بالگرد

در سالروز میلاد مبارک حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع)، خادم‌الرضا و خادم ملت ایران، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس فقید دولت سیزدهم و هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی‌ ایران و همراهان وی، ۳۰ اردیبهشت در سانحه سقوط بالگرد در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی به شهادت رسیدند. رئیس‌جمهور و هیئت همراه که برای افتتاح سد «قیزقلعه‌سی»؛ سد مشترک مرزی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بودند، بالگرد حامل آن‌ها عصر روز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت پس از مراسم افتتاح، در مسیر بازگشت به تبریز، در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی ‌بین ورزقان و جلفای آذربایجان شرقی، به علت شرایط نامساعد آب و هوایی، دچار سانحه شد و سقوط کرد. ده‌ها گروه امدادی واکنش سریع برای امدادرسانی اقدام کردند ولی تلاش‌ها برای یافتن بالگرد به علت مه‌آلود بودن هوا و سخت‌گذر بودن منطقه، ساعت‌ها طول کشید و سرانجام بامداد روز دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت گروه‌های امدادی مردمی ‌و هلال احمر با استفاده از پهپادهای ایرانی ردیاب بالگرد سانحه دیده را کشف کردند. آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم امام جمعه تبریز، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشور، آقای مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور، سرهنگ خلبان سیدطاهر مصطفوی،  سرهنگ خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی، از سرنشینان این بالگرد بودند که به مقام رفیع شهادت نائل شدند. گفتنی است، در پی این حادثه جانگداز، از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، پنج‌روز عزای عمومی در کشور اعلام شد. همچنین از سوی نهادهای عالی حوزوی، دروس حوزوی سراسر کشور در روز سه‌شنبه یکم خرداد، تعطیل اعلام گردید. همچنین ۳۱ اردیبهشت، پرچم جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل متحد در ژنو در سوگ شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر هیئت همراه نیمه‌افراشته شد. امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیات عظام؛ سیستانی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، مکارم شیرازی، سبحانی، مظاهری، جوادی آملی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیات؛ جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری، سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه(ع)، اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رؤسای قوای مقننه و قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، سیده‌زهره برقعی مدیر جامعة‌الزهرا(ع) و دیگر شخصیت‌های کشوری، لشگری و حوزوی در پیام‌های جداگانه‌ای، شهادت جانسوز رئیس‌جمهور مجاهد، مردمی و خدوم و یاران مجاهدش را تسلیت گفتند.

1403/3/5
پیام آیت الله العظمی مظاهری به هجدهمین دوره همایش «حکمت مطهّر»

حضرت آیت الله مظاهری، پیامی به هجدهمین دورۀ همایش «حکمت مطهّر» صادر کردند.

1403/2/11
حمایت کامل حوزه‌های علمیه و روحانیت از اقدام غرورآفرین علیه رژیم صهیونیستی

متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور بدین شرح است:

1403/1/27
بیانیه جامعه مدرسین حوزه به مناسبت روز قدس / فریادهای خشم را نثار ستمگران کنید

برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی دست در دست استکبار و رژیم غاصب صهیونیستی دارند بدانند امروز قدس و غزه معیاری برای سنجش ادعای مسلمانیشان است و سکوت در مقابل جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی آنان را همراه با خونخواران اسرائیلی به سقوط خواهد کشاند.

1403/1/15
حوزه علمیه قم برگ‌های درخشانی به پرونده حوزه‌های علمیه اضافه کرد / نیاز عموم مردم و نخبگان تأمین شود

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر این که قم طی یکصد سال اخیر فرصت‌های بزرگی را در ایران و جهان به وجود آورده و ظرفیت‌های عظیم اسلامی را پدید آورد

1402/12/27
سیزدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری به کار خود پایان داد/جمهوری اسلامی نشان داد یک الگوی تمام عیار مردمسالاری دینی است

حوزه/ سیزدهمین (آخرین) اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

1402/12/17
رهبر معظم انقلاب ارتحال آیت الله امامی کاشانی را تسلیت گفتند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد امامی کاشانی رحمت‌الله‌علیه را تسلیت گفتند.

1402/12/13
مردم با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن بر اقتدار ایران بیافزایند

مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور از مردم انقلابی دعوت کرد با حضور حماسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن بر اقتدار ایران بیافزایند و بذر نومیدی و حسرت را در دل دشمنان بیافشانند.

1402/11/21
حوزه علمیه قم سرچشمه نظریه انقلاب و نظام اسلامی است / تعطیلی حوزه‌های علمیه از ۱۷ تا ۲۲ بهمن برای جهاد تبیین

مدیر حوزه های علمیه کشور در پیامی به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی با تاکید بر این که نظریه انقلاب و نظام اسلامی از حوزه علمیه قم سرچشمه گرفته است، جهاد تبیین را مأموریت مهم حوزه و روحانیت دانست

1402/11/11
حضرت ابوطالب(ع) مظلوم است

حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی به مراسم رونمایی از مجموعه آثار «همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) حامی رسول اعظم (ص)»، تاکید کردند: این شخصیت از مظلومیت بیرون آورده شود و تهمت‌هایی که زده شد برداشته شود و این کار مهم شما بسیار اثرگذار خواهد بود.

1402/10/21
رساله الحقوق امام سجاد(ع) تاسیسی و بنیادی است

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: رساله الحقوق وجود مبارک امام سجاد(ع) مانند رساله های سایر ائمه رساله های تاسیسی و بنیادی است.

1402/10/13
بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌­های علمیه به مناسبت دهه بصیرت

مرکز مدیریت حوزه های علمیه در بیانیه‌ای به مناسبت دهه بصیرت از مسئولان کشور می­‌خواهد ضمن قدرشناسی بصیرت بی‌نظیر مردم، با استقامت کامل و روحیّه‌ی انقلابی و عمل جهادی به ملت عزیز خدمت و از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند.

1402/10/10
بیانیه پایانی اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد

سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد پس از دو روز بحث بررسی با موضوع با موضوع «رسالت حوزه‌های علمیه و اولویت تبلیغ» به کار خود پایان داد.

1402/10/7
فقاهت، اجتهاد و حکمت متعالی پشتوانه تبلیغ باشد/ تهیه طرح جامع تبلیغ

ما در مقابل نسل امروز و جهان امروز با این همه مسأله و سؤال و انقلاب اسلامی مسئولیم.

1402/10/7
رهبر معظم انقلاب با همان صلابت امام(ره) انقلاب و نظام را مدیریت کرده‌اند

حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی تصویری به سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد،بر زنده نگه داشتن روحیه و تفکر انقلابی در حوزه‌های علمیه تاکید کردند

1402/10/7
تبیین صحیح آموزه های اهل بیت (ع) راهگشای مشکلات جامعه اسلامی است

اگر آموزه های اهل بیت (علیهم السلام) به درستی تبیین و برابر نیازهای روز عرضه گردد، می تواند راهگشای مشکلات اساسی جامعه اسلامی ما در این عصر پر تلاطم شود.

1402/9/30