هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

از ظرفیت بالای طلاب خواهر در امر تبلیغ استفاده شود

آیت‌الله مقتدایی

از ظرفیت بالای طلاب خواهر در امر تبلیغ استفاده شود

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران، تحصیل بیش از ۳۰۰ هزار طلبه خواهر را ظرفیت بسیار بالایی عنوان کرد و گفت: این ظرفیت نشان می‌دهد، این تعداد طلبه درس طلبگی خوانده‌اند و آماده تبلیغ در بین امت اسلامی و ارشاد به احکام و قوانین اسلام می‌باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، ۱۵ مهر در نشست مدیران استانی حوزه علمیه خواهران سراسر کشور، کار مدیریت این حوزه‌ها را بسیار مهم دانست.
وی تحصیل بیش از ۳۰۰ هزار طلبه خواهر را ظرفیت بسیار بالایی عنوان کرد و گفت: این ظرفیت نشان می‌دهد، این تعداد طلبه درس طلبگی خوانده‌اند و آماده تبلیغ در میان امت اسلامی و ارشاد به احکام و قوانین اسلام می‌باشند. مدیران حوزه‌ها باید این خواهران طلبه را تحت نظر داشته و در خدمت آنها باشند و آنها را راهنمایی و حمایت کنند.
رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد: آنچه که در حمایت این خواهران طلبه از مدیران حوزه‌ها خواسته می‌شود، چند چیز است؛ از جمله هویت‌بخشی به مبلغان، به این معنا که جایگاهی برای آنها معین شود و به مجموعه معرفی شوند.
آیت‌الله مقتدایی عنوان کرد: ایجاد بسترهای تبلیغی برای خواهران توسط نهادهای بالادست، ایجاد امنیت شغلی، جذب آنها از ابتدای ورود به حوزه، با هدف تربیت مبلغان در حوزه‌های دیگر، صدور گواهینامه‌های پایان سطح و ایجاد بانک اطلاعاتی این مبلغان، از دیگر مواردی است که برای حمایت مادی و معنوی طلاب خواهر، از مدیران حوزه انتظار می‌رود.
در راستای تبلیغ باید فعالیت‌های مجدانه شکل بگیرد
به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز در این نشست، با اشاره به حسن تربیت خواهران در علوم دینی و تربیت زنان متدین در این‌ مسیر، خاطرنشان کرد: تا زن متدین نباشد، فرزند متدین تربیت نمی‌شود و بسیار ارزشمند است، اگر ‌ما بتوانیم خواهران مبلع تربیت کنیم.
وی با اشاره به این‌که در حوزه‌ها بیشتر باید روی مسائل تبلیغی و اعتقادی طلاب خواهر کار شود، گفت: واجب این نیست که طلاب فقه مکاسب بلد باشند؛ بلکه در حال حاضر اگر خانمی بتواند، فقه تحریر‌الوسیله را خوب درک کند، کافی است و بقیه امور باید روی اعتقادات و تفسیر و فهم و حفظ نهج‌البلاغه پایه‌گذاری شود.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، با ابراز تأسف از عدم فعالیت مجدانه در راستای تبلیغ طلاب قم، افزود: در قم باید مدرسه تبلیغ تأسیس شود که پس از خواندن پایه ۱۰، مایه تبلیغی از جمله شعر و متن و روایت به ایشان داده شود و به‌عنوان یک فن، مبلغ زن و مرد به زبان‌های مختلف تربیت کنند.

  فعالیت 3 هزار و ۶۴۰ مبلغه دارای برنامه تبلیغی در اصفهان به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان هم در این نشست عنوان کرد: امروز ۵۵ واحد آموزشی فعال در سطح استان اصفهان داریم و حدود ۵ هزار طلبه در حال تحصیل و ۸ هزار و پانصد طلبه نیز فارغ‌التحصیل شده‌اند. در سال جاری هم در بخش پذیرش، یک هزار و ۲۹۶ نفر ثبت‌نام و ۹۱۹ نفر در آزمون شرکت و ۶۱۵ نفر پذیرفته‌شده داشتیم.
مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان عنوان کرد: ۳ هزار و ۶۴۰ مبلغ خواهر، دارای برنامه تبلیغی و ۲ هزار و ۲۳۱ مبلغ فعال داریم که دسته‌ای از مبلغان به‌صورت تخصصی در رشته‌ای خاص کار کرده و دسته‌ای نیز، مبلغان عمومی هستند که در فصل تبلیغ، مشغول تبلیغ هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه