هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تقدیر از خدمات علمی و اخلاقی  آیت‌الله سید‌کاظم ارفع(ره)

تقدیر از خدمات علمی و اخلاقی  آیت‌الله سید‌کاظم ارفع(ره)

عالم پرهیزکار آیت‌الله سید‌کاظم ارفع، از علما و اساتید اخلاق تهران، پس از عمری تبلیغ مکتب اهل‌بیت(ع)، تألیف آثاری ارزشمند در ترویج فرهنگ اسلامی؛ از جمله ترجمه قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و تعمیق باورهای دینی، ۱۹مهر بعد از تحمل یک دوره بیماری، در سن ۷۹سالگی دعوت حق را لبیک گفت. وی برگزیده بخش پژوهش هجدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بود.
امام خامنه‌ای رهبر معظم‌انقلاب اسلامی، آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی و آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت این عالم پرهیزگار و استاد اخلاق حوزه علمیه تهران را تسلیت گفتند.

 
  امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامیبسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم خدوم و پرهیزکار جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سیدکاظم ارفع(ره) را به خاندان مکرم و همه بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسئلت می‌نمایم.

 
  آیت‌الله‌العظمی نوری همدانیبسم‌الله الرحمن الرحیم
ارتحال عالم ربانی و خدمت‌گزار آیت‌الله آقای سیدکاظم ارفع(ره) که عمر بابرکت خویش را به ترویج و تعلیم فرهنگ اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) گذراند، موجب تأسف و تأثر گردید.
درگذشت این شخصیت محترم را به همه وابستگان و ارادتمندان تسلیت عرض می‌کنم و علو مقام را برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمایم.

 
  آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیهفقدان پژوهشگر ارجمند و مبلغ گران‌مایه حضرت آیت‌الله حاج سیدکاظم ارفع(رض) موجب تألم خاطر گردید.
ترجمه روان و گویای قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و نیز تألیف آثاری ارزشمند در ترویج فرهنگ اسلامی و تعمیق باورهای دینی، از جمله توفیقاتی است که نصیب آن عالم فرهیخته گشته و ان‌شاءالله به‌فضل الهی، جایگاه والایی را در سرای جاودان برای ایشان رقم خواهد زد.
اینجانب ضمن پاسداشت سال‌ها مجاهدت علمی و عملی، درگذشت آن روحانی متخلق را به خانواده، دوستان و شاگردان تسلیت عرض نموده و از ایزد منان برای ایشان، روح و رضوان ربوبی و برای خاندان مصاب، سلامتی، عزت و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

 
  زندگی‌نامهآیت‌الله ارفع فرزند سیدناصرالدین ارفع، سال ۱۳۲۳ شمسی در تهران به دنیا آمد و سال ۱۳۴۲ به حوزه علمیه قم مهاجرت کرد و از محضر بزرگانی چون؛ حضرات آیات فاضل لنکرانی، سلطانی طباطبایی، نوری همدانی و شهید مفتح کسب فیض کرد.
آیت‌الله ارفع در دوران نوجوانی بعد از فوت پدرش از قم به تهران بازگشت و نزد آیات میزرا علی‌آقا فلسفی و میرزا باقر آشتیانی، به آموختن علوم و معارف اسلامی پرداخت.
وی در عین حال، قبل و بعد از انقلاب اسلامی، به وعظ و تبلیغ متعهدانه انقلابی روی آورد و به‌جای ورود به عرصه مدیریت، به تألیف و ترجمه مشغول شد که حاصل آن، بیش از پنجاه کتاب بود و موضوع عمده آنها، علوم و معارف اسلامی و نشر و ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) به‌ویژه ترجمه قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه