printlogo


printlogo


مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی
حکومت ولی‌فقیه کارآمدترین نوع حکومت در دنیاست
حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی، با اشاره به اینکه مبانی ولایت فقیه در فقه شیعه و اهل‌سنت مشترک است و نظام ولایت فقیه، کارآمدترین حکومت در دنیاست، گفت: حدود ۲۰۰ کشور در دنیا وجود دارد و در بین همه آنها انقلاب اسلامی و نظام ولایت فقیه در ایران کارآمدترین است و باید این مسئله برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌حسن زمانی، ۲۸بهمن در همایش پرچم‌داران اندیشه که در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، با مقایسه حکومت ولی‌فقیه با نظام‌های موجود در عالم، اظهار کرد: در سفرهایی که به حدود ۴۰ کشور داشته‌ام، به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که نظام ولایت فقیه مترقی‌ترین نظام موجود در عالم است و نظام ولایت فقیه دارای دو جنبه اسلامیت و جمهوریت است.
وی افزود: مبانی ولایت فقیه در فقه شیعه و اهل‌سنت مشترک است و نظام ولایت فقیه کارآمدترین حکومت در دنیاست و حدود ۲۰۰ کشور در دنیا وجود دارد و در بین همه آنها، انقلاب اسلامی و نظام ولایت فقیه در ایران کارآمدترین است که باید این مسئله برای مردم تبیین شود.
مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی با اشاره به عیوب دموکراسی غربی، اظهار کرد: اولین ایراد دموکراسی غربی این است که انسان را به جای خدا می‌نشاند و ما معتقدیم که قانون‌گذاری بر بشر، نیاز به علم به عوامل و موانع رشد و آینده انسان و نداشتن منافع شخصی قانون‌گذار در قانون دارد و این شاخصه‌ها، فقط در خدای متعال است.
وی افزود: دومین عیب دموکراسی غربی، داشتن خطاهای قانون آن است و در هر کشوری، دانشمندان آنها قانون‌گذاری کردند؛ اما همه قانون یک کشور با دیگر کشورها مختلف است؛ و نماد سوم ایراد قانون دموکراسی غربی این است که این دموکراسی، ویران‌کننده‌ترین قانون را وضع کرده و همین دولت‌های غربی و آمریکایی، قانون استعمار و غارت کشورها را تصویب کردند و انگلیس، بیش از ۴۰ کشور را با این قانون غارت کرده است.
مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی اضافه کرد: در جنگ جهانی اول بیش از ۵میلیون انسان در اروپا کشته شد و در جنگ جهانی دوم نیز، بیش از ۵۰ میلیون قتل‌عام شدند و این محصول دموکراسی غربی است؛ اما برخی جوانان از این تاریخ اطلاعی ندارند.
وی با بیان اینکه روی کار آوردن و قبول حاکمیت کشورهای غاصب همچون اسرائیل، از دیگر میوه‌های دموکراسی غربی است، خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها اعلام کردند تا در روی کره زمین یک مسلمان وجود دارد، دل ما آرام نخواهد بود؛ اما سؤال اینجاست که چرا کشورهایی که دم از دموکراسی می‌زنند، در مقابل این حرف ساکت هستند؟! چون قانون‌شان آن را تصویب کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی گفت: امروز غربی‌ها قوانینی علیه انسان تصویب کرده‌اند که حیوانات هم از آن بیزارند؛ مثل تصویب و قانونی کردن همجنس بازی و این نیز، میوه دموکراسی است که بشر را به سقوط کشانده است.
وی حاکمیت خدا بر مردم را  نوع درست حکومت دانست و گفت: در این نوع حکومت، خدا نماینده‌ای در زمین دارد که مجری حکومت و قانون خداست و در میان انبیا(ع) هستند و در زمانی که پیامبر نباشد، ائمه(ع) جایگزین آن هستند و در زمان نبود امام، ولی‌امر مجری حکم خداست که از آن به ولایت فقیه تعبیر می‌شود.
مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی گفت: من کتب شیعه و اهل‌سنت را مطالعه کرده‌ام؛ در حدود ۳۰ کتاب اهل‌سنت ولی‌امر با همین قوانینی که در جمهوری اسلامی آمده، بیان شده است و علمای شیعه از جمله شیخ مفید و سیدرضی(ره) هزار سال قبل، مسئله ولایت فقیه را مطرح کرده‌اند و این مسئله جزء یقینیات است.