printlogo


printlogo


در آیین افتتاحیه دفتر نمایندگی خبرگزاری رسمی حوزه در استان یزد عنوان شد
مطالبه‌گری و پاسخگویی همراه با انصاف و عدالت ندای علما و بزرگان دین
آیین افتتاحیه دفتر نمایندگی خبرگزاری رسمی حوزه در استان یزد، با پیام آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و سخنرانی آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی مدیر مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه کشور و مدیر مسئول خبرگزاری رسمی حوزه و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد، معاونان، اساتید، طلاب و اصحاب رسانه این استان، ١۶بهمن در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه استان یزد برگزار ‌شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، در پیام مدیر حوزه‌های علمیه کشور که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی در این مراسم قرائت شد، آمده است:
نهاد حوزه علمیه به‌عنوان تبلور مکتب اهل‌بیت(ع) و مرجع معرفتی انقلاب اسلامی، نهادی عمیقاً مردمی است که ریشه در اصالت‌ها و باورهای ایمانی و میراث کهن تمدنی دارد که در طول تاریخ پرافتخار ایران اسلامی، نویدبخش زندگی، امید، بالندگی، پیشرفت و تعالی بوده است؛ نهادی که همه ارکان آن، با مجاهده، صداقت، معنویت و روشنگری آمیخته است.
علما و بزرگان دین به‌عنوان حامیان ملت و حقوق مردم و حافظان امین نظام اسلامی و در رأس همه مرابطان مرزهای فکری و فرهنگی شریعت مقدس، الگوهای ماندگاری از زیست مؤمنانه، مطالبه‌گری را در عین پاسخگویی، انصاف و عدالت ندا می‌دهند.
بر خبرگزاری حوزه نیز لازم است، با تأسی به این میراث گران‌بها، بازتاب‌دهنده همه ارزش‌ها، خدمات و دستاوردهای نهاد عظیم حوزه و بستری شفاف، صریح، امیدآفرین و پیشرو برای همه مساهمان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی دینی و مرجع موثق رسانه‌های عرصه فرهنگ، معنویت و اخلاق در دنیای معاصر باشد.
راه‌اندازی دفتر خبرگزاری حوزه که به‌همت مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه و مدیریت استان یزد؛ استانی که میراث جهانی، دارالعباده و دیار قنات، قنوت و قناعت، خاکی مزین به‌نام عالمان بزرگ مانند آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری، بزرگ‌مرد و احیاگر حوزه علمیه مقدسه قم و شهدای نام‌آور آن دیار؛ از جمله شهید محراب آیت‌الله صدوقی(ره) و مشاهیر و مفاخر نام‌آشناست، میسر گردیده، گامی در خور تقدیر در جهت بازنمایی صحیح حوزه و روحانیت و ارتقای گفتمان اخلاق و معنویت و تعامل حوزه و مردم در آن دیار پرافتخار است.
انتظار می‌رود، دفتر خبرگزاری حوزه در یزد، با تکیه بر ظرفیت عظیم علما و دانشمندان، همه نهادهای حوزه‌ای و بهره‌مندی از تجارب خواهران و برادران فرهیخته، افزون بر بازنمایی صحیح، موثق و حکیمانه خدمات و دستاوردهای حوزه‌های علمیه و نهادهای حوزه‌ای استان، پیشران تحولات و ابداعات و نوآوری‌های دانشی و محفلی برای نخبگان و فرهیختگان فکری و فرهنگی استان باشد.
تقویت حوزه‌های علمیه استان‌ها، از سیاست‌های قطعی مدیریت حوزه‌های علمیه است که توسعه فعالیت‌های خبرگزاری در استان‌های مختلف، می‌تواند به این مهم کمک شایانی کند و در همین راستا، افتتاح دفتر خبرگزاری حوزه در استان یزد را به‌فال نیک می‌گیریم و از کوشش تمام جهادگران عرصه رسانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.
بی‌تردید تقویت حضور علمی به‌جای اکتفا به واقعه‌نگاری صرف، ثبت تاریخ شفاهی استان، ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای خبری و رسانه‌‌ای، توجه متناسب به همه نهادهای حوزه‌ای، اهتمام ویژه به حوزه خواهران و بانوان اندیشمند، اشراب نگاه بین‌المللی و تولید نوآورانه اخبار و محصولات رسانه‌ای، از مهم‌ترین سرخط‌هایی است که باید مورد توجه مرکز رسانه و فضای مجازی و دفتر خبرگزاری حوزه در استان قرار گیرد.
در پایان از همه علما، اندیشمندان، مدیران، صاحبان رأی و قلم و همه مجاهدان عرصه هنر و رسانه و حضار گرامی، کمال سپاس و تقدیر و امتنان را دارم و دوام توفیقات الهی را برای شما گرامیان خواهانم. وآخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین.

  اصحاب رسانه سه اصل تدین، تفکر و تعقل را در رسانه تزریق کند
آیت‌الله ناصری یزدی در آیین افتتاحیه دفتر نمایندگی خبرگزاری حوزه در استان یزد، با تبریک ایام‌الله دهه فجر، از حضور مسئولان خبرگزاری حوزه و دیگر مهمانان این نشست تقدیر کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد  با اشاره به آیه ۱۸ سوره مبارکه زمر [الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ]؛ گفت: امام کاظم(ع) درباره این آیه می‌فرماید: دو موضوع تفکر و تعقل در این آیه مطرح است. تعقل و تفکر را در شنیدنی‌ها و گفتنی‌ها باید رعایت کنیم و تدین را هم به آن اضافه کنیم.
وی بیان کرد: متأسفانه غربی‌ها از ابتدایی که قبل از انقلاب وارد آموزش و پرورش ما شدند، سه اصل تدین، تفکر و تعقل را از ما گرفتند و هنوز بچه‌های ما، در مدارس گرفتار آن هستند و از این سه اصل دورند.
نماینده ولی‌فقیه در یزد، خاطرنشان کرد: در ارتباط با رسانه اگر بخواهیم، جامعه و جوانان را به سمت خدا بکشانیم، باید با رعایت سه اصل تدین، تفکر و تعقل، برنامه‌ریزی کنیم. آموزش و پرورش هم، باید در زمینه گسترش تدین، تعقل و تفکر برای نسل آینده برنامه‌ریزی نماید.
آیت‌الله ناصری یزدی با بیان اینکه امام راحل(قد) تأکید داشتند که مردم نباید در جهل باشند و باید آگاه باشند، ابراز کرد: این عبارت بسیار مهم است که مردم در جهل نمانند و برای آگاهی مردم تلاش کنیم، همانطور که امام با خدا صادق بود با مردم هم همین‌طور بود.
وی به خاطره‌ای از خود در ارتباط با امام خمینی(قد) اشاره کرد و یادآور شد: پس از شهادت سیدمصطفی فرزند حضرت امام(قد)، یاسر عرفات نامه تسلیتی برای امام از طریق رابطان فرستاده بود که به نجف رسید و ما می‌خواستیم آن را برای گروه رسانه‌ای امام در اروپا بفرستیم. در نامه تسلیت کلمه فوت به‌جای شهادت برای سیدمصطفی نوشته شده بود که حضرت امام با رعایت اصل صداقت و امانت اجازه ندادند که ما، متن نامه تسلیت را تغییر دهیم و بر این موضوع تأکید داشتند که هیچ کلمه‌ای تغییر نکند.  
​​​​​​​
  شعار خبرگزاری حوزه «صداقت، امانت و اخوت»
حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه هم در این مراسم، با تبریک ایام‌الله دهه فجر و نیز تسلیت شب شهادت حضرت موسی‌بن جعفر(ع)، اظهار کرد: امام خمینی(قد) مسیر اهل‌بیت(ع) را به ما نشان دادند و ما امیدواریم، ادامه‌دهنده این مسیر باشیم.
وی اطلاع‌رسانی را امری مهم خواند و گفت: رسالت ما در زمینه اطلاع‌رسانی بر اساس آیات قرآنی و آموزه‌های اهل‌بیت(ع) مشخص شده است.
مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه ابراز کرد: در این زمانه که نگاه‌های ژورنالیستی بر رسانه حاکم است، رسانه حوزه علمیه ایجاد شده تا بر اساس سابقه چند هزارساله حوزه، کار خود را به پیش ببرد و براساس رهنمودهای اهل‌بیت(ع) در عصر حاضر اطلاع‌رسانی کند و این موضوع مهمی در دنیای رسانه‌ای امروز است.
وی خاطرنشان کرد: خبرگزاری حوزه‌های علمیه، «صداقت، امانت و اخوت» را شعار خود قرار داده تا بر اساس اصول حوزوی حرکت کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، از زحمات و همکاری‌های آیت‌الله ناصری یزدی نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین شمس مدیر حوزه علمیه استان در ایجاد دفتر خبرگزاری حوزه در این استان، و همچنین از آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به‌خاطر پیام اختصاصی برای افتتاحیه دفتر نمایندگی استان یزد تشکر کرد و افزود: در استان پرظرفیت یزد، کارهای خوبی انجام می‌شود که نیاز به اطلاع‌رسانی دارد.