printlogo


printlogo


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی
 استان مرکزی میزبان چهل‌ویکمین دوره  مسابقات سراسری قرآن می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تشریح اقدامات استان در برگزاری چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این استان از تشکیل ستاد اجرایی وستاد معین مسابقات خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسین دلاوری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی درباره برگزاری چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن در این استان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی متولی برگزاری مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سال ۹۷ است.
حجت‌الاسلام دلاوری درباره عملکرد استان در طرح حفظ قرآن خاطرنشان کرد: در بخش نهایی برای حضور در آزمون ۴ هزار و ۶۴۶ نفر از طریق سامانه ثبت‌نام کردند که از این رقم ۲هزار و۹۳۳ نفر را بانوان و یک‌هزار و ۷۱۱ نفر را هم آقایان تشکیل می‌دادند؛ مسابقات در ۱۳حوزه امتحانی هم زمان با سراسر کشور در استان مرکزی برگزار شد.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم‌چنین مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای برگزاری ششمین دوره مسابقات طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم، تأکید کرد: این تفاهم‌نامه با هدف تجمیع در برگزاری مسابقات قرآنی و حذف موازی‌کاری‌ها به امضا رسید و این نوید را می‌دهد که با همدلی به وجود آمده، در سال‌های آینده شاهد حضور چشم‌گیر نوجوانان و جوانان در این برنامه‌ها باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با ابراز امیدواری به این‌که مسابقات از سطح کیفی بالاتری برخوردار باشد اعلام کرد: مسابقات کشوری در دهم مهرماه سال ۹۷ برگزار می‌شود و نفرات برتر رقابت‌های قرآنی به مسابقات بین‌المللی قرآن اعزام می‌شوند.
وی تأکید کرد: برای هرچه باشکوه برگزار کردن چهل‌ویکمین مسابقات قرآنی کشور از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌ها آغاز شده و در همین راستا ۱۱ کار گروه و ستاد معین به ریاست استاندار و مشارکت دستگاه‌ها و مراکز مرتبط با موضوعات قرآنی در استان و ستاد اجرایی مسابقات کشوری به ریاست مدیرکل اوقاف و امور خیریه و دبیری امور قرآنی اوقاف استان مرکزی تشکیل شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی یادآور شد: منتظر اعلام نفرات برتر مرحله شهرستانی هستیم که بتوانیم تا پنجم تیرماه مسابقات استانی را برگزار کنیم تا نفرات برتر استان‌ها معرفی شوند و در نهایت از دهم مهرماه تا بیست‌وپنجم مهرماه مسابقات کشوری برگزارخواهد شد.