printlogo


printlogo


 فراخوان مقالات همایش ملی «فلسفه کلام»
فراخوان مقالات همایش ملی «فلسفه کلام»، با محوریت‌ آرا و اندیشه‌های آیت‌الله‌العظمی سبحانی، به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و همکاری نهادهای علمی کشور منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این فراخوان دو محور کلی برای ارسال مقاله به دبیرخانه همایش تعیین شده است. در بخش همایش قم محور‌های: درباره فلسفه علم کلام (چیستی و هستی فلسفه کلام)، مسایل فلسفه کلام (چیستی، هستی، تطور علم کلام و...)، ترابط علم کلام با علوم اسلامی انسانی (فقه، اصول فقه، فلسفه، تاریخ و...)، آرا و اندیشه‌های کلامی حضرت آیت‌الله سبحانی و نقش این مرجع تقلید در تبیین، رشد و گسترش علوم عقلی گنجانده شده است.

در بخش همایش تبریز نیز آراء و اندیشه‌های فقهی و اصولی معظم‌له، آرا‌ء تفسیری و آراء ایشان در علوم حدیث، تاریخ و... مورد توجه قرار گرفته است.

مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه همایش تا نیمه مرداد سال جاری و فرصت ارسال اصل مقالات نیز تا پایان مهرماه در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با آدرس؛ قم، بلوار 15خرداد، خیابان شهید میثمی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، گروه کلام مکاتبه و یا با شماره تلفن 37603571 025 داخلی 142 تماس حاصل نمایند.

گفتنی است، همایش ملی «فلسفه کلام» به رسم هرساله پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پاسداشت این روز، هم‌زمان با روز جهانی فلسفه، نیمه دوم آبان سال جاری در دو شهر قم و تبریز برگزار خواهد شد.