printlogo


printlogo


افتتاح پایگاه مقاومت بسیج شهدای روحانی در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه
آیین افتتاح اولین پایگاه مقاومت بسیج شهدای روحانی در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با حضور حجج‌اسلام رستم‌نژاد معاون آموزش حوزه‌های علمیه، ملکدار مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌، زمانی مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه و هم‌چنین برخی از مسئولان حوزه، 24 خرداد برگزار شد.

▪ تشکیل گروه‌های مقاومت اسلامی نشأت گرفته از تفکر بسیجی است
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد در حاشیه افتتاح این پایگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این‌‌که تفکر بسیجی در واقع تفکر فاطمی، علوی و دینی است، گفت: احیا‌گر این روحیه و تفکر در زمان ما حضرت امام خمینی قدس سره بوده است و امام راحل چقدر هوشیارانه این را ترویج کردند و امروز شاهد این هستیم که این تفکر به‌عنوان یک سازمان دنبال می‌شود.
معاون آموزش حوزه‌های علمیه تصریح کرد: این تفکر بسیجی در هر جایی وارد شد، به‌دنبال خود پیروزی به همراه آورد. به‌عنوان مثال حشد الشعبی عراق و نیز در سوریه، لبنان موفقیت‌هایی که ایجاد شد از تفکر بسیجی بوده است.
وی با بیان این‌که صدور انقلاب با صدور تفکر بسیجی اتفاق افتاد، عنوان کرد: امام راحل چه درخت پرثمر و بابرکتی را در ایران کاشتند که امروز این تفکر جهانی شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد با بیان این‌که روحانیون همیشه پیشتاز جهاد و شهادت هستند، افزود: هدف از ایجاد پایگاه مقاومت بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، یک نوع سازماندهی است.
▪ حفظ روحیه انقلابی و استکبارستیزی تقویت بسیج در حوزه‌های علمیه است
حجت‌الاسلام و‌المسلمین ملکدار نیز در مراسم افتتاح پایگاه مقاومت بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، روحیه حماسی، انقلابی، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی را از جمله عوامل اثرگذار در موفقیت رسالت روحانیت برشمرد و تصریح کرد: امروز هم این روحیه در حوزه‌های علمیه وجود دارد. وقتی ملت از امام راحل قدس سره آن صلابت، مقاومت و ایستادگی را دیدند و شنیدند که در کمال ناباوری خیلی‌ها، فریاد زد «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، جذب ایشان شدند.
مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم بایستیم و مردمی باقی بمانیم، باید این عامل یعنی روحیه انقلابی و استکبارستیزی را داشته باشیم و دلیل تأکید رهبری معظم بر تقویت روحیه انقلابی، به همین علت است.
وی یکی از راه‌های بقای روحیه انقلابی و استکبارستیزی را تقویت بسیج در حوزه‌های علمیه دانست و تصریح کرد: امروز راه مبارزه با دشمن که با جنگ اقتصادی و فرهنگی به صحنه آمده تا با انقلاب مقابله کند، داشتن روحیه انقلابی است و بقای این روحیه نیز تقویت بسیج در حوزه علمیه است.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین ملکدار به بیان تفاهم‌نامه‌ مدیریت حوزه علمیه با نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از ثمرات این تفاهم‌نامه، ایجاد پایگاه در نهاد‌های حوزی بوده که به تصویب رسید و امروز شاهد افتتاح اولین پایگاه بسیج در نهاد‌های حوزوی هستیم.
▪ تمام روحانیون، طلاب و حوزویان کشور باید جزو بسیج شوند
حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی هم در این مراسم، از دست‌اندرکاران پایگاه مقاومت بسیج شهدای روحانی در مرکز مدیریت حوزه علمیه در راه‌اندازی و تأسیس این پایگاه تقدیر کرد و گفت: عضویت بسیجی و روحیه بسیجی می‌بایست در روحانیون و حوزه‌های علمیه کشور همگانی شود و تمام روحانیون و طلاب و حوزویان کشور باید جزو بسیج شوند و به فرموده امام راحل قدس سره تعهد علمی خود را با خون خود امضا کنند.
مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که کتاب درسی حوزه علمیه اثر و قلم دو عالم و مجتهدی است که فقاهت خود را با خون خود امضا کردند، افزود: در زمان انقلاب اسلامی و بعداز آن نیز روحانیت با روحیه بسیجی که داشت پیشگام بوده و شهدای بسیاری را به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین طیبی‌فر نیز در این مراسم گفت: امروز در مقابل حرکت‌های مستکبرانه چه به‌صورت کارگردانی، چه به‌صورت هنرپیشگی و سیاه لشگری روبرو هستیم، روحیه بسیجی می‌تواند در برابر آن‌ها مقابله کند و موفقیت بسیج مشروط بر این است که ولایت‌پذیری در افکار و رفتار کسانی که در کشور اسلامی زندگی می‌کنند، تجلی یابد.