printlogo


printlogo


دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش
 حدود ۳هزار طلبه و روحانی در آموزش و پرورش شاغل هستند

 دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش از اشتغال حدود ۳هزار طلبه و روحانی در آموزش و پرورش به‌صورت استخدامی خبر داد.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین ملکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری، به اهداف، طرح‌ها و برنامه‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: ما برای فصل تابستان امسال چند برنامه مهم داریم از جمله این‌که مرحله دوم طرح «تربیت مدرسان ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» را در همین روزهای آغازین تابستان در شهر مقدس قم اجرایی می‌کنیم که در این دوره 80 نفر از مدرسان سراسر کشور شرکت می‌کنند. وی با اشاره به اجرای طرح «آموزش و توجیه طلاب سرباز در آموزش و پرورش» ابراز داشت: در سال تحصیل گذشته حدود 300نفر از طلاب در قالب این طرح در آموزش و پرورش مشغول به خدمت شدند و در سال تحصیلی 98 - 97 نیز سهمیه جذب ما حدود 500 نفر است.
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که در حال حاضر حدود سه‌هزار طلبه و روحانی در آموزش و پرورش استخدام هستند، گفت: از دو سال قبل دوره‌های آموزشی ویژه طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش به‌صورت متمرکز با مدیریت ستادی برگزار می‌شود که تابستان امسال نیز این برنامه ادامه خواهد داشت. دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و‌ آموزش و پرورش افزود: جدای از این افراد، دوره‌های آموزشی خاص طلاب فعال در آموزش و پرورش مبلغان و مشاور دینی اعزامی به مدارس برای همه استان‌های کشور به‌صورت متمرکز و مجزا در تابستان امسال اجرا می‌گردد.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین ملکی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی این ستاد در فصل تابستان اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های مهم که با دستور ویژه آیت‌الله اعرافی در حال اجراست، ناظر به برش برنامه پنج‌ساله حوزه‌های علمیه در ارتباط با آموزش و پرورش است که امیدواریم نقشه راه جامع و کاملی در اختیارمان قرار گیرد.