printlogo


printlogo


حجت‌الاسلام و‌المسلمین فرخ‌فال قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها
رسالت حوزه‌های علمیه و اولویت تبلیغ موضوع اجلاسیه سیزدهم

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افتتاحییه کمیسیون‌های چهارگانه سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علما و روحانیون شاخص سراسر کشور، 6 دی در محل سالن همایش مجتمع آموزشی و فرهنگی ثامن‌الحجج(ع) شهر مقدس قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین فرخ‌فال، در مراسم افتتاحیه این اجلاسیه، پس از تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(ع) گفت: عرض ادب و خوش‌آمد دارم خدمت اعضای محترم جامعه مدرسین، شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، نمایندگان محترم مقام معظم رهبری و ائمه جمعه، قائم‌مقام و معاونان مدیر حوزه‌های علمیه، مرکز خدمات و دفتر تبلیغات اسلامی، مدیران محترم حوزه‌های علمیه در استان‌ها، شخصیت‌های برجسته علمی، اعضای مجمع نمایندگان طلاب و سایر اساتید معزز.
جانشین دبیر سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین با علمای بلاد، افزود: از همه شما سروران و شخصیت‌های عزیز و بزرگواری که به‌خواست جامعه مدرسین لبیک گفتید که این، لبیک به انقلاب و مباحث مطروحه نظام است، تشکر می‌کنم.
وی با اشاره به روند انتخاب موضوع اجلاسیه‌های جامعه مدرسین، ابراز کرد: در اجلاس‌های سراسری این‌طور مرسوم است که کارگروه‌هایی در قم تشکیل می‌شوند و مباحث مهم و روز نظام را مورد بررسی قرار می‌دهند و موضوعاتی را به هیئت‌رئیسه شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیشنهاد می‌دهند.
قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها ادامه داد: از میان پیشنهادات مطرح‌شده، به‌خاطر دغدغه رهبر معظم انقلاب؟مد؟ نسبت به امر تبلیغ، موضوع سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین با علمای بلاد، «رسالت حوزه‌های علمیه و اولویت تبلیغ» انتخاب شد و چهار کمیسیون تخصصی نیز، برای آن در نظر گرفته شد که امیدواریم، امروز با قوت کار خود را به سرانجام برسانند.
وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از همه عزیزان دست‌اندرکار که بیش از سه ماه است، در زمینه موضوعات کمیسیون‌ها و آماده‌سازی اجلاس فعالیت دارند، تشکر می‌کنم و برای همه بزرگواران از خداوند متعال موفقیت روزافزون را طلب می‌کنم.
یادآوری می‌شود،  کمیسیون‌های چهارگانه «اقتضائات و تحولات جامعه و بین‌الملل در امر تبلیغ»، «تولید محتوا، شیوه‌ها و ابزارهای تبلیغی»، «آسیب‌شناسی در ابعاد مختلف فرهنگی و تبلیغی کشور»، «انتخابات (فرصت‌ها، تهدیدها و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم)» که از ماه‌ها قبل در سراسر کشور فعال بوده‌اند، ۶ دی مصوبات خود را به بحث و بررسی نهایی گذاشتند و خروجی این مصوبات در نشست 7 دی اعلام شد.