۱) محور تولید محتوا
٭ پژوهشمحـوری و اندیشهسازی در تولید محتوا؛
٭ تدوین چشمانداز محتواهای تبلیغی؛
٭ اولویتسنجی در موضوعات تبلیغی؛
٭ مدیریت و روزآمد کردن موضوعات و محتواها با توجه به ذائقه و ادبیات روز جامعه؛
٭ محوریت قرآن و عترت(ع) در تأمین محتواهای فرهنگی و دینی؛
٭ استفاده از روشهای جدید و نوآوریها در تولید محتوا؛
٭ تولید محتواهای توصیفی در قالبهای هنری با ابزار جدید و ملاحظه ضرورتها و مقتضیات؛
٭ تأمین محتوا جهت مقابله با بنیانهای فاسد غرب؛
٭ غنیسازی فضای مجازی بهلحاظ محتوا در زمینههایی مانند بازیهای رایانهای؛
٭ رصد دقیق محورهای محتوایی که در تعارض با تفکر و فرهنگ اسلامی و انقلابی است؛
٭ بهروزرسانی محتواهای پاسخگویی به سؤالات جوانان از طرف نهادهای مسئول در حوزه و دانشگاهها؛
٭ استفاده از محتواهای تبلیغی موفق در تولید محتوا؛
٭ اولویت دادن به تهیه محتواهای زیربنائی؛
٭ ترویج فعالیتها و طرحهای معطوف به تولید محتوا توسط مراکز حوزوی؛
٭ توجه اساسی به ویژگیهای زمانه و مخاطب و تنظیم محتوا بر اساس مدیریت نیازهای واقعی که در مسیر تعالی و فطرت الهی جامعه است؛
٭ تأمین محتوا برای مخاطب و مبلغ بهصورت مستقل.
۲) شیوههای تبلیغ
٭ بررسی و تبیین روشهای نوین تبلیغی؛
٭ توجه به سلیقههای متفاوت و اتخاذ روش متناسب با سلایق؛
٭ توجه به محبت و مهرورزی در امور تبلیغی و تکریم آحاد جامعه؛
٭ اهتمام جدی به پدیده هجرت تبلیغی در فضاهای متناسب؛
٭ اهتمام جدی به امر هنر در امر تبلیغ؛
٭ استفاده از تجارب موفق شیوههای تبلیغی؛
٭ شادمانی و اندوه متناسب در مناسبتهای مرتبط؛
٭ غفلت نکردن از شیوههای سنتی چهره به چهره در تبلیغ؛
٭ استفاده از حکمت و گفتوگوی احسن و موعظه متناسب.
۳) ابزارهای تبلیغی
٭ استفاده از ابزارهای جدید رسانهها و بازیها و هوش مصنوعی؛
٭ مجهز شدن مبلغین به زبان دوم و سوم در امر تبلیغ؛
٭ استفاده از رسانه ملی متناسب با فضای تبلیغی روز؛
٭ راهاندازی شبکه تلویزیونی تبلیغ برونمرزی و ملی؛
٭ استفاده از فضای هیئتهای مذهبی در امر تبلیغ دین؛
٭ اعزام روحانیون مستعد برای تبلیغ به مراکز تبلیغی مهم ادیان دیگر و آشنایی با شیوههای تبلیغی آنان.
۴) پیشنهادها و راهکارها
٭ تدوین و ارائه محورهای تبلیغی متناسب با سلایق مختلف؛
٭ استفاده از محتواهای تبلیغی در قالبهای رسانهای و مکتوب؛
٭ استفاده از محتوای غنی و اصیل دینی در تولید داستان، رمان، شعر، نقاشی و پویانمایی متناسب با نیاز مخاطبان؛
٭ ترویج معنویت با تهیه فیلم، مستند و مجموعههای متناسب تلویزیونی؛
٭ تقویت مهارتهای تبلیغی طلاب و فضلا با تدوین برنامههای مستمر و متنوع؛
٭ توسعه کمی و کیفی مراکز تخصصی تبلیغ؛
٭ توجه به شیوهها و محتواهای اختصاصی برای اقشار مختلف بهویژه نسل جوان.